Gå til innhold

Råd og vink

Gjest viola

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere som har opplevd det samme som meg. Jeg har lenge greid å holde en ok vekt. Var nemlig litt overvektig før. Greide å spise regelmessig ,trene regelmessig og gikk naturlig nok ned , jeg var rimelig flink veldig lenge. Så endte det med en uke med masse fyll og tull. Og da kom jeg meg aldri tilbake i sporet igjen. Nå går jeg sakte men sikkert opp flere kg i uka føles det som. Det verste er egentlig at jeg ikke føler jeg har kontroll lenger. Bare spiser og spiser og spiser. Dette har ikke noe med traumer i barndommen eller noe sånt... Innrømme at jeg kanskje har litt tendenser til en spiseforstyrrelse , ( litt bulimisk) , Men bare jeg får kontrollen igjen nå kan jeg fint greie og la være å kaste opp på lenge lenge. Hvis jeg er stort sett flink hele tida gjør det ikke noe om jeg skeier kraftig ut en lørdag eller to.

Men nå blir det liksom fråtsing hver dag , og det er slitsomt..

Og for hver dag jeg ikke greier å ta tilbake kontrollen blir bare selvbilde og selvtilliten enda dårligere..Føler jeg meg som det tragiske elendige menneske som ikke klarer å kontrollere vekten min engang..

og jeg må begynne nå , ellers går det galt.

Noen som har tips til hvordan jeg skal greie og komme igang å få til en varig endring.. Tenker rent iforhold til motivasjon da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe som funker bra for meg er å tenke at "hvis jeg spiser denne sjokoladen/potetgullet/kaken/ekstra porsjonen NÅ, så får jeg bare enda mer lyst på sjokolade/potetgull/kake/en ekstra porsjon i morgen, og i overimorgen", osv.

Det samme med trening, "kommer jeg meg på trening idag, så blir det mye lettere imorgen, og dagen etter," osv.

Vips, så er du i et godt spor igjen. Men du må jo mene det, da (det er ikke vanskelig å faktisk mene det, da det jo er 100% sant!). Det er en god medisin mot tendensen man har til å utsette slikt.. du vet sikkert hva jeg mener :)

Andre motivasjonsfaktorer for meg er treningsblader, det er ikke uten grunn at jeg abonnerer på en hel haug med treningsblader. Jeg må vite hva som skjer og når det kommer nye treningsformer, og alt sånt, hvis ikke kjeder jeg meg fort. Det kan være en idé for deg også -det er stort sett alltid inspirasjon å hente. Er man lei en dag, så kan du garantere at noe kommer straks i posten som gjør at du får lyst til å trene igjen.

(Spesielt amerikanske Shape og amerikanske Fitness er bra, og selvsagt svenske Fitness Magazine. Britiske og norske treningsblader er urdårlige..)

Når alt kommer til alt, så er hovedmotivasjonen min at jeg trenger trening for å stabilisere humøret mitt, og jeg trenger det fordi hverdagen er veldig stressende. Som en form for meditasjon der alt kobles ut.

Og når det gjelder mat -når du bruker endel tid på trening så følger kostholdet automatisk, fordi du ikke vil spolere resultatene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...