Gå til innhold

Jeg hater å be om hjelp

Gjest ville ikke si navnet mitt nå

Anbefalte innlegg

Jeg har en ryggmargsskade og kompisen kan ikke hjelpe for han er verre stillt enn meg:o). Han hjelper til med andre ting bl.a selvangivelsen min og slike ting.

Oki, isåfall kan kanskje ikke han hjelpe så meget, nei :)

Men selv om du ikke kjenner naboene dine, har du ingen spreke unge menn der du bor, som du kan banke på døra til og spørre om de kan hjelpe deg med å bære dekkene inn i bilen din?

Og så kan du jo kjøre til en bensinstasjon, og få det gjort der. Tror ikke det koster rare greine :)

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

13

• Carlina

4

• tigertrollet

3

• vanman

2

Mest aktive i denne tråden

Oki, isåfall kan kanskje ikke han hjelpe så meget, nei :)

Men selv om du ikke kjenner naboene dine, har du ingen spreke unge menn der du bor, som du kan banke på døra til og spørre om de kan hjelpe deg med å bære dekkene inn i bilen din?

Og så kan du jo kjøre til en bensinstasjon, og få det gjort der. Tror ikke det koster rare greine :)

Nei problemet er å få dem opp fra kjelleren fordi heisen går ikke ned. Helt idiotisk ikke sant.

Kjenner nesten ikke naboene, de er av de hippe slaget som synes jeg ikke passer inn i gården i det hele tatt. Den eneste naboen jeg kjente godt flyttet i sommer.

Har ikke så mange nære venner og flere av dem er mere funksjonshemmede enn meg. Kan jo ikke akkurat spørre dem heller. Der er det ofte jeg som stiller opp og hjelper med rydding av hus og handling fordi de ikke greier det selv.

De stiller opp på andre måter for meg som de kan greie eller så klarer vi ting ofte sammen med hverandres hjelp.

Ring en sånn derre skadedyr mann,få han hjem til deg ved at du skylder på utøy....Han hjelper deg sikkert med dekkene;)

Hvis ikke prøver du en snekker eller rørlegger osv..

Du får bruke litt kvinnelist,jeg vet du har den...;))

Ring en sånn derre skadedyr mann,få han hjem til deg ved at du skylder på utøy....Han hjelper deg sikkert med dekkene;)

Hvis ikke prøver du en snekker eller rørlegger osv..

Du får bruke litt kvinnelist,jeg vet du har den...;))

Jeg liker ikke å bruke den faktisk, føler meg uærlig når jeg gjør det. Noe annet er når jeg er på sjekker'n men det er jeg ikke nå

Nei problemet er å få dem opp fra kjelleren fordi heisen går ikke ned. Helt idiotisk ikke sant.

Kjenner nesten ikke naboene, de er av de hippe slaget som synes jeg ikke passer inn i gården i det hele tatt. Den eneste naboen jeg kjente godt flyttet i sommer.

Men har dere ikke en vaktmester? Vaktemestere er ofte behjelpelige med det meste! I hvertfall her jeg bor.

Hmmm det var faktisk et veldig godt forslag! Ring vaktmesteren!! :)

Jeg liker ikke å bruke den faktisk, føler meg uærlig når jeg gjør det. Noe annet er når jeg er på sjekker'n men det er jeg ikke nå

Kvinnelist kommer godt med når det gjelder andre ting en sjekking også...snakker selfølgelig ikke om utnytting...Kan jo være at skadedyr utrydderen vil komme tilbake å hjelpe deg med sommerdekkene også til våren...:)

Annonse

Men har dere ikke en vaktmester? Vaktemestere er ofte behjelpelige med det meste! I hvertfall her jeg bor.

Hmmm det var faktisk et veldig godt forslag! Ring vaktmesteren!! :)

Vi har bare en som kommer en gang i uka fra Vaktmesterkompaniet så jeg tror ikke han er mye til hjelp. Dessuten er han av den flørtete sorten så jeg føler at det blir feil. Ellers var det en god ide

Vi har bare en som kommer en gang i uka fra Vaktmesterkompaniet så jeg tror ikke han er mye til hjelp. Dessuten er han av den flørtete sorten så jeg føler at det blir feil. Ellers var det en god ide

Hehe, er ikke alle vaktmestre av den flørtete sorten? :)

Barna dine er får små til å løfte, vil jeg tro, men noen må det jo være som kan hjelpe deg, om ikke annet enn med å få dem ut i bilen? Det bør jo være veldig fort gjort...

Lottemor1365380387

Hei på deg.

Jeg må si det overasker meg at de såkalte vennindene dine er så lite omteksomme.

Det skal bare være en selvfølge å hjelpe andre hvis man kan.

Her hvor vi bor er det en del enslige damer.

Og gubben flyr og hjelper med data og skifter dekk.

Så lenge man kan så synes jeg det er en selvfølge.

Synes du har riktige kjipe venninder.

M.V.H

Gjest Andy Cap

Hei,

Skjønner hva du snakker om og strir med ganske enkelt fordi jeg selv har et usynlig handicap som har til dels store konsekvenser. Dessverre går informasjon eller påminnelser om dette inn det ene øret og ut det andre hos de aller fleste, inklusive mine nærmeste.

Allier deg med noen få og blås i resten. Lykke til!

Annonse

Det var bra du fikk hjelp :-).

Det er faktisk de venninnene mine som står meg nært som sier slike ting. Kjenner at jeg har begynt å trekke meg unna dem.

Jeg ville også automatisk trukket meg unna slike venninner som du beskriver.

Og heller bruke energi på de som stiller opp og som er der for deg.

Et vennskap er å gi og ta, men for noen er det ikke en selvfølge å trå til når en venn trenger hjelp desverre.

Det som er en selvfølge for deg er ikke alltid en selvfølge for andre har du vel erfart.

Håper du får hjelp:-)

Kjenner jeg begynner å bli ganske irritert på dem. Har i grunnen trukket meg endel unna de siste mnd. Ser ut til at alle forventer at noen andre skal stille opp.

Hei beklager jeg ikke har lest her før ,dersom du fortsatt trenger hjelp m få på vinterdekk kan jeg komme hjelpe deg etter skolen,da jeg oxo bor midt i oslo.

Det var bra du fikk hjelp :-).

Det er faktisk de venninnene mine som står meg nært som sier slike ting. Kjenner at jeg har begynt å trekke meg unna dem.

Kanskje disse vennene dine av og til trenger en forklaring eller en påminnelse på hvorfor du trenger hjelp, særlig hvis du har et ganske usynlig handicap.

Enten er de lite omtenksomme, kanskje egoistiske, eller så tenker de bare ikke så langt...

Gjest Den opprinnelige m&m

Kanskje du kan ringe til Frivillighetssentralen, hvis det finnes der du bor?

Eller hva med å henge opp en lapp i oppgangen der du forklarer situasjonen og lokker med en flaske vin til den som kan ta jobben med å få dekkene opp til bilen?

Ellers var det noen fæle "venninner" du hadde..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...