Gå til innhold

Daimkake, noen som har oppskrift?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Én variant:

3 eggehviter

2 dl sukker

100 gr malte nøtter / mandler

Krem:

3 eggeplommer

1 dl sukker

3 del kremfløte

2 doble Dajm

Pisk stiv marengs av eggehviter og sukker. Fold inn nøtter / mandler

Hell massen i en godt smurt bakepapirkledd form, ca. 24 cm.

Stekes midt i ovnen ved 150 grader til den er gyllen, ca 1 t 30 min. Avkjøles på rist.

Lag kremen: Pisk stiv eggedosis av eggeplommer + sukker. Visp kremfløten stiv og bland den lett inn i eggedosisen.

Grovhakk sjokoladen og ha den i, hold av litt til pynt.

Legg kakebunnen tilbake i formen (ringen) oppå et kakefat, og hell kremblandingen over.

Fryses minst 2 timer.

Hvis den står lenge i fryseren, bør den tas ut ca. 30 min for den skal serveres.

Lykke til!

4 eggehviter, 2 kopper sukker, 2 ts potetmel, 2 ts vaniljesukker - vispes i minst 15 minutter. Stekes på 100 grader i 4 timer.

4 eggeplommer, 150 gram sukker, 3 dl fløte, 2 doble dajm. Eggeplommer og sukker vispes luftig, blandes med knust dajm og vispet fløte.

Bruker stor kakeform når jeg steker marengsen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...