Gå til innhold

Tegn på vaskemaskinen.

Anbefalte innlegg

Vi har en Zanussi FLS 1083 vaskemaskin (i tilfelle dette er nødvendig informasjon *S*), samboeren min kjøpte denne før vi ble sammen og har selvsagt ikke spart på bruksanvisningen. Jeg har derfor de siste tre årene alltid lurt på hva noen av tegnene på maskinen betyr. Det er tre brytere på den. Den ene vet jeg man bruker når man bare har fylt halv maskin, de to andre er derimot et mysterium for meg. Det ene tegnet er en slags balje med vann fylt helt til toppen, det andre er en slags spiral med en pil som peker nedover ved siden av. Er det noe veldig snille mennesker som endelig kan fortelle meg hva disse betyr? Det kunne jo være jeg fikk bruk for dem, sånn tre år etter. *S*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78359-tegn-p%C3%A5-vaskemaskinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baljen tror jeg er symbolet for at maskinen stopper ved siste skylling.

Spiralen har med sentrifugen å gjøre. Kanskje den hindrer full sentrifugering? Eller gir en ekstra lang sentrifuge? Nei, det tror jeg det finnes vaskeprogram-valg for...* klør meg i hodet*

Du får trykke på en av gangen og prøve deg frem:-)

Baljen er skyllestopp, det vil si at plaggene blir liggende etter siste skyllevann uten å bli sentrifugert (greit ved strykefrie skjorter osv som bør drypptørke fra klissvåt tilstand for å være strykefrie), og spiralen betyr sentrifuge, så pilen ned betyr lettere sentrifugering (for finvask som ikke bør sentrifugeres så hardt, eller for å minske krølling).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...