Gå til innhold

FU: Når går du til sengs?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer! Jeg er egentlig litt av en nattugle, sånn typisk B-menneske. Har alltid likt å sitte oppe sent alene, nyte stillheten, lese en bok mens jeg gløtter opp på tv'en i blant. Jeg bare storkoser meg alene i sene kveldstimer i en halvmørk, stille leilighet:-)

Men siden jeg har barn, en bedre vekkerklokke får du ikke, for den slår aldri feil, så må jeg tvinge meg til sengs tidligere enn jeg egentlig er "programmert" for. Den eneste feilen med denne levende vekkerklokka vår er nemlig at den ikke lar seg stille manuelt! :-) Den går av mellom seks og sju hver morgen uansett, helg eller hverdag. I dag morges var det halv sju, for eks.

På ukedager da jeg skal på jobb dagen etter, prøver jeg å være i seng til rundt elleve. Jeg står nemlig opp litt før kl.seks, jeg MÅ ha en skikkelig dusj og ordne meg før jeg går hjemmefra. Bruker litt tid på det, jeg, skjønner ikke hvorfor. Er så trøtt antagelig.

Hvis det er min tur å få sove i helgen, så sover jeg til alt fra klokka halv ni til halv to :-) Spørs når jeg la meg.

Det varierer! Jeg er egentlig litt av en nattugle, sånn typisk B-menneske. Har alltid likt å sitte oppe sent alene, nyte stillheten, lese en bok mens jeg gløtter opp på tv'en i blant. Jeg bare storkoser meg alene i sene kveldstimer i en halvmørk, stille leilighet:-)

Men siden jeg har barn, en bedre vekkerklokke får du ikke, for den slår aldri feil, så må jeg tvinge meg til sengs tidligere enn jeg egentlig er "programmert" for. Den eneste feilen med denne levende vekkerklokka vår er nemlig at den ikke lar seg stille manuelt! :-) Den går av mellom seks og sju hver morgen uansett, helg eller hverdag. I dag morges var det halv sju, for eks.

På ukedager da jeg skal på jobb dagen etter, prøver jeg å være i seng til rundt elleve. Jeg står nemlig opp litt før kl.seks, jeg MÅ ha en skikkelig dusj og ordne meg før jeg går hjemmefra. Bruker litt tid på det, jeg, skjønner ikke hvorfor. Er så trøtt antagelig.

Hvis det er min tur å få sove i helgen, så sover jeg til alt fra klokka halv ni til halv to :-) Spørs når jeg la meg.

Da må jeg med andre ord nyte tiden nå før jeg får barn...

Jeg er også skikkelig B-menneske. Har store problemer med å komme meg til skolen til klokken åtte. Har heldigvis fri om onsdagene, så i dag sov jeg til to... får litt dårlig samvittighet etterpå da. Kunne jo ha gjort så mye annet.

Klarer rett og slett ikke å legge meg om kveldene, jeg... får ofte ryddekick eller noe sånt klokken elleve om kvelden.

Jeg legger meg ganske sent, ofte mellom 24 og 01. Akkurat som molli liker jeg ha huset for meg selv noen kvelds/nattetimer. Fredag kveld er jeg ofte stuptrett og sovner på sofaen.

Står opp ca. kl. 0645 på ukedagene. I helgen bytter vi på å sove lenge, men jeg sover sjelden lenger enn til kl. 1000.

Annonse

Det kommer an på om jeg må tidlig opp det. Når jeg skal opp klokka 0600 på morran, bør jeg være i seng seinest klokka 23.00, ellers blir det helt for jævlig å stå opp om morran.

I morra skal jeg ikke opp før klokka 07.30, så jeg har ikke tenkt til å legge meg riktig ennå i hvert fall. Holder ut en time til tenker jeg. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...