Gå til innhold

Kramper i låret

Druss

Anbefalte innlegg

Jeg har i snart 3 uker hatt kramper i det ene låret. Krampene kommmer så fort jeg går mer enn 100 meter, og kommer vekselvis i forskjellige muskler på fremsiden av låret.

Jeg er usikker på hva som forårsaket dette. Jeg hadde for 3 uker siden vondt i ryggen etter å ha løftet tungt, men dagen etter at jeg var nogelunde bra igjen så trente jeg bena hardt, med mye utstrekking etterpå.

I tillegg til at jeg har kramper i låret så har jeg svært liten muskelkraft, jeg har faktisk problmer med å løfte benet i trapper.

Jeg har gått til fysioterapeut men det har ikke hjulpet, Jeg har prøvd og holde benet mest mulig i ro, men det har ikke hjulpet, Jeg har også prøvd å være i bevegelse, men da svikter låret helt.

Hva kan være galt, og hvorfor blir jeg ikke bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette må helt klart sjekkes nærmere hos legen. Det er viktig å se nærmere på om kraftsvekkelsen i muskulaturen skyldes en muskelskade eller en skade av en nerve. Du forteller om ryggvondt etter tung løfting og det kan være en sammenheng med det. Inntil videre, bør du begrense din aktivitet, slik at skaden, enten det er det ene eller det andre, ikke forværres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...