Gå til innhold

#Innvandring er en berikelse for Norge#

Anbefalte innlegg

Lottemor1365380387

Hei,

Nei, jeg skaffet meg ikke egen fast bolig. Jeg delte med andre.

Jeg flyttet ikke fra Norge til Danmark, heller.

Jeg trengte ikke "sygesikringsbevis" fordi jeg kunne bruke E1-11, og ingen spør hvor lenge man har vært i Danmark eller hva man gjør der.

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Nei de spør deg ikke forde så lenge du ikke melder flytting så eksistrer du heller der ikke.

Men skulle du hatt behov for legehjelp,tannlege juridisk eller økonomisk bistand så hadde du stillt dårlig an.

M.V.H

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Lottemor1365380387

15

• Ulv I Faarikaal

11

• punkyB

8

Hei Sør.

Så lenge man ike er en økonomisk belastning for landet så gjør det vell ikke noe at han ferierer over lengre tid i Spania.

Hvis jeg ikke har missforståt

så er Hagen fremdeles i det norske folkeregister og dermed har fast bopel addresse i Norge?

M.V.H

Hei,

Men skal det hele gå på "økonomi"?

Altså, hvis en person ikke snakker et ord norsk, men jobber i et "pakistansk firma" i Oslo, skal han likevel få statsborgerskap?

Han er jo ikke noen "økonomisk belastning" for landet; tvertimot betaler han jo skatt.

Likevel ville han bli rammet av "krav om norsk før statsborgerskap" regelen..

===

Jeg har enda ikke truffet en eneste person som hevder at man skal "bo i Norge uten å lære norsk". Selvsagt finnes det dem som ikke snakker norsk, men det er ofte de som er analfabeter fra hjemlandet (og det er *veldig* vanskelig å lære seg et nytt språk når du ikke kan skrive ned noe som helst!)

En slik regel vil bare ramme "de svakeste av de svake", og derfor er jeg imot den.

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Nei de spør deg ikke forde så lenge du ikke melder flytting så eksistrer du heller der ikke.

Men skulle du hatt behov for legehjelp,tannlege juridisk eller økonomisk bistand så hadde du stillt dårlig an.

M.V.H

Hei,

Du skriver: "Men skulle du hatt behov for legehjelp,tannlege juridisk eller økonomisk bistand så hadde du stillt dårlig an."

Nei, da brukte jeg bare E1-11 formularet, som gir meg rett til legehjelp osv - på lik linje med danske statsborgere!

Du kan få E1-11 gratis på trygdekontoret i Norge.

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Hei,

Men skal det hele gå på "økonomi"?

Altså, hvis en person ikke snakker et ord norsk, men jobber i et "pakistansk firma" i Oslo, skal han likevel få statsborgerskap?

Han er jo ikke noen "økonomisk belastning" for landet; tvertimot betaler han jo skatt.

Likevel ville han bli rammet av "krav om norsk før statsborgerskap" regelen..

===

Jeg har enda ikke truffet en eneste person som hevder at man skal "bo i Norge uten å lære norsk". Selvsagt finnes det dem som ikke snakker norsk, men det er ofte de som er analfabeter fra hjemlandet (og det er *veldig* vanskelig å lære seg et nytt språk når du ikke kan skrive ned noe som helst!)

En slik regel vil bare ramme "de svakeste av de svake", og derfor er jeg imot den.

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Alt her i verden går på økonomi.

Du sier ;Likevel ville han bli rammet av "krav om norsk før statsborgerskap" regelen..

Hva er så ille med det?

Er det så færlt der de kommer fra så lærer de nok.

Vi har da flusst av logopeder og tolker her i landet som kan hjelpe de.

M.V.H

Hei Sør.

Nei ingen spørsmål :)

Men jaja så er jeg like ille da.

Jeg kommer ikke frem til deg uansett hva jeg forsøker å illustrere for deg.

Det er slik at verden er delt i forskjellige land og vi har vær vårt land noe du ikke vil se.

M.V.H

....du mener kort og greit Norge for nordmenn......ikke sant?

Hei Sør.

Nei ingen spørsmål :)

Men jaja så er jeg like ille da.

Jeg kommer ikke frem til deg uansett hva jeg forsøker å illustrere for deg.

Det er slik at verden er delt i forskjellige land og vi har vær vårt land noe du ikke vil se.

M.V.H

Hei,

Du skriver: "Det er slik at verden er delt i forskjellige land og vi har vær vårt land noe du ikke vil se."

Joda - jeg har tross alt bodd i flere land enn de fleste! :-)

Men her er det ikke snakk om "forskjellige land", men at du ansvarliggjør én muslim for det en annen muslim har gjort! (Islam er en religion, på linje med kristendom - og ikke en "nasjon" eller en "kultur".)

Du har truffet flere "slemme muslimer", og derfor antar du at muslimer du treffer i fremtiden også må være "slemme".

Din nabo har trolig truffet flere "slemme nordmenn", og derfor antar hun at nordmenn hun treffer (f. eks. *DEG*) også må være "slemme".

Med vennlig hilsen

Annonse

Lottemor1365380387

Men hva mener du da?

En av våre "norske verdier" er jo religionsfrihet...

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Ja vi har reliligionsfrihet.

Om jeg liker det eller ikke er en annen sak.

Men så lenge jeg får et så usaklig komentar som

..du mener kort og greit Norge for nordmenn......ikke sant?

Da blir jeg litt tom for argumenter ,for da har tydligvis gitt utrtrykk for noe som kunne missforståes.

Når det kommer til religionsfrihet så mener jeg at vi har også noen norske religioner som jeg mener er forkastelige.

Når Deres religion inneberør å frarøve et annet menneskes liv så blir jeg forbanna og det har vi også i Norge.

Når Deres religion går utover barna som skal etter beste evne skal gli inn i barnas miljø,ja så blir jeg forbanna.

M,.V.H

Hei Sør.

Ja vi har reliligionsfrihet.

Om jeg liker det eller ikke er en annen sak.

Men så lenge jeg får et så usaklig komentar som

..du mener kort og greit Norge for nordmenn......ikke sant?

Da blir jeg litt tom for argumenter ,for da har tydligvis gitt utrtrykk for noe som kunne missforståes.

Når det kommer til religionsfrihet så mener jeg at vi har også noen norske religioner som jeg mener er forkastelige.

Når Deres religion inneberør å frarøve et annet menneskes liv så blir jeg forbanna og det har vi også i Norge.

Når Deres religion går utover barna som skal etter beste evne skal gli inn i barnas miljø,ja så blir jeg forbanna.

M,.V.H

Hei,

Du skriver: "Når Deres religion inneberør å frarøve et annet menneskes liv så blir jeg forbanna og det har vi også i Norge."

Kanskje du derfor burde endre det du skriver, fra å ha fordommer mot "alle muslimer", til å mislike "religiøse fundamentalister", enten de er kristne, muslimer eller annet?

Religionsfriheten er uansett begrenset av Straffeloven!

De kristne har ikke lov til å "steine meg ved byporten", selv om det er det de burde gjøre ihht til kristendommen.

Men jeg misliker da ikke "alle kristne" selv om de har en slik religion. De fleste praktiserer ikke den delen, akkurat som de fleste muslimer ikke gjør det.

Man er, med andre ord, nødt til å behandle personer som individer.

Når du skriver svart på hvitt at du føler slikt ovenfor "alle muslimer", så er jo det akkurat det samme som din nabo gjør...

Derfor kan jeg ikke forstå at du kan kritisere henne...???

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Hei,

Du skriver: "Når Deres religion inneberør å frarøve et annet menneskes liv så blir jeg forbanna og det har vi også i Norge."

Kanskje du derfor burde endre det du skriver, fra å ha fordommer mot "alle muslimer", til å mislike "religiøse fundamentalister", enten de er kristne, muslimer eller annet?

Religionsfriheten er uansett begrenset av Straffeloven!

De kristne har ikke lov til å "steine meg ved byporten", selv om det er det de burde gjøre ihht til kristendommen.

Men jeg misliker da ikke "alle kristne" selv om de har en slik religion. De fleste praktiserer ikke den delen, akkurat som de fleste muslimer ikke gjør det.

Man er, med andre ord, nødt til å behandle personer som individer.

Når du skriver svart på hvitt at du føler slikt ovenfor "alle muslimer", så er jo det akkurat det samme som din nabo gjør...

Derfor kan jeg ikke forstå at du kan kritisere henne...???

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Jo jeg kritiserer henne forde vi hadde ulike utgangspunkt.

Jeg dømmer veldig sjeldent før jeg kjenner et menneske.

Men,når det kommer til religionen muslimere så desverre, ja så har jeg kanskje ikke det utgangspunktet jeg burde ha.

Men det er forde jeg har lest og hørt mye om muslimere.

Min mann har kompiser som har fortalt meg om deres tro og levemåte.

Og det gjør ikke meg imponert heller tvert om.

M.V.H

Hei Sør.

Jo jeg kritiserer henne forde vi hadde ulike utgangspunkt.

Jeg dømmer veldig sjeldent før jeg kjenner et menneske.

Men,når det kommer til religionen muslimere så desverre, ja så har jeg kanskje ikke det utgangspunktet jeg burde ha.

Men det er forde jeg har lest og hørt mye om muslimere.

Min mann har kompiser som har fortalt meg om deres tro og levemåte.

Og det gjør ikke meg imponert heller tvert om.

M.V.H

Hei,

Du skriver: "Jo jeg kritiserer henne forde vi hadde ulike utgangspunkt."

Det forstod jeg ikke (med "utgangspunkt").

Det er helt greit å fordømme henne for hennes kommentar om nordmenn.

Poenget mitt er at hennes kommentar jo ikke er så forskjellig fra det du selv skriver om "muslimer"....

===

Du skriver: "Jeg dømmer veldig sjeldent før jeg kjenner et menneske."

Det finnes 1.3 MILLIARDER muslimer i verden.... (Hvor mange prosent av dem kjenner du?)

Det sier seg selv at blant disse finnes nok et rimelig stort antall "drittsekker", akkurat som du finner et stort antall "drittsekker" bland verdens kristne også....

Jeg var vel kanskje den mest "profilerte" ateisten på Forum for Livssyn, men selv jeg ville da aldri ha funnet på å fordømme "alle kristne", slik du generaliserer over "alle muslimer".

Muslimer som gruppe er akkurat like variert som kristne, og består selvsagt av individer.

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Hei,

Du skriver: "Jo jeg kritiserer henne forde vi hadde ulike utgangspunkt."

Det forstod jeg ikke (med "utgangspunkt").

Det er helt greit å fordømme henne for hennes kommentar om nordmenn.

Poenget mitt er at hennes kommentar jo ikke er så forskjellig fra det du selv skriver om "muslimer"....

===

Du skriver: "Jeg dømmer veldig sjeldent før jeg kjenner et menneske."

Det finnes 1.3 MILLIARDER muslimer i verden.... (Hvor mange prosent av dem kjenner du?)

Det sier seg selv at blant disse finnes nok et rimelig stort antall "drittsekker", akkurat som du finner et stort antall "drittsekker" bland verdens kristne også....

Jeg var vel kanskje den mest "profilerte" ateisten på Forum for Livssyn, men selv jeg ville da aldri ha funnet på å fordømme "alle kristne", slik du generaliserer over "alle muslimer".

Muslimer som gruppe er akkurat like variert som kristne, og består selvsagt av individer.

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Med forskjellige utgangspunkt mener jeg at jeg ikke missliker en person utfra utseende,lukt eller farge før jeg lærer å kjenne de.

Jeg vet jeg motsier meg selv i dette øyeblikk for jeg har alerede gjort meg opp en mening om muslimere og jehovas vitner.

Det disse mennesker står for er noe jeg fordømmer på forhånd.

Så dårlig menneske er jeg :P

Med Vennlig Hilsen

Annonse

Du skriver: " Du erklærer deg selv sympatisør av anarkisme"

..eh... Hvor da?

Men det er klart at når du ikke har argumenter, så må du jo komme med slike fantasifulle påstander....

Med vennlig hilsen

"Du skriver: " Du erklærer deg selv sympatisør av anarkisme"

..eh... Hvor da?"

Det skrev du her på Livssyns-forum, Sør. Det nytter ikke å nekte, er helt sikker, så kan du bare lyve så mye du orker. Du kommer i tilfelle ikke til å overbevise.

Man kan ellers ikke anklage deg for mangel på fantasi. Langt tilbake sammenlignet du kristendom og satanisme også. Jada, Sør, det er mye ved skrivingen din man kan undre seg over.

"Du skriver: " Du erklærer deg selv sympatisør av anarkisme"

..eh... Hvor da?"

Det skrev du her på Livssyns-forum, Sør. Det nytter ikke å nekte, er helt sikker, så kan du bare lyve så mye du orker. Du kommer i tilfelle ikke til å overbevise.

Man kan ellers ikke anklage deg for mangel på fantasi. Langt tilbake sammenlignet du kristendom og satanisme også. Jada, Sør, det er mye ved skrivingen din man kan undre seg over.

Du skriver: "Det skrev du her på Livssyns-forum, Sør. Det nytter ikke å nekte, er helt sikker, så kan du bare lyve så mye du orker. Du kommer i tilfelle ikke til å overbevise."

Var det i den tråden du beskrev din beundring for Pol-Pot og hans metoder?

Det nytter ikke å nekte for at du skrev det.... "Du kommer i tilfelle ikke til å overbevise."

*rister på hodet*

===

Jeg anser denne avsporingen din av tråden som en innrømmelse fra deg at du tok feil vedr. islam og kristendom.

I fremtiden er det nok lettere å bare skrive det, istedet for å blande "Gule" og "HEF" inn i en tråd for å forsøke og fjerne fokus fra at du tok feil.

Med vennlig hilsen

Hei Musikeren,

Du skriver: "Dessverre må jeg innrømme at det er litt for mange eksempler på at utlendinger kommer hit bare for å utnytte velferdsgodene våre."

Synes du slike individer er "bedre", "like ille" eller "verre" enn individuelle nordmenn som utnytter velferdsgodene våre?

Utnytter man velferdsgodene (også f. eks. ved å jobbe svart, osv) så er vel det like ille uansett...??? Men det er en diskusjon om "trygde-svindel", og ikke om "innvandring".

Med vennlig hilsen

"Synes du slike individer er "bedre", "like ille" eller "verre" enn individuelle nordmenn som utnytter velferdsgodene våre?"

Det kommer selvfølgelig helt an på hva det er snakk om. Jeg har til dømes stor sympati for aleneforeldre som MÅ omgå visse regler for å klare seg. Noe annet er det med folk som kommer hit for å leve på oss, samtidig som de gir bråk og kriminalitet tilbake.

Svart arbeid kan værra helt okay. Jeg unner for eksempel polakkene penga de tjener på noen sommermåneder her. Derimot folk som har rævva full, og som ved hjælp av smutthøl i skattesystemet finner måter å ikke betale skatt på, de har jeg lite til overs for.

Jeg bryr meg igrunnen lite om lover og regler. For meg er det et spørsmål om moral, og hva som er rett og rimelig.

Hei,

Du kan, i praksis, oppholde deg så lenge du vil i Danmark, samt resten av Schengen landene. Carl I Hagen bor i månedsvis i Spania, og uten å gidde å lære seg spansk. Så kommer han tilbake til Norge og forlanger at spanjoler i Norge skal lære norsk!

Det jeg "angriper" er ikke "at man stiller krav", men at vi (som er så styrtrike og overpriviligerte at de fleste skjønner det ikke selv) skal sette "krav" til "de andre", men som vil aldri ville satt til oss selv.

Med vennlig hilsen

Hvor mye tror du Spania bidrar med når det gjelder Carl I Hagens opphold i Spania?

Hva tror du Hagen krever av Spania?

Hva tror du han legger igjen av penger i Spania?

Tror du han krever å få oppholdstillatelse der?

Tror du han ønsker å bli Spansk statsborger?

Ikke? Hvorfor bruker du da han som et eksempel?

Har han noen gang krevd at norske turister skal lære seg norsk?

Igjen - hvorfor disse håpløse eksemplene?

Det er nesten så jeg begynner å tro at du har rett når du sier at Norge trenger importert intelligens....

Mvh

Hvor mye tror du Spania bidrar med når det gjelder Carl I Hagens opphold i Spania?

Hva tror du Hagen krever av Spania?

Hva tror du han legger igjen av penger i Spania?

Tror du han krever å få oppholdstillatelse der?

Tror du han ønsker å bli Spansk statsborger?

Ikke? Hvorfor bruker du da han som et eksempel?

Har han noen gang krevd at norske turister skal lære seg norsk?

Igjen - hvorfor disse håpløse eksemplene?

Det er nesten så jeg begynner å tro at du har rett når du sier at Norge trenger importert intelligens....

Mvh

Du skriver: "Igjen - hvorfor disse håpløse eksemplene?"

Hvorfor disse irrelevante spørsmålene?

===

Du skriver: "Det er nesten så jeg begynner å tro at du har rett når du sier at Norge trenger importert intelligens"

Ja, selv om det var MsSophie som fant på frasen.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Igjen - hvorfor disse håpløse eksemplene?"

Hvorfor disse irrelevante spørsmålene?

===

Du skriver: "Det er nesten så jeg begynner å tro at du har rett når du sier at Norge trenger importert intelligens"

Ja, selv om det var MsSophie som fant på frasen.

Med vennlig hilsen

Det som gjør spørsmålene irrelevante er jo nettopp det innlegget ditt som spørsmålene viser til.

Hvis du hadde sluttet å skrive irrelevante innlegg, så hadde vi andre sluppet å skrive irrelevante svar....

Mvh

Du skriver: "Det skrev du her på Livssyns-forum, Sør. Det nytter ikke å nekte, er helt sikker, så kan du bare lyve så mye du orker. Du kommer i tilfelle ikke til å overbevise."

Var det i den tråden du beskrev din beundring for Pol-Pot og hans metoder?

Det nytter ikke å nekte for at du skrev det.... "Du kommer i tilfelle ikke til å overbevise."

*rister på hodet*

===

Jeg anser denne avsporingen din av tråden som en innrømmelse fra deg at du tok feil vedr. islam og kristendom.

I fremtiden er det nok lettere å bare skrive det, istedet for å blande "Gule" og "HEF" inn i en tråd for å forsøke og fjerne fokus fra at du tok feil.

Med vennlig hilsen

"Var det i den tråden du beskrev din beundring for Pol-Pot og hans metoder?"

Det der er projisering, komplett usant i likhet med det meste annet du skriver.

"Du erklærer deg selv sympatisør av anarkisme....

Det nytter ikke å nekte for at du skrev det.... Du kommer i tilfelle ikke til å overbevise."

"*rister på hodet*"

Nok et eksempel på selektiv hukommelse og løgn. Spesiellt projiseringer er ikke ukjent fra deg, Sør. Ellers så synes jeg veldig synd på deg som har slik forvrengt virkelighetsoppfatning. Det er forøvrig en tendens til at du her på Forum (kanskje ellers også ?) tillegger folk meninger de åpenbart ikke har.

Om det er fordi du ikke skjønner bedre eller om det er for å provosere, vet ikke jeg. Men resultatet er at det setter deg selv i et veldig underlig lys. Du burde få deg psykologhjelp for å komme deg ut av det. Og det er faktisk godt ment.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...