Gå til innhold

kjeveproblemer/tett nese


Gjest edda

Anbefalte innlegg

Hei!!

Er det noen som kan gi meg eit godt råd??? :-))

Har ilengre tid(år)vert plaget med smerter i kjeve,tett nese,øreverk klumpfølelse i halsen,slimdannelse i halsen...nesen føles som at det er noe som tetter igjen .....uten at legen finner ut noe,har vert undersøkt mye...

Noen som har hatt noe lignende..Kanskje det blir leita på feil område??

Hilsen ei som ønsker å bli bra!!

(har prøvd kiropraktor,fysikalsk m/trening,akupunktur,avlastningsplate for kjeven,skifta ut fyllinger i tenner,tok mandlene for eit år siden,homopat osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • peya

    9

  • adde

    5

  • tigertrollet

    3

Hei, jeg har også kjeve problemer. Har du tatt MR/røngen av kjeven???

hilsen meg =))

Hei!

Korleis kjenner du ditt problem/er på kroppen??

Eg har tatt MR-rønken , reiste til en privatklinikk i oslo for å få tatt denne rønken raskt, men det hviste lite på desse bilda ??? :-))

Går no til en kjevetannlege og får kortisonsprøyter direkte inn i kjeveledde...og så held eg på å undersøker tennene nøye, for å sjå om det kan vere en tannrot eller fylling..

Hva har du undersøkt????

Har du tips så skriv til meg.

takk og lykke til med å bli frisk att!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Korleis kjenner du ditt problem/er på kroppen??

Eg har tatt MR-rønken , reiste til en privatklinikk i oslo for å få tatt denne rønken raskt, men det hviste lite på desse bilda ??? :-))

Går no til en kjevetannlege og får kortisonsprøyter direkte inn i kjeveledde...og så held eg på å undersøker tennene nøye, for å sjå om det kan vere en tannrot eller fylling..

Hva har du undersøkt????

Har du tips så skriv til meg.

takk og lykke til med å bli frisk att!!!

Hei igjen =)

Det er fint at du får hjelp av spesialister. Det har jeg endelig fått også.Kjevespeaialisten syntes han kunne se noe feil i "skivedisken" tror det var det han sa. Men at det også kan være "gikt" og for å finne ut av det må man ta blodprøver, som du kansje kan gjøre. Hvis du ikke har gjordt det da =) Bruker du noen form for nesespray for den tette nesen din???

hilsen meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen =)

Det er fint at du får hjelp av spesialister. Det har jeg endelig fått også.Kjevespeaialisten syntes han kunne se noe feil i "skivedisken" tror det var det han sa. Men at det også kan være "gikt" og for å finne ut av det må man ta blodprøver, som du kansje kan gjøre. Hvis du ikke har gjordt det da =) Bruker du noen form for nesespray for den tette nesen din???

hilsen meg =)

Hei og takk for svar!!

Om eg bruker nesespray...berre saltvatn :-))

Problemet mitt er at eg er tett inesen alltid (berre ene siden ,same siden alltid??)

Så har eg øreverk,kjeveverk,blir som en klumpfølelse i halsen (berre ene siden)

og så får eg verk og følelse som eg ikkje får utgjevna lufttrykke i luftveiene ??

Føler det er to forskjellige problemer ???

EG har teke blodprøver,men om det er det rette som blir sjekka ???

Trudde fyrst at det var bihulene men-men ..

Eg har kjempa i 3-4år for å bli kvitt dette ,men eg ser nokk for frisk ut....dette problemet er ikkje som med en brøten hand som vises :-))

Hva sort gikt kan det vere med deg ??? Hva seier legen ??

(Eg har slitasje gikt i fingrer -lillefingrene -små verke kuler som har verka fole for en tid til bake..??? Kan det vere en samenheng ??)

Håper på svar fra deg

Godbedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!!

Om eg bruker nesespray...berre saltvatn :-))

Problemet mitt er at eg er tett inesen alltid (berre ene siden ,same siden alltid??)

Så har eg øreverk,kjeveverk,blir som en klumpfølelse i halsen (berre ene siden)

og så får eg verk og følelse som eg ikkje får utgjevna lufttrykke i luftveiene ??

Føler det er to forskjellige problemer ???

EG har teke blodprøver,men om det er det rette som blir sjekka ???

Trudde fyrst at det var bihulene men-men ..

Eg har kjempa i 3-4år for å bli kvitt dette ,men eg ser nokk for frisk ut....dette problemet er ikkje som med en brøten hand som vises :-))

Hva sort gikt kan det vere med deg ??? Hva seier legen ??

(Eg har slitasje gikt i fingrer -lillefingrene -små verke kuler som har verka fole for en tid til bake..??? Kan det vere en samenheng ??)

Håper på svar fra deg

Godbedring

Hei igjen =)

Da jeg leste at du har slitasje gikt så tenkte jeg AHA!! hehe...Stor sjangse at det kan være en sammenheng ja. Det burde du så absolutt, ta opp med legen din.

Jeg har også merka at jeg har veldig vondt i ørene, og er knall sikker på at det er sammenheng med kjeven. Gjør også sinnsykt vondt i både kjeve og øret, nå jeg leer av en eller anen merkelig grunn.

Jeg blir også veldig tett i nesa om kveldene når jeg skal legge meg! men det er vel helt vanlig tror jeg... bra at du bare bruker saltvann.

hilsen meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen =)

Da jeg leste at du har slitasje gikt så tenkte jeg AHA!! hehe...Stor sjangse at det kan være en sammenheng ja. Det burde du så absolutt, ta opp med legen din.

Jeg har også merka at jeg har veldig vondt i ørene, og er knall sikker på at det er sammenheng med kjeven. Gjør også sinnsykt vondt i både kjeve og øret, nå jeg leer av en eller anen merkelig grunn.

Jeg blir også veldig tett i nesa om kveldene når jeg skal legge meg! men det er vel helt vanlig tror jeg... bra at du bare bruker saltvann.

hilsen meg =)

Hei!! :-))

Takk for gode råd !!!

Håper du får hjelp for dine plager raskt!!

Har du vert lenge plaget ??

Har forstått det slik at det er eit trasigt problem....ikke lett å stille en enkel diagnose,etter det min lege sier....MEN en må bare holde motet oppe og STÅ PÅ :-)) for bort skal dette problemet så godt som det er mulig.

Ha det godt så lenge !!!

Send meg gjerne noen ord ,slik eg får høre korleis det går med deg !!!

Lykke til videre :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :-))

Takk for gode råd !!!

Håper du får hjelp for dine plager raskt!!

Har du vert lenge plaget ??

Har forstått det slik at det er eit trasigt problem....ikke lett å stille en enkel diagnose,etter det min lege sier....MEN en må bare holde motet oppe og STÅ PÅ :-)) for bort skal dette problemet så godt som det er mulig.

Ha det godt så lenge !!!

Send meg gjerne noen ord ,slik eg får høre korleis det går med deg !!!

Lykke til videre :-)))

Hei =)))

Det er kjekt at det fins flere med samme problem, da er man nemlig ikke alene...

Men det er noe sikkelig (dritt).

Jeg har hatt denne (dritten) i nå ett år med sikkelig kjevesperre... legen målte at jeg kunne gape 19mm av 40! Det er LITE. hehe =)

Har prøvd fysioterapi men det hjalp lite, ellers har jeg vært ganske mye på medisiner/smertestillende da.

Prøvde i en periode med betennelses dempende medisiner, men det var ikke så lurt for å si det sånn =) Så nå står legene helt "fast". Litt irriterende..

Jeg håper vi kan lizzom holde litt kontakt og utveksle erfaringer, det hadde vært hyggelig

klem fra meg =))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)))

Det er kjekt at det fins flere med samme problem, da er man nemlig ikke alene...

Men det er noe sikkelig (dritt).

Jeg har hatt denne (dritten) i nå ett år med sikkelig kjevesperre... legen målte at jeg kunne gape 19mm av 40! Det er LITE. hehe =)

Har prøvd fysioterapi men det hjalp lite, ellers har jeg vært ganske mye på medisiner/smertestillende da.

Prøvde i en periode med betennelses dempende medisiner, men det var ikke så lurt for å si det sånn =) Så nå står legene helt "fast". Litt irriterende..

Jeg håper vi kan lizzom holde litt kontakt og utveksle erfaringer, det hadde vært hyggelig

klem fra meg =))))))

Hei !!

Fole kjekt å høre fra deg og om korleis du takler sykdomen ilag med din lege.

Går du på jobb...

Eg har kava med dette problemet så lenge , jobba kvardag i eit serviceyrke , skifta så til en lettere jobb som eg kunne gå til når eg var i form til det...men siden i mars i år har eg gått sykmeldt..og det er nesten som om eg har nok med å fungere i kvardagen -ikkje kvardag eg har det så bra...men eg prøver å tenke positivt, og håper at eg snart er meg sjelv igjen

:-)

Som din lege , har min også kommet i stå på dette problemet.

EG lurer på om du har fått stafesta om det er gikt med i bilde på sykdomen din???

Da eg fikk beskjed om slitasje gikt (for år siden )i lillefingrene tok eg noen blodprøver som gav utslag,var så til rematalog ,men han sa det var for lite utslag,men det kunne vere begynnelsen på en leddsykdom ??? MEN legen min har ikkje kobla desse problema ilag med dei eg har no ?? Synest legene er noen rarefolk, dei gør som dei vill uten å tenke på oss som sliter oss gjennom kvardag med smerter av forskjellige slag :-))

Ha en fin dag Korleis er din lege ,når han ikkje klarer å løse sykdomsbildet ditt ??

HILSEN ei som så gjerne skulla fått stilt en diagnose,så eg kunne leve med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

Fole kjekt å høre fra deg og om korleis du takler sykdomen ilag med din lege.

Går du på jobb...

Eg har kava med dette problemet så lenge , jobba kvardag i eit serviceyrke , skifta så til en lettere jobb som eg kunne gå til når eg var i form til det...men siden i mars i år har eg gått sykmeldt..og det er nesten som om eg har nok med å fungere i kvardagen -ikkje kvardag eg har det så bra...men eg prøver å tenke positivt, og håper at eg snart er meg sjelv igjen

:-)

Som din lege , har min også kommet i stå på dette problemet.

EG lurer på om du har fått stafesta om det er gikt med i bilde på sykdomen din???

Da eg fikk beskjed om slitasje gikt (for år siden )i lillefingrene tok eg noen blodprøver som gav utslag,var så til rematalog ,men han sa det var for lite utslag,men det kunne vere begynnelsen på en leddsykdom ??? MEN legen min har ikkje kobla desse problema ilag med dei eg har no ?? Synest legene er noen rarefolk, dei gør som dei vill uten å tenke på oss som sliter oss gjennom kvardag med smerter av forskjellige slag :-))

Ha en fin dag Korleis er din lege ,når han ikkje klarer å løse sykdomsbildet ditt ??

HILSEN ei som så gjerne skulla fått stilt en diagnose,så eg kunne leve med .

Jeg må si at jeg er helt enig med deg, at leger er noen rare folk. Legen min som jeg var hos her om dagen, mener at gikt og mine kjeveproblemer har en sammenheng.. Ble nesten litt glad når han sa det. Da har vi ivertfall kommet ett stykke på vei =) Han vil gjerne sende meg til raumatolog... Men jeg har en dårlig følelse at raumatologen ikke kommer til å gjøre noe =(

uffamei!!! Jeg jobber heller ikke, får rehabiliterings penger heldigvis. Ellers så hadde jeg ikke klart alle lege utgiftene mine som begynner å bli ganske mye. Jeg har en sterk følelse om at gikten din og kjeven har en sammenheng. Det burde du absolutt ta opp med legen din. Får du noen medisiner mot smertene dine???

STÅ PÅ!! gi ikke opp klem fra meg =))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er helt enig med deg, at leger er noen rare folk. Legen min som jeg var hos her om dagen, mener at gikt og mine kjeveproblemer har en sammenheng.. Ble nesten litt glad når han sa det. Da har vi ivertfall kommet ett stykke på vei =) Han vil gjerne sende meg til raumatolog... Men jeg har en dårlig følelse at raumatologen ikke kommer til å gjøre noe =(

uffamei!!! Jeg jobber heller ikke, får rehabiliterings penger heldigvis. Ellers så hadde jeg ikke klart alle lege utgiftene mine som begynner å bli ganske mye. Jeg har en sterk følelse om at gikten din og kjeven har en sammenheng. Det burde du absolutt ta opp med legen din. Får du noen medisiner mot smertene dine???

STÅ PÅ!! gi ikke opp klem fra meg =))))))))

Hei!!

Du har komet eit godt steg lenger når du er på veg til en rematalog, men han eg var med hefta seg veldig i resultatet av blodprøvene...men husk at det er enkelte ting som ikkje sees på blodprøver når det gjelder gikt o.l.LYKKE TIL!!

Om eg får smertemedesin med legen...han vil gi med både det ene og det andre men eg vil ikkje ha før det er stilt en diagnose..eg bruker ispose for å døyve verste smerten ...pga eg har ikkje lyst å bli avhengig av smertestillende tabletter ..føler at eg da får eit ekstra problem :-))

Men eg har fått bedøvelse i kjeven for å tak bort smerte, ved sykehuset hos kjevelegen og isamråd med smerte lege. Dette varte i 8-9timer, vart heilt skjev i ansikte ,men det var godt å kjenne at smerten var borte..

Rehableringspenger HVA er det??

Ha en god dag .

EG har hatt noen trasige dager no ..har vore så vondt at eg har holdt senga ..

STÅ PÅ !!Vi får vel hjelp til slutt ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Du har komet eit godt steg lenger når du er på veg til en rematalog, men han eg var med hefta seg veldig i resultatet av blodprøvene...men husk at det er enkelte ting som ikkje sees på blodprøver når det gjelder gikt o.l.LYKKE TIL!!

Om eg får smertemedesin med legen...han vil gi med både det ene og det andre men eg vil ikkje ha før det er stilt en diagnose..eg bruker ispose for å døyve verste smerten ...pga eg har ikkje lyst å bli avhengig av smertestillende tabletter ..føler at eg da får eit ekstra problem :-))

Men eg har fått bedøvelse i kjeven for å tak bort smerte, ved sykehuset hos kjevelegen og isamråd med smerte lege. Dette varte i 8-9timer, vart heilt skjev i ansikte ,men det var godt å kjenne at smerten var borte..

Rehableringspenger HVA er det??

Ha en god dag .

EG har hatt noen trasige dager no ..har vore så vondt at eg har holdt senga ..

STÅ PÅ !!Vi får vel hjelp til slutt ,

Tja, kansje kommet et lite stykke på vei i hvertfall. Jeg har lissom ikke noen god erfaring når det gjelder spesialister. Det virker som om de ikke sjønner helt lissom.. Joda man kan få rehabiliterings penger fra trygdekontoret, hvis man er for syk til å jobbe og er under behandling med utsikt til bedring. Jeg har også en anen sykdom, slik at det blir en ekstra belastning for meg og ha vondt overalt. Derfor kan jeg ikke jobbe.

Håper snart at vi får en diagnose, slik at vi blir kvitt disse plagene. Dette med is pose, bruker du den rett på kjeven??? Man skal nemlig være veeeldig forsiktig med å bruke ispose i ansiktet nemlig. Pass på at du i hvertfall bruker noe under posen og ikke legger den rett på huden =))))

Håper du blir bedre, det er nemlig ikke noe morro å bli liggende i senga. God bedring =)))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kansje kommet et lite stykke på vei i hvertfall. Jeg har lissom ikke noen god erfaring når det gjelder spesialister. Det virker som om de ikke sjønner helt lissom.. Joda man kan få rehabiliterings penger fra trygdekontoret, hvis man er for syk til å jobbe og er under behandling med utsikt til bedring. Jeg har også en anen sykdom, slik at det blir en ekstra belastning for meg og ha vondt overalt. Derfor kan jeg ikke jobbe.

Håper snart at vi får en diagnose, slik at vi blir kvitt disse plagene. Dette med is pose, bruker du den rett på kjeven??? Man skal nemlig være veeeldig forsiktig med å bruke ispose i ansiktet nemlig. Pass på at du i hvertfall bruker noe under posen og ikke legger den rett på huden =))))

Håper du blir bedre, det er nemlig ikke noe morro å bli liggende i senga. God bedring =)))))))

Isposen bruker eg med noe under ,slik at den ikkje ligg rett på ansikte.

Er det etter sykmeldingstiden på52veker at rehabliteringspenger trer i kraft?

Eg lurer litt på dette ?? Fordi eg har vert sykmeldt siden mars så tiden går litt for fort no og eg er like syk?

Slik som du så har eg og brukt mye penger på behandling-og alternativbehandling også.

Har heiletida trudd at eg skulle ver frisk no !! etter så lang tidsbehandling av forskjellige slag. Lurer av ogtil på om det er feil sort behandling eg får ...

God bedring. Du hører fra meg når det er noe nytt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isposen bruker eg med noe under ,slik at den ikkje ligg rett på ansikte.

Er det etter sykmeldingstiden på52veker at rehabliteringspenger trer i kraft?

Eg lurer litt på dette ?? Fordi eg har vert sykmeldt siden mars så tiden går litt for fort no og eg er like syk?

Slik som du så har eg og brukt mye penger på behandling-og alternativbehandling også.

Har heiletida trudd at eg skulle ver frisk no !! etter så lang tidsbehandling av forskjellige slag. Lurer av ogtil på om det er feil sort behandling eg får ...

God bedring. Du hører fra meg når det er noe nytt :-)

Ja jeg tror det er etter at du har vært sykemeldt i 52 uker så går du vel over til enten rehabiliterings penger eller yrkesrettet attføring, tror jeg. Du kan jo altids spørre dem på "forum" for trygde spørsmål =) Eller høre på ditt lokale trygdekontor.

Fortsatt god bedring =))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja jeg tror det er etter at du har vært sykemeldt i 52 uker så går du vel over til enten rehabiliterings penger eller yrkesrettet attføring, tror jeg. Du kan jo altids spørre dem på "forum" for trygde spørsmål =) Eller høre på ditt lokale trygdekontor.

Fortsatt god bedring =))))))

Hei :-) Og takk for alle gode råd!!

Eg held forsatt på å kjemper for å komme til bunns i dettte problemet mitt ....

Har nettopp vert til tannlegen og han finner ingenting som er gale ?? har skifta ut eit par fyllinger i ei tann ...men ,men ingen ting var galt...:-)

Håper det går fint med deg ..

Ha det fint .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Og takk for alle gode råd!!

Eg held forsatt på å kjemper for å komme til bunns i dettte problemet mitt ....

Har nettopp vert til tannlegen og han finner ingenting som er gale ?? har skifta ut eit par fyllinger i ei tann ...men ,men ingen ting var galt...:-)

Håper det går fint med deg ..

Ha det fint .

Heizann... Det går vel egentlig okai med meg, Venter på brev fra legen. Tror ikke jeg får noen time hos ham før etter jul! Så da blir det nok enda en slitsom og smertefull jul. Men vi får bare stå på, ikke sant =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Og takk for alle gode råd!!

Eg held forsatt på å kjemper for å komme til bunns i dettte problemet mitt ....

Har nettopp vert til tannlegen og han finner ingenting som er gale ?? har skifta ut eit par fyllinger i ei tann ...men ,men ingen ting var galt...:-)

Håper det går fint med deg ..

Ha det fint .

Kan dere ha noe lignende? :

www.tmdforeningen.no

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ha noe lignende? :

www.tmdforeningen.no

mvh

Hei og takk for tipset :-) Der er flere ting som stemmer med kjeveproblemer hos meg..

Eg går til behandling hos kjevespesialist, men synest at hjelpa er treg ...

Har fått ny bite skinne og kortisonsprøyter i kjeveledde..men skulla så gjerne fått dette bort hurtigt :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tipset :-) Der er flere ting som stemmer med kjeveproblemer hos meg..

Eg går til behandling hos kjevespesialist, men synest at hjelpa er treg ...

Har fått ny bite skinne og kortisonsprøyter i kjeveledde..men skulla så gjerne fått dette bort hurtigt :-))

Vet du om årsaken til de problemene du har i dag?

Har du nakkeproblemer eller fått et slag mot kjeven en gang f.eks.?

Desverre er slike plager vanskelig å få bukt med hurtig ser det ut som. Langvarig behandling og dårlig kunnskap om kjeveleddsproblematikken her til lands gjør at du må ha tålmodighet desverre..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om årsaken til de problemene du har i dag?

Har du nakkeproblemer eller fått et slag mot kjeven en gang f.eks.?

Desverre er slike plager vanskelig å få bukt med hurtig ser det ut som. Langvarig behandling og dårlig kunnskap om kjeveleddsproblematikken her til lands gjør at du må ha tålmodighet desverre..

:-)

Hei !!

Så eg må berre smøre meg med stor tolmodighet :-))mener du ..uff

Eg har plager med senebetenndelse i handa/skuldra ..og stiv nakke i tillegg til dei andre symtoma.

Eg har vert plaga med dette i 4-5-6år hugser ikkje lenger. Eg kan ikkje hugse korleis det var å sprette ut av senga og ver opplagt til en ny fin dag lenger:-)) men EG GLEDER MEG TIL DEN DAGEN KJEM og den er eg bestemt på at den kommer !!

Har du tips til meg om noe som kan hjelpe ??? så blir eg glad.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...