Gå til innhold

Hva ville du si til en som MOBBER ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med:

'Du er vel klar over at det er alment kjent at grunnen til at folk mobber andre er at de har så svak egenstyrke og er så feige at de må plage andre for å prøve å heve seg selv? Og at de ofte ikke engang tør å gjøre det alene, men må få noen med seg selv om den de mobber skulle være den minst farlige av alle?'

...eller noe i den dur!

Det blir litt på samme måten som hvis du blir utsatt for en blotter. Beste måten å bli kvitt fyren på er å heve et øyebryn og si: 'Det var ikke mye å skryte av!'

Linni1365380375

Dette er en jente på 13 år og hennes venn gutt på 14 år.

Takk for at du bryr deg !

Da er det ikke bare 1 men 2 stykker?Det blir altså mobberne..

Har de ikke foreldre da?Det beste er vel å ta kontakt med de,å hive seg over ungdommer kan få fatale følger gjennom rettsvesen og hele pakka...

Annonse

Dette er en jente på 13 år og hennes venn gutt på 14 år.

Takk for at du bryr deg !

Når de er i den alderen er det veldig vanskelig å nå inn til dem. Men det er svært viktig at du tar tak i det. Egentlig synes jeg du skal kontakte helesesøster på skolen til barna for å få råd til hvordan du skal takle dette.

Du kan selvsagt forsøke å snakke litt med de to om hvordan ting sårer og forsøke å sette dem inn i mobberns situasjon. Men det er ikke sikkert at det nytter.

Jeg har selv en sønn som har blitt mobbet og jeg har forsøkt å snakke med mobberne. Akkurat der og da er de svært enige med meg i at dette er en dum ting og lover at de aldri mer skal gjøre det. Men det er glemt ganske fort.

Har du snakket med foreldrene til ungene?

Lykke til foresten.

Hva med:

'Du er vel klar over at det er alment kjent at grunnen til at folk mobber andre er at de har så svak egenstyrke og er så feige at de må plage andre for å prøve å heve seg selv? Og at de ofte ikke engang tør å gjøre det alene, men må få noen med seg selv om den de mobber skulle være den minst farlige av alle?'

...eller noe i den dur!

Det blir litt på samme måten som hvis du blir utsatt for en blotter. Beste måten å bli kvitt fyren på er å heve et øyebryn og si: 'Det var ikke mye å skryte av!'

Tror ikke de vil forbedre seg om jeg sier at de har svak egenstyrke og er feige.

Jeg tror ikke de skjønner hvilken innvirkning de har på mobbeofret.

Men takk for innlegget !

Da er det ikke bare 1 men 2 stykker?Det blir altså mobberne..

Har de ikke foreldre da?Det beste er vel å ta kontakt med de,å hive seg over ungdommer kan få fatale følger gjennom rettsvesen og hele pakka...

Det er vel ikke snakk om å banke dem? Heller snakke med dem. Men jeg er faktisk enig med deg, foreldrene burde kontaktes.

Det er et svært vanskelig spørsmål- Først ville jeg funnet en hagle og skutt mobberen i knærne. Det ville gjerne ikke vært tilstrekkelig men det kunne jo gi et lite bilde på hvilke smerter mobbeofrene går gjennom.

Man kan vel ikke si så mye til en som mobber for i vel mange tilfeller har vel mobberen en rimelig stor gjeng som holder ryggen hans/hennes, men man får da prøve å vise avsky. For meg kunne bare en ting falt meg inn, og det er fysiske reprisalier. Det er det eneste som virker bra nok, og ved å si noe sånt skjønner du kanskje mitt synspunkt innen mobbing. Det er forkastelig og unødvendig. Menneskene kan ikke løpe fort, de kan ikke klatre særlig, de kan ikke holde pusten noe lenge, ei heller svømme over lengre avstander. Mennesker har ikke skall eller skjell som beskytter kroppen og ikke pels til å holde dem varme. Det menneskene har som fikk dem til å overleve var en hjerne med høy kapasitet(og medmenneskelighet-sammen er vi sterke). Desverre er ikke alle personer fullendte mennesker, og noen må vel rakke ned på andre. De har ikke tankegang nok til å tenke på hva som ville vært medmenneskelig(kanskje fordi de ikke er fullendte mennesker) hva som er etisk riktig og hva som er bra å gjøre. Man kan ikke alltid gjøre gode ting, sånn er det desverre bare, men man bør kunne tenke lenger enn å leve etter dyrenes regel. (Den sterkestes rett)

Ps. Desverre fikk også menneskene evnen til å se på seg selv som overhoder over alt og alle, og det kan være en faktor i at noen mennesker må rakke ned på andre..For å sende seg selv høyere opp kanskje? Jeg tviler på at noen av dem virkelig synes det er morsomt å kaste stein på barnet med styggest kjeledress eller fortelle jenten i niende klasse hvor feit og stygg hun er, eller for den saks skyld fryse ut mannen på innkjøpsavdelingen fordi han rett og slett ikke er så morsom som de andre.

Håper du fikk noe ut av dette. Det ble en del rotete tanker.

Jeg syns det er en god ide å si det til dem.

Det er noe med å vise folk alvoret, ved å snakke rolig til dem og fortelle dem hva man mener slik man snakker til voksne mennesker.

Dersom de fremdeles ikke forstår hva dere mener, og ikke vil høre på foreldrene sine, er det jo mulig de har det vanskelig. Eller eventuelt er dumme.

Men normalt kommer man langt med å behandle hverandre som voksne.

Når de er i den alderen er det veldig vanskelig å nå inn til dem. Men det er svært viktig at du tar tak i det. Egentlig synes jeg du skal kontakte helesesøster på skolen til barna for å få råd til hvordan du skal takle dette.

Du kan selvsagt forsøke å snakke litt med de to om hvordan ting sårer og forsøke å sette dem inn i mobberns situasjon. Men det er ikke sikkert at det nytter.

Jeg har selv en sønn som har blitt mobbet og jeg har forsøkt å snakke med mobberne. Akkurat der og da er de svært enige med meg i at dette er en dum ting og lover at de aldri mer skal gjøre det. Men det er glemt ganske fort.

Har du snakket med foreldrene til ungene?

Lykke til foresten.

Skolen har tatt dette opp med foreldrene, uten at det har hjulpet.

Foreldrene har snakket med ungene uten at det har hjulpet.

Vi tenkte at det kanskje hjalp at de fikk et eller flere personlige (anonyme) brev fra mobbeofre og andre.

Mener at vi har større mulighet til å påvirke dem når vi er flere som har noe å si om mobbinga.

De er ellers greie unger.

Annonse

Vi tenkte at det kanskje hjalp at de fikk et eller flere personlige (anonyme) brev fra mobbeofre og andre.

Mener at vi har større mulighet til å påvirke dem når vi er flere som har noe å si om mobbinga.

Vet ikke om det vil hjelpe, men det er verdt forsøket.

Det beste hadde kanskje vært å få noen til å fortelle sin historie på skolen da.

Linni1365380375

Høres ut som et greit alternativ..om dere kjenner mange mobbeoffer da..?

Det er et svært vanskelig spørsmål- Først ville jeg funnet en hagle og skutt mobberen i knærne. Det ville gjerne ikke vært tilstrekkelig men det kunne jo gi et lite bilde på hvilke smerter mobbeofrene går gjennom.

Man kan vel ikke si så mye til en som mobber for i vel mange tilfeller har vel mobberen en rimelig stor gjeng som holder ryggen hans/hennes, men man får da prøve å vise avsky. For meg kunne bare en ting falt meg inn, og det er fysiske reprisalier. Det er det eneste som virker bra nok, og ved å si noe sånt skjønner du kanskje mitt synspunkt innen mobbing. Det er forkastelig og unødvendig. Menneskene kan ikke løpe fort, de kan ikke klatre særlig, de kan ikke holde pusten noe lenge, ei heller svømme over lengre avstander. Mennesker har ikke skall eller skjell som beskytter kroppen og ikke pels til å holde dem varme. Det menneskene har som fikk dem til å overleve var en hjerne med høy kapasitet(og medmenneskelighet-sammen er vi sterke). Desverre er ikke alle personer fullendte mennesker, og noen må vel rakke ned på andre. De har ikke tankegang nok til å tenke på hva som ville vært medmenneskelig(kanskje fordi de ikke er fullendte mennesker) hva som er etisk riktig og hva som er bra å gjøre. Man kan ikke alltid gjøre gode ting, sånn er det desverre bare, men man bør kunne tenke lenger enn å leve etter dyrenes regel. (Den sterkestes rett)

Ps. Desverre fikk også menneskene evnen til å se på seg selv som overhoder over alt og alle, og det kan være en faktor i at noen mennesker må rakke ned på andre..For å sende seg selv høyere opp kanskje? Jeg tviler på at noen av dem virkelig synes det er morsomt å kaste stein på barnet med styggest kjeledress eller fortelle jenten i niende klasse hvor feit og stygg hun er, eller for den saks skyld fryse ut mannen på innkjøpsavdelingen fordi han rett og slett ikke er så morsom som de andre.

Håper du fikk noe ut av dette. Det ble en del rotete tanker.

Takk for svar, men å skyte dem i knærne er litt for ille.

Er du da noe bedre menneske enn dem , om du skulle gjøre dette ?

Hei Aila

Var på foreldremøte på skolen for noen uker siden.

Der fikk vi foreldre utdelt et hefte om mobbing.

Det heter Mobbing blant barn og unge. Og er skrevet av Dan Olweus og Cecilia Solberg.

Det er en informasjon og veiledningshefte som tar opp fakta om mobbing blandt barn og unge

Her står det veldig mye fint og en hel masse interesant.

Du kan spørre skolen dere tilhører om de kan skaffe dere et slikt hefte.

Det er kun offentlige institusjoner som kan bestille dem men jeg har addr. her [email protected]

telf 22242786

Mulig du som privatperson kan bestille her22197750

Er litt usikker på om det går, men det koster ikke noe å prøve

Tror ikke de vil forbedre seg om jeg sier at de har svak egenstyrke og er feige.

Jeg tror ikke de skjønner hvilken innvirkning de har på mobbeofret.

Men takk for innlegget !

Du må si det så andre hører det da! Slik at mobberen taper litt ansikt. De ER faktisk veldig svake bak en tøff maske mange av dem. Noen er jo psykopattypen også sikkert, og de biter det nok ikke på.

Og det er nok ikke lurt å nevne mobbeofferets navn i samme momangen.

At du mobber andre er ofte et sterkt tegn på at du ikke har det bra selv, like mye som en spiseforstyrrelse som regel. Det er et eller annet i livet sitt disse menneskene ikke takler. Noen skader seg selv for lindrings skyld og noen lar det gå ut over andre.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...