mailen Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Er det mulig å kontakte et eller annet firma for å få datahjelp hjem? Jeg får så mange feilmeldinge og f.eks outlook express funker ikke ordentlig. Jeg får mottatt mail som vanlig, men å sende mail funker bare til noen få. Jeg er så lei av å ha trøbbel med dataen! 0 Siter
citoyen Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Er det tilfeldigvis slik at du bare får sendt mail til de som har samme mailtilbyder som deg selv? I så fall er feilen høyst sannsynlig at du har satt opp feil smtp-server i epost-programmet. Kontakt internett-tilbyderen din for å få vite riktig smtp-server. 0 Siter
Gjest metronom Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Kom over denne forleden: http://www.instant-support.no/instant-support/ Vet ikke om det er noe alternativ? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Har du bytta telefonnummeret du ringer til for å koble opp i det siste ? 0 Siter
mailen Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Skrevet 26. oktober 2002 Har du bytta telefonnummeret du ringer til for å koble opp i det siste ? Ja jeg har byttet fra abbonement hos telenor til internett gjennom kabel-tv. 0 Siter
mailen Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Skrevet 26. oktober 2002 Er det tilfeldigvis slik at du bare får sendt mail til de som har samme mailtilbyder som deg selv? I så fall er feilen høyst sannsynlig at du har satt opp feil smtp-server i epost-programmet. Kontakt internett-tilbyderen din for å få vite riktig smtp-server. Jeg får kun sendt mail til de med online adresse slik jeg selv har. Har nylig byttet til internett gjennom kabel-tv. Betaler fortsatt abonnement hos telenor da jeg har bindingstid. Hva gjør jeg? 0 Siter
citoyen Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Jeg får kun sendt mail til de med online adresse slik jeg selv har. Har nylig byttet til internett gjennom kabel-tv. Betaler fortsatt abonnement hos telenor da jeg har bindingstid. Hva gjør jeg? Jepp, en svært vanlig feil I Outlook Express må du bytte ut det som står i feltet for SMTP-server i innstillingene for mailkontoen din. Hva som er riktig SMTP-server må du få vite av internett-leverandøren din, altså kabelselskapet. Det finnes sikkert på websidene deres, eller du kan ringe dem. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Ja jeg har byttet fra abbonement hos telenor til internett gjennom kabel-tv. Da må helt sikkert du bytte POP servernavn og SMTP servernavn. Hvis du har Chelllo kan det være smtp.chello.no ? og pop.chello.no ? Sjekk med papirene du fikk med fra internettleverandøren der hvor bukernavn og passord stå omtrent. Hvis det er er feil får du melding: We don't relay ! når du prøver sende epost. Å ta i mot skal gå greit, selv om det er feil. Jeg ville nok gå gjennom hele oppsettet på nytt i epostkontoer. 0 Siter
citoyen Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Da må helt sikkert du bytte POP servernavn og SMTP servernavn. Hvis du har Chelllo kan det være smtp.chello.no ? og pop.chello.no ? Sjekk med papirene du fikk med fra internettleverandøren der hvor bukernavn og passord stå omtrent. Hvis det er er feil får du melding: We don't relay ! når du prøver sende epost. Å ta i mot skal gå greit, selv om det er feil. Jeg ville nok gå gjennom hele oppsettet på nytt i epostkontoer. Se mitt svar lenger ned. Hun har ikke byttet mailadresse, det er kun SMTP-server som må byttes ut. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Se mitt svar lenger ned. Hun har ikke byttet mailadresse, det er kun SMTP-server som må byttes ut. Rettelse: hun har nok to epostadresser, en gammel og en ny fra chello. Hun må da ha to konti med like SMTP (den nye) og to ulike POPer, den nye og den gamle, og dermed to passord og brukernavn til hver av POPene. Kontoen med den gamle POP'en kan hun slette hvs den ikke er i bruk. 0 Siter
citoyen Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Rettelse: hun har nok to epostadresser, en gammel og en ny fra chello. Hun må da ha to konti med like SMTP (den nye) og to ulike POPer, den nye og den gamle, og dermed to passord og brukernavn til hver av POPene. Kontoen med den gamle POP'en kan hun slette hvs den ikke er i bruk. Fikk inntrykk av at det kun var den gamle mailadressen som var i bruk, ikke den nye. 0 Siter
mailen Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Skrevet 26. oktober 2002 Fikk inntrykk av at det kun var den gamle mailadressen som var i bruk, ikke den nye. Jeg har kun mailadresse fra telenor og i tillegg en yahoo adresse jeg bruker nå til å sende mail. Det gikk helt greit til jeg koblet den på outlook express. Samme problem igjen. Nå må jeg gå inn på yahoo sine sider for å få sendt mail. 0 Siter
mailen Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Skrevet 26. oktober 2002 Jeg har kun mailadresse fra telenor og i tillegg en yahoo adresse jeg bruker nå til å sende mail. Det gikk helt greit til jeg koblet den på outlook express. Samme problem igjen. Nå må jeg gå inn på yahoo sine sider for å få sendt mail. Jeg har internett og kabel-tv fra eltele nord. 0 Siter
citoyen Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Jeg har internett og kabel-tv fra eltele nord. Da ringer du dem, så får du hjelp til å stille inn mailprogrammet riktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.