joachimpedersen Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Hei, har lest litt på sidene dine. Du begynte å trene vekter da du var 15 år gammel. Det hadde vært interessant å fått høre høyde, vekt og hva du tok i benkpress, knebøy og markløft fra du startet til du ble på ditt beste. Og hvor lenge du hadde trent da. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7691-oppheim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Heisann, jeg har drevet med trening hele livet; på mange måter kan en vel si at trening er livet mitt. Jeg fikk min første boksesekk da jeg var 15 år, og begynte da også med styrketrening. Siden jeg begynte alene sammen med en like grønn kamerat, fikk vi den fine muligheten å feiltrene på alle tenkelige måter :-) Tre timers økter med maksimal intensitet, null framgang, hodepine, halvert nattesøvn, skjelverier og sorte hull i hukommelsen. Men det kom seg etterhvert. Løpte milevis i uka og tok sett på 300 reps på sit-ups- magerutene finnes enda, tre uker med litt tyngde på treningen og det buler bra. Da jeg var a1 trenet jeg fem økter i uka med kick-boksing og 2-3 økter med styrke samt 2-3 økter med løping- langkjøring og intervall. Jeg vet egentlig ikke om jeg kan si at jeg er noen kroppsbygger, men har i perioder trenet kun med målsetning i å øke styrke og masse. Da jeg var 21 år veide jeg 104 kg (jeg er 190 cm. høt). Jeg presset lett 140 i benk, 180 i knebøy og rundt 230 i markløft. Men dette var samtidig med en del kondisjonstrening og sparring, jobbet opp mot debut som tungvektsbokser. Det som skjedde etterpå var ikke fullt så morsom; virusinfeksjon, ryggmarg (?), total kollaps og permanent rullestol i nærmere to år. Da begynte opptreningen igjen, i skrivende stund klarer jeg rundt 65 rolige, dype armhevinger i ett sett. Beina trenes med sykling. Håper det ga et visst innblikk, JP Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7691-oppheim/#findComment-37242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huffda Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Heisann, jeg har drevet med trening hele livet; på mange måter kan en vel si at trening er livet mitt. Jeg fikk min første boksesekk da jeg var 15 år, og begynte da også med styrketrening. Siden jeg begynte alene sammen med en like grønn kamerat, fikk vi den fine muligheten å feiltrene på alle tenkelige måter :-) Tre timers økter med maksimal intensitet, null framgang, hodepine, halvert nattesøvn, skjelverier og sorte hull i hukommelsen. Men det kom seg etterhvert. Løpte milevis i uka og tok sett på 300 reps på sit-ups- magerutene finnes enda, tre uker med litt tyngde på treningen og det buler bra. Da jeg var a1 trenet jeg fem økter i uka med kick-boksing og 2-3 økter med styrke samt 2-3 økter med løping- langkjøring og intervall. Jeg vet egentlig ikke om jeg kan si at jeg er noen kroppsbygger, men har i perioder trenet kun med målsetning i å øke styrke og masse. Da jeg var 21 år veide jeg 104 kg (jeg er 190 cm. høt). Jeg presset lett 140 i benk, 180 i knebøy og rundt 230 i markløft. Men dette var samtidig med en del kondisjonstrening og sparring, jobbet opp mot debut som tungvektsbokser. Det som skjedde etterpå var ikke fullt så morsom; virusinfeksjon, ryggmarg (?), total kollaps og permanent rullestol i nærmere to år. Da begynte opptreningen igjen, i skrivende stund klarer jeg rundt 65 rolige, dype armhevinger i ett sett. Beina trenes med sykling. Håper det ga et visst innblikk, JP Med vennlig hilsen Den kolapsen du hadde.....kom den av all treningen eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7691-oppheim/#findComment-37359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
joachimpedersen Skrevet 26. oktober 2000 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2000 Heisann, jeg har drevet med trening hele livet; på mange måter kan en vel si at trening er livet mitt. Jeg fikk min første boksesekk da jeg var 15 år, og begynte da også med styrketrening. Siden jeg begynte alene sammen med en like grønn kamerat, fikk vi den fine muligheten å feiltrene på alle tenkelige måter :-) Tre timers økter med maksimal intensitet, null framgang, hodepine, halvert nattesøvn, skjelverier og sorte hull i hukommelsen. Men det kom seg etterhvert. Løpte milevis i uka og tok sett på 300 reps på sit-ups- magerutene finnes enda, tre uker med litt tyngde på treningen og det buler bra. Da jeg var a1 trenet jeg fem økter i uka med kick-boksing og 2-3 økter med styrke samt 2-3 økter med løping- langkjøring og intervall. Jeg vet egentlig ikke om jeg kan si at jeg er noen kroppsbygger, men har i perioder trenet kun med målsetning i å øke styrke og masse. Da jeg var 21 år veide jeg 104 kg (jeg er 190 cm. høt). Jeg presset lett 140 i benk, 180 i knebøy og rundt 230 i markløft. Men dette var samtidig med en del kondisjonstrening og sparring, jobbet opp mot debut som tungvektsbokser. Det som skjedde etterpå var ikke fullt så morsom; virusinfeksjon, ryggmarg (?), total kollaps og permanent rullestol i nærmere to år. Da begynte opptreningen igjen, i skrivende stund klarer jeg rundt 65 rolige, dype armhevinger i ett sett. Beina trenes med sykling. Håper det ga et visst innblikk, JP Med vennlig hilsen Hey, takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7691-oppheim/#findComment-37399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 28. oktober 2000 Del Skrevet 28. oktober 2000 Den kolapsen du hadde.....kom den av all treningen eller? Hei, nei, det hadde ingenting med treningen å gjøre. Jeg fikk vannkoppene, noe som medførte 14 dager sengeleie. Det viste seg etterhvert bare å være begynnelsen på elendigheten. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7691-oppheim/#findComment-38088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.