Gå til innhold

Er ikke dette utakknemlighet?

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har ei venninne. Hun jobber, men har allikevel til tider dårlig råd, som resten av oss.

Nå har jeg et par ganger fått låne bilen hennes, og jeg har fylt full tank etter på bilen hennes de gangene jeg har lånt den. Min samboer fylt for 300,- på bilen hennes da hun var blakk. Dette var penger hun fikk.

Forrige uke så lånte jeg bilen hennes på jobb. De ble ca mil kjøring. Jeg fylte ikke da. I dag ringte jeg henne og spurte om hun hadde mulighet til å kjøre meg på jobb, hvorpå hun svarte; Nei, det kan jeg ikke , for jeg har ikke bensin på bilen etter at du lånte den forrige uke!

Er ikke dette litt frekt og utakknemligt?

Må legge til at hun har lånt bilen vår til Sørlandet to ganger uten å fylle en dråpe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78139-er-ikke-dette-utakknemlighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg låner ofte bilen til en kompis, da han ikke bruker den om natta eller på dagtid. Praktisk til jobb i ny og ne.

Det er ikke lange biten jeg kjører, kanskje 10 min i hver retning, og jeg betaler han 100 kroner per gang. Låner jeg den i flere dager, f.eks. om han er borte i 5 dager, så betaler jeg 500 kroner. Dette selv om jeg ikke har brukt opp halve tanken.

Grei deal, synes jeg, og han også.

Synes venninna de høres noe utakknemlig ut, men har hun ikke bensin så har hun det jo ikke.

Og biler går meg bekjent jævla dårlig uten bensin.

Gjest Novembermom

Har hun ikke bensin, så har hun ikke bensin. Hun kan ikke forvente at folk som låner den skal fylle på igjen hver gang.

Det er jo faktisk helt feil. For det er henne som skal sørge for bensin på bilen, ikke dere.

Så ja, dette er nok utakknemlighet.

Annonse

Synes det er en selvfølge at man alltid fyller bensin på en bil man har vært så heldig å få låne.

Alt dette gnålet mellom deg og din venninne ang. lån av bil og kan-du-kjøre-meg-dit-og-dit er en uting.

Greit nok at man fyller på etter at man har fått låne bilen. Men jeg synes ærlig talt at hun er utakknemlig allikevel.

2 mil kjørte jeg uten å fylle. Hun kjørte tur retur sørlandet uten å fylle.

Har nå pratet med min samboer,og vi er blitt enige om at vi skal fylle litt på bilen hennes i morgen, men etter det så er det stopp!

Vi kommer ikke til å spørre om å få låne bilen hennes, og hun kommer ikke til å få låne vår noe mer!

Greit nok at man fyller på etter at man har fått låne bilen. Men jeg synes ærlig talt at hun er utakknemlig allikevel.

2 mil kjørte jeg uten å fylle. Hun kjørte tur retur sørlandet uten å fylle.

Har nå pratet med min samboer,og vi er blitt enige om at vi skal fylle litt på bilen hennes i morgen, men etter det så er det stopp!

Vi kommer ikke til å spørre om å få låne bilen hennes, og hun kommer ikke til å få låne vår noe mer!

Ja, det er nok best å gjøre det slikt. Slike vennetjenester fører ofte til irritasjon hos en av partene. Eller hos begge parter som i deres tilfelle.

Har hun ikke bensin, så har hun ikke bensin. Hun kan ikke forvente at folk som låner den skal fylle på igjen hver gang.

Det er jo faktisk helt feil. For det er henne som skal sørge for bensin på bilen, ikke dere.

Så ja, dette er nok utakknemlighet.

"Hun kan ikke forvente at folk som låner den skal fylle på igjen hver gang."

Jo, det synes jeg at man i utgangspunktet kan forvente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...