Ulv I Faarikaal Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg mener alle har ansvar for å beskytte seg selv, uten unntak. Den som sender ut virus er uskyldig, jeg vet ikke om noen som gjør det med vilje. Man kan heller ikke vite at avsender er riktig. Kun den som laget viruset er skyldig alene. Jeg har sett krav om erstatning til en far som har hatt med en 12 åring på jobb som hadde med seg virus på diskett. Jeg fikk avverget saken før det gikk helt over styr. Enkelt nok ved å be de som anklaget å BEVISE at gutten var skyldig og at han gjorde det med vilje. Det fikk dem etterhvert på bedre tanker, spesielt da jeg surte hva de selv hadde gjort der på arbeidsplassen for å beskytte bedriften. Det lar seg ikke gjøre å bevise hvor viruset kom fra, plutselig er det overalt ! Det viste seg senere at det fantes også på eldre disketter vi skannet gjennom på stedet, og da var alle glade de hadde besinnet seg før ting ble ugjenkallelige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balooba Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 "Den som sender ut virus er uskyldig, jeg vet ikke om noen som gjør det med vilje. Man kan heller ikke vite at avsender er riktig. Kun den som laget viruset er skyldig alene." Jeg er ikke uten videre enig med deg i dette utsagnet. Selvfølgelig er den som lager viruset skyldig, men vedkommende er IKKE skyldig i at virus spres omtrent uhemmet. Hadde det ikke vært for alle de lavpannede sløvingene (:-D) som ikke har god nok beskyttelse på datamaskinene sine, så hadde det neppe vært så forferdelig interessant å lage virus som rammer enkeltpersoner og deres datautstyr. Det er helt UNØDVENDIG å være så sløve, det finnes flere gode antivirusprogrammer på markedet i dag. Etter min mening er enhver som ikke beskytter maskinen sin med et slikt program NESTEN like skyldig som den som i første omgang lagde viruset SELV OM de ikke sprer virus med vilje. Og nå snakker jeg om avsenderen, ikke den som tilsynelatende har sendt mailen da dette kan være to forskjellige personer. (Sendte dette innlegget til en venn av meg på ICQ. Han hadde følgende kommentar: Alle idioter som bruker Outlook (Express) er skyldige.) Hehe. Det man også skal være klar over, er at nå som mange er oppkoblet hele tiden via f.eks ADSL, så er et slikt antivirusprogram enda viktigere å ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-401356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balooba Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 "Den som sender ut virus er uskyldig, jeg vet ikke om noen som gjør det med vilje. Man kan heller ikke vite at avsender er riktig. Kun den som laget viruset er skyldig alene." Jeg er ikke uten videre enig med deg i dette utsagnet. Selvfølgelig er den som lager viruset skyldig, men vedkommende er IKKE skyldig i at virus spres omtrent uhemmet. Hadde det ikke vært for alle de lavpannede sløvingene (:-D) som ikke har god nok beskyttelse på datamaskinene sine, så hadde det neppe vært så forferdelig interessant å lage virus som rammer enkeltpersoner og deres datautstyr. Det er helt UNØDVENDIG å være så sløve, det finnes flere gode antivirusprogrammer på markedet i dag. Etter min mening er enhver som ikke beskytter maskinen sin med et slikt program NESTEN like skyldig som den som i første omgang lagde viruset SELV OM de ikke sprer virus med vilje. Og nå snakker jeg om avsenderen, ikke den som tilsynelatende har sendt mailen da dette kan være to forskjellige personer. (Sendte dette innlegget til en venn av meg på ICQ. Han hadde følgende kommentar: Alle idioter som bruker Outlook (Express) er skyldige.) Hehe. Det man også skal være klar over, er at nå som mange er oppkoblet hele tiden via f.eks ADSL, så er et slikt antivirusprogram enda viktigere å ha. Glemte å svare på spørsmålet i overskrifta di, hehe. I denne sammenhengen syns jeg faktisk budbringeren skal henges. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-401365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Glemte å svare på spørsmålet i overskrifta di, hehe. I denne sammenhengen syns jeg faktisk budbringeren skal henges. Budbringeren i dette ordtaket er den som kommer med beskjeden, ikke den som sender ut viruset 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-401438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 "Den som sender ut virus er uskyldig, jeg vet ikke om noen som gjør det med vilje. Man kan heller ikke vite at avsender er riktig. Kun den som laget viruset er skyldig alene." Jeg er ikke uten videre enig med deg i dette utsagnet. Selvfølgelig er den som lager viruset skyldig, men vedkommende er IKKE skyldig i at virus spres omtrent uhemmet. Hadde det ikke vært for alle de lavpannede sløvingene (:-D) som ikke har god nok beskyttelse på datamaskinene sine, så hadde det neppe vært så forferdelig interessant å lage virus som rammer enkeltpersoner og deres datautstyr. Det er helt UNØDVENDIG å være så sløve, det finnes flere gode antivirusprogrammer på markedet i dag. Etter min mening er enhver som ikke beskytter maskinen sin med et slikt program NESTEN like skyldig som den som i første omgang lagde viruset SELV OM de ikke sprer virus med vilje. Og nå snakker jeg om avsenderen, ikke den som tilsynelatende har sendt mailen da dette kan være to forskjellige personer. (Sendte dette innlegget til en venn av meg på ICQ. Han hadde følgende kommentar: Alle idioter som bruker Outlook (Express) er skyldige.) Hehe. Det man også skal være klar over, er at nå som mange er oppkoblet hele tiden via f.eks ADSL, så er et slikt antivirusprogram enda viktigere å ha. Jeg snakket nettopp med en eldre ufør mann som hadde null peiling på data. nytter lite å skjelle han ut for å ha spredd 4 ulike virus. Han vet ikke hva ordet betyr en gang. Første dagen med viruskontroll tøyt det inn med 3 ulike virus i 15 ulike sendinger, trolig hadde alle han kjenner tjukt av virus på maskinene. Alle må beskytte seg selv, ellers har de bare seg selv å skylde. Alternativet er å irritere magesår på seg og bli uvenner med alle som uskyldig sprer virus. Skulle jeg fulgt ditt eksempel burde jeg slått i hjæl brodern for lengst. Jeg har selv unngått angrep med gode sikkerhetskopier, viruskontroll og brannvegg. Her tyter det inn 2-3 om dagen, men jeg gidder ikke gjøre noe med det, har tusen andre ting å gjøre enn å skjelle ut folk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-401500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balooba Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Budbringeren i dette ordtaket er den som kommer med beskjeden, ikke den som sender ut viruset Vi henger den som sprer viruset, og så skyter vi den som lagde viruset. Til sammen er vi da kvitt et problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-401942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balooba Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg snakket nettopp med en eldre ufør mann som hadde null peiling på data. nytter lite å skjelle han ut for å ha spredd 4 ulike virus. Han vet ikke hva ordet betyr en gang. Første dagen med viruskontroll tøyt det inn med 3 ulike virus i 15 ulike sendinger, trolig hadde alle han kjenner tjukt av virus på maskinene. Alle må beskytte seg selv, ellers har de bare seg selv å skylde. Alternativet er å irritere magesår på seg og bli uvenner med alle som uskyldig sprer virus. Skulle jeg fulgt ditt eksempel burde jeg slått i hjæl brodern for lengst. Jeg har selv unngått angrep med gode sikkerhetskopier, viruskontroll og brannvegg. Her tyter det inn 2-3 om dagen, men jeg gidder ikke gjøre noe med det, har tusen andre ting å gjøre enn å skjelle ut folk. Du kan ikke si at han ikke har peiling på data hvis han kommer seg på nett og får sendt/mottat mail. Kan han lære DET kan han også lære om virus og hvordan man avverger slike. Sant å si syns jeg man har plikt på å sette seg inn i hvordan ting fungerer når man skaffer seg tilgang til internett. Gammel, ufør eller bare uvitende, visse plikter bør man ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-401949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Du kan ikke si at han ikke har peiling på data hvis han kommer seg på nett og får sendt/mottat mail. Kan han lære DET kan han også lære om virus og hvordan man avverger slike. Sant å si syns jeg man har plikt på å sette seg inn i hvordan ting fungerer når man skaffer seg tilgang til internett. Gammel, ufør eller bare uvitende, visse plikter bør man ha. Vi stenger dem ute fra internett, der skal det bare være eksperter. La dem gå å spille bingo eller hva f... , bare de holder seg vekk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-402076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balooba Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Vi stenger dem ute fra internett, der skal det bare være eksperter. La dem gå å spille bingo eller hva f... , bare de holder seg vekk :-) Min første ISP sa en gang til meg at det ikke er meningen at alle skal ha internett. Dette var en god stund før det faktisk ble allemannseie. Innimellom er jeg nok enig i akkurat det utsagnet selv om jeg innser at den tiden er forbi. Nå er det september hele året. :-) I alle fall mener jeg at vi som bruker internett har visse forpliktelser i forhold til hva vi bør sette oss inn i. Du trenger ikke en gang være ekspert for å få til dette med virusprogramvare nå om dagen. Det er så lett å unnskylde seg med at man ikke har greie på ... ikke kan nok ... ikke er ekspert. Kan man lære å slå på en datamaskin, kan man lære hva det innebærer å ha en også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77564-virus-hvem-er-ansvarlig-hvem-skal-henges/#findComment-402160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.