Gå til innhold

Går det en grense for ironi

Anbefalte innlegg

Jo jeg er for så vidt enig med deg Jane.

Men jeg synes det er for ille at en kan si absolutt alt å gjemme seg bak ironien. Det var vel egentlig det jeg ønsket å diskutere.

Otto Jespersen får betalt for å være humorist i Torsdagsklubben. Programmet har kjempehøy oppslutning, noe som betyr at tv2 tjener gode penger på dem.

Det er ikke personlige meninger han beretter om, han tar utgangspunkt i noe som har vært på dagsorden inneværende uke. Han er heller ikke alene om å skrive manuset.

Og han refererer til episoder som har stått i pressen, fortrinnsvis slike episoder hvor en eller annen har fått betalt for å stille opp.

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lionn

20

• Solsikke

12

• silo

6

• nalle noll

3

Mest aktive i denne tråden

Otto Jespersen får betalt for å være humorist i Torsdagsklubben. Programmet har kjempehøy oppslutning, noe som betyr at tv2 tjener gode penger på dem.

Det er ikke personlige meninger han beretter om, han tar utgangspunkt i noe som har vært på dagsorden inneværende uke. Han er heller ikke alene om å skrive manuset.

Og han refererer til episoder som har stått i pressen, fortrinnsvis slike episoder hvor en eller annen har fått betalt for å stille opp.

Nå var det vel egentlig ikke OJ jeg ville diskutere.

Jeg ville diskutere hvorvidt alle kan bryte ut av seg hva de vil, for så å gjemme seg bak ironien. Tror du skjønner hva jeg mener Melaisa.

Gjest På kornet

Såvidt meg bekjent har ikke de kongelige mulighet til å gå ut slik som oss andre. Tar jeg feil?

Med bilkjøringsepisoden fra Gol friskt i minne, så ser det ut som om de kongelige kan gjøre akkurat som de vil, ja til og med ta livet av OJ hvis de ikke liker han!

Annonse

OJ sine ytringar kan knapt kallast ironi, etter deg eg legg i ordet.

Stundom er det ironi som er lett å sjå, medan andre gonger er det truleg vanleg, politisk skitprat til ein eller annan som OJ ikke orkar trynet på, til dømes SvenO eller Bonden. Då er det ikkje ironi, jfr. uttale frå OJ om at Bonden er den sleipast nolevande politikaren.

Torsdagsklubben si ramme fungerar slik at ein kan tillate seg kva som helst, og sleppe unna med at det er "humor".

Når OJ uttalar seg som sist torsdag om Bonden, nyttar OJ skjermen som arena for å spreie si eiga personlege møkk. Han framstår som ein halvgamal, bitter kommunist..beintfram autistisk i uttrykket.

Eg ynskjer jo Bonden alt vondt. Men eg er heller ingen frontkjemapar for gamalkommunisten. Kanskje dumt av Bonden å reagere som han gjorde, men han får kanskje offerrolla på nytt, noko som kan hjelpe på stemmetala.

Hadde eg vore SvenO (gud forby), hadde eg tolka OJ sine sprell som eit personleg, alvorleg angrep, og sendt eit par kosovoalbanarar etter han, folk som kunne syte for litt balle- og kneknusing i eit høveleg portrom. Den som spelar harde servar, må rekne med tøffe returar.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...