Gå til innhold

Datahjelp hjem til meg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å kontakte et eller annet firma for å få datahjelp hjem? Jeg får så mange feilmeldinge og f.eks outlook express funker ikke ordentlig. Jeg får mottatt mail som vanlig, men å sende mail funker bare til noen få.

Jeg er så lei av å ha trøbbel med dataen!

Skrevet

Er det tilfeldigvis slik at du bare får sendt mail til de som har samme mailtilbyder som deg selv? I så fall er feilen høyst sannsynlig at du har satt opp feil smtp-server i epost-programmet. Kontakt internett-tilbyderen din for å få vite riktig smtp-server.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Har du bytta telefonnummeret du ringer til for å koble opp i det siste ?

Skrevet

Har du bytta telefonnummeret du ringer til for å koble opp i det siste ?

Ja jeg har byttet fra abbonement hos telenor til internett gjennom kabel-tv.

Skrevet

Er det tilfeldigvis slik at du bare får sendt mail til de som har samme mailtilbyder som deg selv? I så fall er feilen høyst sannsynlig at du har satt opp feil smtp-server i epost-programmet. Kontakt internett-tilbyderen din for å få vite riktig smtp-server.

Jeg får kun sendt mail til de med online adresse slik jeg selv har. Har nylig byttet til internett gjennom kabel-tv. Betaler fortsatt abonnement hos telenor da jeg har bindingstid. Hva gjør jeg?

Skrevet

Jeg får kun sendt mail til de med online adresse slik jeg selv har. Har nylig byttet til internett gjennom kabel-tv. Betaler fortsatt abonnement hos telenor da jeg har bindingstid. Hva gjør jeg?

Jepp, en svært vanlig feil :)

I Outlook Express må du bytte ut det som står i feltet for SMTP-server i innstillingene for mailkontoen din. Hva som er riktig SMTP-server må du få vite av internett-leverandøren din, altså kabelselskapet. Det finnes sikkert på websidene deres, eller du kan ringe dem.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ja jeg har byttet fra abbonement hos telenor til internett gjennom kabel-tv.

Da må helt sikkert du bytte POP servernavn og SMTP servernavn. Hvis du har Chelllo kan det være

smtp.chello.no ?

og

pop.chello.no ?

Sjekk med papirene du fikk med fra internettleverandøren der hvor bukernavn og passord stå omtrent.

Hvis det er er feil får du melding: We don't relay ! når du prøver sende epost. Å ta i mot skal gå greit, selv om det er feil.

Jeg ville nok gå gjennom hele oppsettet på nytt i epostkontoer.

Skrevet

Da må helt sikkert du bytte POP servernavn og SMTP servernavn. Hvis du har Chelllo kan det være

smtp.chello.no ?

og

pop.chello.no ?

Sjekk med papirene du fikk med fra internettleverandøren der hvor bukernavn og passord stå omtrent.

Hvis det er er feil får du melding: We don't relay ! når du prøver sende epost. Å ta i mot skal gå greit, selv om det er feil.

Jeg ville nok gå gjennom hele oppsettet på nytt i epostkontoer.

Se mitt svar lenger ned. Hun har ikke byttet mailadresse, det er kun SMTP-server som må byttes ut.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Se mitt svar lenger ned. Hun har ikke byttet mailadresse, det er kun SMTP-server som må byttes ut.

Rettelse: hun har nok to epostadresser, en gammel og en ny fra chello.

Hun må da ha to konti med like SMTP (den nye) og to ulike POPer, den nye og den gamle, og dermed to passord og brukernavn til hver av POPene.

Kontoen med den gamle POP'en kan hun slette hvs den ikke er i bruk.

Skrevet

Rettelse: hun har nok to epostadresser, en gammel og en ny fra chello.

Hun må da ha to konti med like SMTP (den nye) og to ulike POPer, den nye og den gamle, og dermed to passord og brukernavn til hver av POPene.

Kontoen med den gamle POP'en kan hun slette hvs den ikke er i bruk.

Fikk inntrykk av at det kun var den gamle mailadressen som var i bruk, ikke den nye.

Skrevet

Fikk inntrykk av at det kun var den gamle mailadressen som var i bruk, ikke den nye.

Jeg har kun mailadresse fra telenor og i tillegg en yahoo adresse jeg bruker nå til å sende mail. Det gikk helt greit til jeg koblet den på outlook express. Samme problem igjen. Nå må jeg gå inn på yahoo sine sider for å få sendt mail.

Skrevet

Jeg har kun mailadresse fra telenor og i tillegg en yahoo adresse jeg bruker nå til å sende mail. Det gikk helt greit til jeg koblet den på outlook express. Samme problem igjen. Nå må jeg gå inn på yahoo sine sider for å få sendt mail.

Jeg har internett og kabel-tv fra eltele nord.

Skrevet

Jeg har internett og kabel-tv fra eltele nord.

Da ringer du dem, så får du hjelp til å stille inn mailprogrammet riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...