Gå til innhold

Scanneren for gammel?

Anbefalte innlegg

Det "perfekte" OS finnes nok ikke. Når noe lages idiotsikkert blir det snart funnet opp en bedre idiot.

Har du forresten sett det siste KDE-grensesnittet for Linux? Lekkert! Linux er nok fremdeles litt vanskeligere å installere enn Windows, men de færreste vanlige brukere installerer Windows selv uansett, så.. http://static.kdenews.org/mirrors/qwertz/kde31alpha/

Hey, det var lekkert! Hørt at Linux er gratis, men det gjelder kanskje ikke denne "GTI"-utgaven? :-)

Kunne tatt sjansen på å prøvd noe slikt hvis jeg var sikker på at det gikk an å fjerne det igjen, og uten at det la igjen noen "skader" på PC'n, typ, sær partisjonering etc.

Fortsetter under...

Hey, det var lekkert! Hørt at Linux er gratis, men det gjelder kanskje ikke denne "GTI"-utgaven? :-)

Kunne tatt sjansen på å prøvd noe slikt hvis jeg var sikker på at det gikk an å fjerne det igjen, og uten at det la igjen noen "skader" på PC'n, typ, sær partisjonering etc.

Joda, det er gratis dette også. Men jeg er ikke sikker på om den endelige versjonen er kommet ut ennå.

Dette med å sette opp dualboot og slikt pleier ikke være noe stort problem. Det er jo enklest hvis du har en ledig partisjon å bruke, slik at du ikke trenger å repartisjonere etc. Hvis du bestemmer deg for å slette Linux etterpå da så er det jo bare å reformatere den gjeldende partisjonen - og så gjenopprette bootloaderen med fdisk på en oppstartsdiskett for å bytte ut LILO (linux loader) med Windows sin.

Joda, det er gratis dette også. Men jeg er ikke sikker på om den endelige versjonen er kommet ut ennå.

Dette med å sette opp dualboot og slikt pleier ikke være noe stort problem. Det er jo enklest hvis du har en ledig partisjon å bruke, slik at du ikke trenger å repartisjonere etc. Hvis du bestemmer deg for å slette Linux etterpå da så er det jo bare å reformatere den gjeldende partisjonen - og så gjenopprette bootloaderen med fdisk på en oppstartsdiskett for å bytte ut LILO (linux loader) med Windows sin.

hehe, tror jeg venter til de selger'n på REMA.

*hvorfor kan det ikke bare være en knapp å trykke på?* :-)

Gjest ChiengMai

"stabilt" for meg er at jeg kan la maskinen stå på i noen måneder i slengen med tung bruk og mye installering/avinstallering av programmer uten omstart, at det ikke dukker opp feilmeldinger fra "ingensteder", at programmer som krasjer ikke river med seg operativsystemet i samme slengen og dermed krever omstart..

Da mener _vi_ det samme med stabil i alle fall. :-D

Gjest ChiengMai

Hvis XP er så veldig stabilt som "alle skryter av", hvorfor er da dataforum rundt omkring på nettet overfylt av "fortvilte" innlegg/spm. ang. XP?

Og det er voldsom spenvidde i hva slags problemer det er snakk om. (hardware/software)

Nå venter de mest ivrige på Windows Longhorn. Hvorfor erstatte XP, "verdens beste OS"?!

:-)

Jeg pleier stort sett slå av maskinen min om kvelden. Men jeg har latt maskinen _med_ XP stå på i over en måned i strekk uten at jeg en eneste gang var nødt til å restarte maskinen. (Så gikk strømmen en kveld og eksperimentet mitt ble avsluttet.) På denne tiden gikk to eller tre programmer ned uten at de tok hele maskinen med seg. Etter at disse programmene ble avsluttet var det bare å starte dem opp igjen så fungerte de fint.

På snart ett år med XP har hele maskinen min låst seg helt 3-4 ganger. Det skjer så sjelden at jeg blir like overrasket hver gang. Jeg bruker maskinen MYE til mange forskjellige ting, bare for å ha det sagt.

Jeg har ikke prøvd Me, men hadde Win98SE før XP. Da låste maskinen seg stadig, opp til flere ganger daglig ved f.eks bildebehandling. Gikk et program ned tok det hele maskinen med seg.

Jeg mener å ha lest at XP og 2000 er temmelig like når det gjelder stabilitet. De er bygd rundt samme kjerne og er sånn sett forskjellige fra andre Windows-versjoner.

Selvfølgelig trenger folk hjelp med XP også, forresten! OS'et fungerer best på nye maskiner (kanskje i motsetning til 2000), og legger man det inn på en eldre maskin kan man f.eks få trøbbel med inkompatibel maskinvare. Selv om XP er stabilt betyr ikke det nødvendigvis at alle skjønner alt om hvordan det fungerer.

Liker du ikke XP trenger du ikke ha det, men det er i alle fall OS'et jeg har likt best så langt. Det er, tro det eller ei, svært stabilt. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...