Gå til innhold

Går det en grense for ironi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lionn

20

• Solsikke

12

• silo

6

• nalle noll

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger

Det er helt klart visse ting man ikke kan spøke med, hvor ironisk man enn er.

Så ikke talen om Bondevik, men jeg så talen om mobbeofre. Syns mannen er direkte patetisk, og jeg er ikke særlig imponert over hvordan han formulerer seg.

Jeg ser at noen i denne tråden påstår at hvis man ikke tåler en spøk, så har man ikke selvironi. Men hva om ironien ikke går utover deg? Har du en søster som tok selvmord pga mobbing så ser du antagelig ikke det morsomme med harsellering av mobbeofre. Eller hvis en pedofil mann har lekt med ungen din, så vil du helst ikke høre vitser om pedofile.

OJ har ødelagt for seg selv. Talene hans har blitt mer slibrige og slibrigere, nå er det ren drittkasting. Jovisst er det ironi der innimellom, men den er godt skjult mellom ondsinnet hets.

Så ikke talen om Bondevik, men jeg så talen om mobbeofre. Syns mannen er direkte patetisk, og jeg er ikke særlig imponert over hvordan han formulerer seg.

Jeg ser at noen i denne tråden påstår at hvis man ikke tåler en spøk, så har man ikke selvironi. Men hva om ironien ikke går utover deg? Har du en søster som tok selvmord pga mobbing så ser du antagelig ikke det morsomme med harsellering av mobbeofre. Eller hvis en pedofil mann har lekt med ungen din, så vil du helst ikke høre vitser om pedofile.

OJ har ødelagt for seg selv. Talene hans har blitt mer slibrige og slibrigere, nå er det ren drittkasting. Jovisst er det ironi der innimellom, men den er godt skjult mellom ondsinnet hets.

Jeg leste også den talen om mobbeoffre og syntes også at han gikk for langt der. Tenkte nok at grunnen sikkert var at jeg har en sønn som er "mobbeoffer". Når barn blir dratt inn synes jeg de helt klart har gått forlangt.

Jeg leste også den talen om mobbeoffre og syntes også at han gikk for langt der. Tenkte nok at grunnen sikkert var at jeg har en sønn som er "mobbeoffer". Når barn blir dratt inn synes jeg de helt klart har gått forlangt.

Jeg likte heller ikke den uttalelsen der, så jeg gikk å satte meg forann pc`n i steden.

Men jeg liker det meste den mannen lirer ut av seg:0)

Jeg synes det er helt på trynet at vi har en selvhøytidelig sutrepikk til statsministser.

De kongelige derimot..._de_tåler det. Lenge leve (Otto, og) kongehuset. *host host*

Ja, ikke sant? En grautgrams som ikke forstår ironi.

Når det først gjaldt ham, begynte han å sutre.

Annonse

Om man ikke tåler spøk har man ikke selvironi.

"Om man ikke tåler spøk har man ikke selvironi." ?!

Selvironi er da når man selv spøker om situasjonen sin. Ikke andre. Derav ordet ;"Selv" i "Selvironi".

Forøvrig er det sarkasme du snakker om.

;o)

Gjest På kornet

Da gikk du klipp av noe. Hans preken til Bondevik var faktisk velpoengtert og treffende. Frasene som gikk på sykdommen, gikk ikke utover det Bondevik selv har stått fram med.

Gjest skralle

Jeg synes det er helt på trynet at vi har en selvhøytidelig sutrepikk til statsministser.

De kongelige derimot..._de_tåler det. Lenge leve (Otto, og) kongehuset. *host host*

Såvidt meg bekjent har ikke de kongelige mulighet til å gå ut slik som oss andre. Tar jeg feil?

Annonse

Gjest skralle

Ja, det er jeg også spent på, ragna. Ny her du? Eller har du bare skiftet nick for anledningen?

Åh, akkurat den der gjemmer du deg bak HVER ENESTE GANG noen sier noe imot deg Lion. "Kan ikke huske å ha sett det nicket før" Surpomp!!

Du tåler ikke en dritt mer enn Bondevik.

Hilsen en med ganske nytt nick.

*rekker tunge*

Åh, akkurat den der gjemmer du deg bak HVER ENESTE GANG noen sier noe imot deg Lion. "Kan ikke huske å ha sett det nicket før" Surpomp!!

Du tåler ikke en dritt mer enn Bondevik.

Hilsen en med ganske nytt nick.

*rekker tunge*

Hvordan kan du si at jeg er så vanvittig irriterende noen ganger når du er ny her?

Jeg synes han var suveren når han snakket om mobbing.

Hvor mye måtte han ha overdrevet for at du skulle skjønne at han gjorde narr av de som mobber?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...