trickd Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg har akuratt fylt 16 og skal starte å trene på et gym i nærheten. Kjenner mange eldre som har trent lenge og har mye erfaring.Det virker som om det er splittede meninger om man kan pumpe før man er ferdigutvokst.Altså å løfte max vekt med få repetisjoner. Jeg regner med at jeg kommer til å vokse et par år til. Kan det da ha noe påvirkningen på veksten eller noen andre negative konsekvenser? Håper noen kan svare da dette hadde vært en stor fordel å vite... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
røyksopp Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 det er mange på din alder som skriver på idrettsforumet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glad i å trene Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 det er mange på din alder som skriver på idrettsforumet. Jeg har lært at det å pumpe i ung alder kan hemme veksten din. Hvis jeg var deg ville jeg ventet noen år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Neida, du trenger selvsagt ikke å være redd for det. Tvert i mot bør du utnytte din situasjon som 16 åring - proppfull med hormoner - til å trene hardt som faen. Husk at du i denne tiden har et testosteronnivå som mange som går på steroider misunner, og dette bør utnyttes! Treningen din i de nærmeste årene vil danne grunnlaget for senere års muskelvekst så kjør på! Selv begynte jeg å trene som 17 åring. Når det gjelder myten om at du vil stoppe og vokse når du trener hardt som 16 åring så er denne kommet som følge av at gutter som ikke er utvokste, og som benytter seg av steroider, kan få som bivirkning at man slutter å vokse. Dette vil ikke skje deg som trener reint. Så utnytt disse viktige årene du har foran deg. Du vil aldri ha mer framgang enn det du vil ha når du er 16-20 år gammel. Aldri! Husk på å spis riktig. Mange glemmer dette og kostholdet er den viktigste delen av din trening. Ja, den er til og med viktigere enn selve treningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.