Gjest aløkei Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg går på Grete Roede, og får mange gode tips der. men jeg sliter litt med å lage gode middager. Synes oppskriftene der er så smakløse, hvis du skjønner hva jeg mener. Har du en mager yndlingsoppskrift du vil dele med meg??? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Uncle Bens har jo så mange gode sauser, tror ikke de er så gale når det gjelder kalorier siden de ikke er basert på fløte e.l. F.eks. søtsur, tikka masala, curry osv. Stek svinefilet el kylling, og ha litt ris ved siden av. Godt, kjapt og sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Wok 1 squash, 1 rød paprika, 1 gul paprika, 1 løk, fersk revet ingefær, saften av 1 lime og eventuelt annet krydder og ha oppi litt kokt, kald ris -Voila: du har en middag som metter med få kalorier og den kan også spises som lunch kald dagen etter. Du kan veksle med å ha nudler oppi i stedet for ris, og du kan variere grønnsakene i det uendelige. Spirer, bambusskudd, vannkastanjer, gulrøtter, brokkoli -varier mest mulig. Vil du ha opp proteininnholdet så inkluderer du f.eks kyllingstrimler av bryst, eller hvilken type kjøtt du har for hånden. Det er best å woke i teflon-wok hvis du vil unngå stekeoljer, men en jernwok er bedre å bruke, synes jeg. Da trengs det noe olje, men noe fett skal man jo ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fryd1365380312 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Dette er min favoritt middag: Stek en kyllingfilet - krydre godt med grill krydder.. lag en salat med fks. is-salat, maiskorn, tomater, agurk ..kok ris til og ha ved siden av.. og ta 1 spiseskje med lettrømme over salaten som dressing.. kjempegodt og sunt:) En annen favoritt:steik magert svinekjøtt i strimer i litt olivenolje.. tilsett hakket løk og hvitløk.. 1 boks med knuste tomater, litt basilikum og salt og pepper etter smak.. Kok ris eller små grønne linser og ha til og gjerne en grønn salat også - kjempegodt:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.