Gå til innhold

lavt stoffskifte

thrist

Anbefalte innlegg

Noen som har vært overvektig, også gått ned i vekt vha av thyroxin etter påvist lavt stoffskifte? Isåfall hvor lang tid gikk det, hvor mye gikk du ned? Jeg er overvektig, og har nettopp fått påvist lavt stoffskifte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre , en får mindre appetitt men dette stod hos lommelegen:

Sykdomstegn

Slapphet og uopplagthet

Manglende appetitt, men vektøkning

Forstoppelse

Depresjon

Hes og grov stemme

Store menstruasjonsblødninger

Langsom puls

Tørr, deigaktig hud

Tørt og tynt hår

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går dessverre ikke noe særlig ned i vekt som følge av thyroxin alene. Det kan toppen dreie seg om et lite vekttap på inntil et par kilo ettersom thyroxin kan ha en vanndrivende effekt.

Det som imidlertid skjer (hos de fleste ihvertfall) er at du vil få mer energi av medisinen. Ikke bli fullt så trøtt og sliten, og orke mer i det daglige. Dette kan igjen føre til at du orker mer mosjon. Gå trappen i stedet for å ta heisen, gå til butikken i stedet for å kjøre etc. Med mer mosjon vil du kanskje merke det på vekten, så sant du ikke også lider av insulinresistens eller en av de andre sykdommene som er overvektsrelaterte (om disse fører til overvekt eller kommer som følge av overvekt, strides ekspertene om). Noen av oss med lavt stoffskifte sliter også med slike andre sykdommer i tillegg.

Vær obs på at det kan ta lang tid før du får den ønskede virkningen av tablettene, ofte flere måneder og opp til et år kan det ta før symptomene forsvinner, selv om blodverdiene kommer innenfor normalen.

Ulempen ved tablettene kan være at du opplever økt sultfølelse og det er derfor viktig at du holder deg til et sunt kosthold når du skal ned i vekt. Tablettene i seg selv er intet slankemiddel.

Jeg har ihvertfall ikke mistet noen kilo etter at jeg begynte på thyroxin for fem år siden, men nå har også jeg insulinresistens i tillegg. Hør med legen din og spør om opplegget til dr. Fedon Lindberg kan være noe for deg. Dessverre er ikke alle leger positivt innstilt til dette. Min lege har bedt meg begynne på dette opplegget og jeg er nå igang med å studere bøkene hans. Her finner du mer info om dette:

http://www.vektibalanse.com og http://www.drlindberg.com

Flere linker finner du også på siden min:

http://home.online.no/~smidtlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk diagnosen fo ca 5-6 år siden, og medisinering hadde ingen effekt på vekta -annet enn at den ikke gikk mer OPP..

Men, lyspunktet for meg var jo at jeg klarte å holde meg våken om dagene, istedet for å bikke over på siden hver gang jeg satte meg på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...