Gå til innhold

Kan man selge en 2 år gammel PC...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Fortell hvilken prosessor, hvor mye minne, harddisk str, skjermtype osv.

Halv pris er veldig mye for mye.

En normal PC etter 2 år er trolig verd ca 2.000 eller mindre, men det spørs hvem du klarer å lure til å betale mer :-) Kjøpers marked, folk får slike gratis på jobben også.

Fortell hvilken prosessor, hvor mye minne, harddisk str, skjermtype osv.

Halv pris er veldig mye for mye.

En normal PC etter 2 år er trolig verd ca 2.000 eller mindre, men det spørs hvem du klarer å lure til å betale mer :-) Kjøpers marked, folk får slike gratis på jobben også.

Det er bare en vanlig maskin.

Det som er greia er at mannen min kan kjøpe på jobben med trekk i lønn og da ville han selge den vi har. Men jeg er jammen ikke sikker når prisfallet er såpass stort.

Takk for at du svarte!

Ulv I Faarikaal

Det som er greia er at mannen min kan kjøpe på jobben med trekk i lønn og da ville han selge den vi har. Men jeg er jammen ikke sikker når prisfallet er såpass stort.

Takk for at du svarte!

Triste greier det der, ikkeno er det så stort tap på, jeg pleier si at et PC-år er 33 mennskeår :-)

Takk for at du svarte!

Du kan få så mye for maskina som markedet vil gi. Det er ofte mer enn 2000, men neppe mer enn 4.

Legg inn anonnser på internet etc, skriv en pris og si at prisen kan diskuteres. Prøv en auksjon på qxl eller gibud. Da ser du hvor mye folk vil gi for den, sett gjerne minsteprisen på halv pris første gangen, så ser du ca hvor mye folk er villige til å gi uten å risikere noe.

Dette kan bli minsteprisen neste gang. En auksjon på qxl der du ikke selger noe koster ingenting.

Men du må finne spesifikasjonene på pc'en først. Prosessorkraft, merke prosessor, ev merke og modellnavnet på datamaskinen, størrelsen på skjermen, hvor mye minne den har, hvor stor hardisk den har .. hvilket lydkort og skjermkort .. etc

Fulgte det ikke med noen papirer?

Hvis ikke må du bare lete rundt på maskina, det står her og der.

Spør her om hjelp f.eks.

Du kan få så mye for maskina som markedet vil gi. Det er ofte mer enn 2000, men neppe mer enn 4.

Legg inn anonnser på internet etc, skriv en pris og si at prisen kan diskuteres. Prøv en auksjon på qxl eller gibud. Da ser du hvor mye folk vil gi for den, sett gjerne minsteprisen på halv pris første gangen, så ser du ca hvor mye folk er villige til å gi uten å risikere noe.

Dette kan bli minsteprisen neste gang. En auksjon på qxl der du ikke selger noe koster ingenting.

Men du må finne spesifikasjonene på pc'en først. Prosessorkraft, merke prosessor, ev merke og modellnavnet på datamaskinen, størrelsen på skjermen, hvor mye minne den har, hvor stor hardisk den har .. hvilket lydkort og skjermkort .. etc

Fulgte det ikke med noen papirer?

Hvis ikke må du bare lete rundt på maskina, det står her og der.

Spør her om hjelp f.eks.

Joda vi har det her hjemme, men ikke i hodet på jobb ;-)

Men det blir nok ikke noe utbytting av PC så lenge salgsverdien er såpass lav. Takk for at dere tok dere tid til å svare!

Annonse

Joda vi har det her hjemme, men ikke i hodet på jobb ;-)

Men det blir nok ikke noe utbytting av PC så lenge salgsverdien er såpass lav. Takk for at dere tok dere tid til å svare!

Sant som Ulv blah-blah sier - det er aldri lønnsomt økonomisk sett å bytte til en nyere pc. Men man må som regel gjøre det etterhvert.

"............"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...