leeloo Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg har begynt å få veldig vondt i et kne. Dette begynte i sommer da jeg jogget en del. Spesielt vondt gjør det når jeg jogger nedover bakker, og om kvelden etter jeg har lagt meg begynner det å verke veldig. Noen som vet hva det kan være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hvis det først og fremst er i nedoverbakke, ned trapper og når kneet er bøyd dette gjelder, kan det høres ut som patellafemoralt smertesyndrom -en samlebetegnelse for smerter rundt/i/ kneskålen. Det er ulike årsaker og ulike behandlinger, mange må gå med dette kronisk. Om det hindrer deg veldig i det daglige, at kneet stivner f.eks, så kan det bli snakk om operasjon. Trening av lårmuskulaturen kan hjelpe å rette opp kneskåler som har skjev belastning. Det er ikke så lurt å holde knærne i ro lenge av gangen med denne lidelsen. Det kan også være en slimposebetennelse. Du burde gå til lege og få det undersøkt -bare ikke ha for store forhåpninger om at de kan finne det ut med en gang. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dubreuilh Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hvis det først og fremst er i nedoverbakke, ned trapper og når kneet er bøyd dette gjelder, kan det høres ut som patellafemoralt smertesyndrom -en samlebetegnelse for smerter rundt/i/ kneskålen. Det er ulike årsaker og ulike behandlinger, mange må gå med dette kronisk. Om det hindrer deg veldig i det daglige, at kneet stivner f.eks, så kan det bli snakk om operasjon. Trening av lårmuskulaturen kan hjelpe å rette opp kneskåler som har skjev belastning. Det er ikke så lurt å holde knærne i ro lenge av gangen med denne lidelsen. Det kan også være en slimposebetennelse. Du burde gå til lege og få det undersøkt -bare ikke ha for store forhåpninger om at de kan finne det ut med en gang. Lykke til Når det gjelder det førstnevnte, kan det også være lurt å tenke på å løse opp litt i muskulaturen, spesielt på yttersidene av låra. Ofte er muskulaturen der for stram, spesielt i forhold til innersida. Dette gjelder også hoftene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Når det gjelder det førstnevnte, kan det også være lurt å tenke på å løse opp litt i muskulaturen, spesielt på yttersidene av låra. Ofte er muskulaturen der for stram, spesielt i forhold til innersida. Dette gjelder også hoftene. Jepp, bra sagt. Det har faktisk hjulpet meg en hel del å tøye utside lår. Det krever litt trening å få "tak i" de musklene ved tøying, men det går... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.