Gå til innhold

FU: Hva betyr katten din for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*gisp!* sa jeg da jeg klikket på linken din og DEN katta dukket opp!:-) Det var virkelig et fabelaktig eksemplar av arten, monsina! Jeg bare ELSKER den fargen (tricolor)!

Visste du forresten at den er kjønnsbestemt hos katter? Det fødes kun hunnkatter med fargekombinasjonen rødt, hvitt og svart sammen.

Min gamle katt hadde de fargene og var semi-langhår. Bunnfargen hennes var imidlertid rustbrunrød (i motsetning til din, hvis bunnfarge ser hvit ut pga den mektige pelskragen). Hun het Gizmo, og var litt av en særing! :-) Ingen andre enn jeg kunne klappe henne, da satte hun tenner og klør i dem.

*stolt, ja*

Beundring og skryt tas gladelig i mot - og JA - Miri Monsina er bare vakker!

Hun er faktisk enda vakrere "live", bildet er litt mørkt.

Jeg vet ikke så mye om opphavet hennes annet enn at moren var halv perser. Hun har arva pelsen, men er likevel mer lettstelt (steller seg selv) enn perser - det har jeg nemlig også hatt, og fy for et arbeid!

Perserens gemytt har hun i allefall, stille og rolig. Akkurat denne katten er lite "kosete" av seg, den bestemmer selv, og det er bare de eldste ungene som får ta i henne. Toåringen har jo sin egen måte å håndtere den på, hun tar jo tak i "skaftet", ikke sant, med skrik og klor som følge...

Ellers heter denne fargen på norsk blå-krem-og-hvit, en "fortynnet" variant av den vanlige "svart-rød-og-hvit".

Det kan forekomme hankatter med disse fargene en veldig sjelden gang, men de er som regel sterile, og gjerne litt "åndssvake", for å si det litt gammeldags...:-))

Men stolt av katta er jeg, den er så fin at jeg rett og slett blir GLAD når jeg ser den!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...