Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg trener regelmessig på helsestudio (4 dager i uken med et ganske stramt/hardt program) jeg spiser mellom 4 og 6 måltider om dagen.

Jeg har et energibehov på ca. 2800 kcal pr. dag, faktisk spiser jeg ca 2400 kcal pr dag for øyeblikket, men jeg siden jeg trener gansk mye ønsker jeg å øke inntaket til noe over 2800 pr dag for å legge på meg litt mere masse.

Har ganske høyt inntak av karbo og proteiner og lavt inntak av fett.

Jeg har fått målt bodsukkeret den siste tiden og jeg har fått vite (ikke av lege) at jeg har ganske lave verdier (ligger mellom 4,5 - 5.0 mmol/l).

Spørsmålet mitt er om dette faktisk er for lavt og hva det eventuelt kan skyldes??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79279-blodsukker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodsukkerverdiene dine er HELT NORMALE. Dette kan jeg si med stor sikkerhet si fordi faren min er spesialist på diabetes, og jeg dobbeltsjekket med ham. Synd om du skal gå og tro du har lavt blodsukker når det er helt dønn gjennomsnittlig normalt...

Takk for svaret, andre har sagt det samme i dag. Var ikke veldig bekymret men man kan jo ikke vite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79279-blodsukker/#findComment-414366
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...