Gjest fare for å bli deydrert??? Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 lurer på om kroppen tar til seg vannet i pepsi maxen som i vanlig vann,eller renner det rett igjennom(hørt noen som har sagt det)??? jeg driter(unnskyld ordspråket) i e-stoffene.Synes vann metter mer enn pepsimax,sikkert helt feil den følelsen...eller?? Hvor mye må man i såfall drikke minimum for å unngå å bli dehydrert? Drikker mellom 2-4 l pepsimax daglig,og ikke noe annet drikke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Det er vel ikke e-stoffene jeg ville bekymret meg mest over, men kullsyren. 2-4 liter per dag? Jaja, det er du som må betale ti tusener for å få falske tenner når alle dine egne har etset bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Kroppen tar til seg vannet i pepsi max, ja. Det du sikter til er sikkert det at koffein er vanndrivende. Det betyr ikke som noen tror at man må drikke et glass vann for hver kaffekopp eller halvliter cola-drikk for å unngå å bli dehydrert. Når det er sagt, så vær klar over at 2-4 liter brus per dag er direkte helsefarlig, fordi syrene i brusen påvirker alt fra munnhule og tenner, til magesekk. I tillegg tapper slik brus deg for kalsium og andre mineraler. Du bør i de minste ta et kraftig vitamin/mineral-tilskudd om du skal fortsette å drikke så mye brus. Dehydrerings-spørsmålet er det minst farlige du bør tenke på med all den brusdrikkingen.. Men men, jeg skal ikke snakke så høyt -jeg drikker rundt 1 liter cola light hver dag. Men jeg drikker vann i tillegg, da.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prinsen Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Det er vel ikke e-stoffene jeg ville bekymret meg mest over, men kullsyren. 2-4 liter per dag? Jaja, det er du som må betale ti tusener for å få falske tenner når alle dine egne har etset bort. kullsyren er ufarlig, det er sitronsyren som etser på emaljen. e-stoffene er nok farligere enn sitronsyren også, pluss aspartamen! les et par innlegg under! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 kullsyren er ufarlig, det er sitronsyren som etser på emaljen. e-stoffene er nok farligere enn sitronsyren også, pluss aspartamen! les et par innlegg under! Heisann! sitronsyre ER et e- stoff, antioksidant E 300! Det er påstått å være kreftfremkallende og er forbudt i bla USA og flere EU- land. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 kullsyren er ufarlig, det er sitronsyren som etser på emaljen. e-stoffene er nok farligere enn sitronsyren også, pluss aspartamen! les et par innlegg under! Da tar du nok feil. Det har vært skrevet mye om det de siste årene, og tannlegene har kommet med skrekkhistorier om 12-åringer og yngre som må få krone eller falske tenner fordi de drikker brus hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prinsen Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Da tar du nok feil. Det har vært skrevet mye om det de siste årene, og tannlegene har kommet med skrekkhistorier om 12-åringer og yngre som må få krone eller falske tenner fordi de drikker brus hver dag. ja, men det har ikke med kullsyren å gjøre, det er sitronsyren og andre syrer i brusen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.