Mr Kahn Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 OJ tas av plakaten for å ha vekket sovepillene i medisinskapet til Bondevik. Han har tråkka på alt og alle fra øverst til nederst, men statsministerens (fint)følelser er altså mer hellig enn ytringsfriheten? Tap av ytringsfriheten er det første steget inn i det totalitære samfunn. Hva mener du? Skal ikke OJ få si hva han vil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Selvsagt skal han få si hva han vil. Bondevik skyter seg selv i leggen sånn som han holder på nå. Og bra er det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hadde ikke trodd det, men her er vi faktisk hjertens enige. Bare sitt musestille nå, så blir vi ikke uenige. *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Her blander du offentlig ytringsfrihet, og redaksjonell redigering. Det er IKKE "tap av ytringsfrihet" hvis ikke Aftenbladet ikke vil trykke ditt leserinnlegg, eller hvis DOL sletter et innlegg, eller TV2 tar en komiker av plakaten. Det ville vært "tap av ytringsfrihet" hvis Bondevik/regjeringen hadde nektet TV2 å sende programmet, osv, eller hadde arrestert OJ. Det er opp til aviser/media hva de vil trykke/publisere, og hvis de nekter noe som ikke passer med deres redaksjonelle linje (eller folk klager på) er det ikke "tap av ytringsfrihet". === Jeg ser ikke OJ, men har lest noe av det han sa. Jeg synes det er greit at harsellering over en persons sykdom blir "tatt av plakaten". Det skulle aldri vært sent. Og her er det irrelevant om en person er statsminister eller ei; statsministeren er en offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering. Det er MER ENN NOK av annet man kan angripe Bondevik for; å forsøke og være "morsom" pga psykiske problemer osv er bak mål, eller selvmål. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Her blander du offentlig ytringsfrihet, og redaksjonell redigering. Det er IKKE "tap av ytringsfrihet" hvis ikke Aftenbladet ikke vil trykke ditt leserinnlegg, eller hvis DOL sletter et innlegg, eller TV2 tar en komiker av plakaten. Det ville vært "tap av ytringsfrihet" hvis Bondevik/regjeringen hadde nektet TV2 å sende programmet, osv, eller hadde arrestert OJ. Det er opp til aviser/media hva de vil trykke/publisere, og hvis de nekter noe som ikke passer med deres redaksjonelle linje (eller folk klager på) er det ikke "tap av ytringsfrihet". === Jeg ser ikke OJ, men har lest noe av det han sa. Jeg synes det er greit at harsellering over en persons sykdom blir "tatt av plakaten". Det skulle aldri vært sent. Og her er det irrelevant om en person er statsminister eller ei; statsministeren er en offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering. Det er MER ENN NOK av annet man kan angripe Bondevik for; å forsøke og være "morsom" pga psykiske problemer osv er bak mål, eller selvmål. Med vennlig hilsen "Det er MER ENN NOK av annet man kan angripe Bondevik for; å forsøke og være "morsom" pga psykiske problemer osv er bak mål, eller selvmål." Hvis du hadde sett hele innlegget til Otto, så hadde du nok lagt merke til annet enn disse to setningene om sykdom og den mulige statsministermorderen i Sverige. Og det var nok alt som var imellom disse to kommentarene som svei for Bondevik. For her traff han bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 "Det er MER ENN NOK av annet man kan angripe Bondevik for; å forsøke og være "morsom" pga psykiske problemer osv er bak mål, eller selvmål." Hvis du hadde sett hele innlegget til Otto, så hadde du nok lagt merke til annet enn disse to setningene om sykdom og den mulige statsministermorderen i Sverige. Og det var nok alt som var imellom disse to kommentarene som svei for Bondevik. For her traff han bra. Ja, og derfor er det så idiotisk av OJ å "angripe" Bondevik på noe som gjør at KMB kan være martyr og få støtte. Derfor kaller jeg det han gjorde for et selvmål. Det finnes 1000 andre ting som gir mer enn nok "kjøtt på benet", og som er mer enn nok. Kommentaren om KMB psykiske problemer tok jo vekk hele styrken av det han sa. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ja, og derfor er det så idiotisk av OJ å "angripe" Bondevik på noe som gjør at KMB kan være martyr og få støtte. Derfor kaller jeg det han gjorde for et selvmål. Det finnes 1000 andre ting som gir mer enn nok "kjøtt på benet", og som er mer enn nok. Kommentaren om KMB psykiske problemer tok jo vekk hele styrken av det han sa. Med vennlig hilsen Tja... det er godt mulig at OJ skøyt seg litt i beinet nå, men det gjorde utvilsomt KMB også, når han gikk ut i media på den måten han gjorde. Han blir nå satt i samme bås med de andre som har klaget på OJ; Pedoen fra Os (Ottos ord) og SvenO. Tror ikke han var så heldig med den 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ja, og derfor er det så idiotisk av OJ å "angripe" Bondevik på noe som gjør at KMB kan være martyr og få støtte. Derfor kaller jeg det han gjorde for et selvmål. Det finnes 1000 andre ting som gir mer enn nok "kjøtt på benet", og som er mer enn nok. Kommentaren om KMB psykiske problemer tok jo vekk hele styrken av det han sa. Med vennlig hilsen Bondevik har melka sin egen sykdom for alt den er verdt. Og han bruker det utslitte martyr-trikset med å si at han ikke reagerer på vegne av seg selv, men på vegne av alle andre. Hadde han vært real nok til å si at han var sur og såret, så var det jo greit. Sippete, men greit. Men dette! All den tid man sitter i glasshus og sanker stemmer ved hjelp av lytene sine, selger sjela til kulørte ukeblader og selv mobber hele grupper (homofile, kvinner) med den største injurierende kraft i samfunnet (han er tross alt Norges valgte leder) - så skal man ikke kaste bautasteiner mot profesjonelle komikere som harsellerer med oppførselen hans. *harmdirrende* Avil 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Hadde ikke trodd det, men her er vi faktisk hjertens enige. Bare sitt musestille nå, så blir vi ikke uenige. *s* *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bondevik har melka sin egen sykdom for alt den er verdt. Og han bruker det utslitte martyr-trikset med å si at han ikke reagerer på vegne av seg selv, men på vegne av alle andre. Hadde han vært real nok til å si at han var sur og såret, så var det jo greit. Sippete, men greit. Men dette! All den tid man sitter i glasshus og sanker stemmer ved hjelp av lytene sine, selger sjela til kulørte ukeblader og selv mobber hele grupper (homofile, kvinner) med den største injurierende kraft i samfunnet (han er tross alt Norges valgte leder) - så skal man ikke kaste bautasteiner mot profesjonelle komikere som harsellerer med oppførselen hans. *harmdirrende* Avil Hei, Men les hva jeg skriver! :-) OJ kunne "angrepet" KMB for 1000 ting, hvor KMB ikke kunne "snu bordet" ved å spille martyr. OJ gjorde en taktisk brøler, fordi han ga KMB en "vei ut", som KMB ikke fortjente. Jeg er forøvrig enig med deg vedr. KMB. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Her blander du offentlig ytringsfrihet, og redaksjonell redigering. Det er IKKE "tap av ytringsfrihet" hvis ikke Aftenbladet ikke vil trykke ditt leserinnlegg, eller hvis DOL sletter et innlegg, eller TV2 tar en komiker av plakaten. Det ville vært "tap av ytringsfrihet" hvis Bondevik/regjeringen hadde nektet TV2 å sende programmet, osv, eller hadde arrestert OJ. Det er opp til aviser/media hva de vil trykke/publisere, og hvis de nekter noe som ikke passer med deres redaksjonelle linje (eller folk klager på) er det ikke "tap av ytringsfrihet". === Jeg ser ikke OJ, men har lest noe av det han sa. Jeg synes det er greit at harsellering over en persons sykdom blir "tatt av plakaten". Det skulle aldri vært sent. Og her er det irrelevant om en person er statsminister eller ei; statsministeren er en offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering. Det er MER ENN NOK av annet man kan angripe Bondevik for; å forsøke og være "morsom" pga psykiske problemer osv er bak mål, eller selvmål. Med vennlig hilsen Sludder, Sør, om det er Bondevik eller Valebrokk som drar i snora, OJ ble borte åkke som, og det er tap av ytringsfrihet. Men det som kanskje er litt betimelig er at alt passerte, helt til han kom til Bondevik. Hva er det ved denne skinnhellige hentesveisen som på død og liv skal overbeskyttes? Er døm redd han skal flippe ut og dra til fjells igjen med veska full av Rohypnol? Han fikk slenge dritt om kongefamilien, Høyby, Sharon, Eggen, you name it, men altså er Bondeviks person mest hellig, ja mer hellig en Kongen. Jaja... Men sensur er å kødde med ytringsfriheten, samma fan hvor spissfindig du måtte bli i jussen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bondevik har melka sin egen sykdom for alt den er verdt. Og han bruker det utslitte martyr-trikset med å si at han ikke reagerer på vegne av seg selv, men på vegne av alle andre. Hadde han vært real nok til å si at han var sur og såret, så var det jo greit. Sippete, men greit. Men dette! All den tid man sitter i glasshus og sanker stemmer ved hjelp av lytene sine, selger sjela til kulørte ukeblader og selv mobber hele grupper (homofile, kvinner) med den største injurierende kraft i samfunnet (han er tross alt Norges valgte leder) - så skal man ikke kaste bautasteiner mot profesjonelle komikere som harsellerer med oppførselen hans. *harmdirrende* Avil *trampeklapp!!* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Her blander du offentlig ytringsfrihet, og redaksjonell redigering. Det er IKKE "tap av ytringsfrihet" hvis ikke Aftenbladet ikke vil trykke ditt leserinnlegg, eller hvis DOL sletter et innlegg, eller TV2 tar en komiker av plakaten. Det ville vært "tap av ytringsfrihet" hvis Bondevik/regjeringen hadde nektet TV2 å sende programmet, osv, eller hadde arrestert OJ. Det er opp til aviser/media hva de vil trykke/publisere, og hvis de nekter noe som ikke passer med deres redaksjonelle linje (eller folk klager på) er det ikke "tap av ytringsfrihet". === Jeg ser ikke OJ, men har lest noe av det han sa. Jeg synes det er greit at harsellering over en persons sykdom blir "tatt av plakaten". Det skulle aldri vært sent. Og her er det irrelevant om en person er statsminister eller ei; statsministeren er en offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering. Det er MER ENN NOK av annet man kan angripe Bondevik for; å forsøke og være "morsom" pga psykiske problemer osv er bak mål, eller selvmål. Med vennlig hilsen "offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering." I utgangspunktet, ja. Men når han selv har gått ut og åpent brukt dette til å sanke stemmer og sympati, som et hvilket som helst annet politisk virkemiddel, så har han etter min mening mistet retten til fremtidig diskresjon på akkurat det området. Forøvrig synes jeg dette med bondevik's mentale helse er så oppbrukt at det er lite provoserende og/eller originalt å harsellere mer med det. Han har selv melket de siste dråpene ut av dette, og "satiristene" har melket de siste dråpene ut av de siste dråpene. "............" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ja, og derfor er det så idiotisk av OJ å "angripe" Bondevik på noe som gjør at KMB kan være martyr og få støtte. Derfor kaller jeg det han gjorde for et selvmål. Det finnes 1000 andre ting som gir mer enn nok "kjøtt på benet", og som er mer enn nok. Kommentaren om KMB psykiske problemer tok jo vekk hele styrken av det han sa. Med vennlig hilsen De var ikke i en diskusjon da Sør. Det er svært lite man ikke skal kunne tulle med som komiker. At man ikke skal tåle litt humor i slike programmer er trist. OJ har da fleipet med mange som kunne ha reagert mye værre en Bondevik gjorde! men de vet hvilket program det er og at OJ er komikker. Om man tuller om nesa til Karl Ivar eller sykdommen til Bondevik, hva er forskjellen? Helt klart at offentlige og kjente personer må tåle litt mer en vanlige mann i gaten. De stikker seg frem og det er jobben dems. Hvorfor i allverden skal de være så hårsåre og selvhøytidlige i en slik sak? Han skulle absolutt frem på tv for og vise at han hadde denne sykdommen og hvor bra det var at han gikk frem med den på tv. Stakkars modige Bondevik. Den sleipen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 "offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering." I utgangspunktet, ja. Men når han selv har gått ut og åpent brukt dette til å sanke stemmer og sympati, som et hvilket som helst annet politisk virkemiddel, så har han etter min mening mistet retten til fremtidig diskresjon på akkurat det området. Forøvrig synes jeg dette med bondevik's mentale helse er så oppbrukt at det er lite provoserende og/eller originalt å harsellere mer med det. Han har selv melket de siste dråpene ut av dette, og "satiristene" har melket de siste dråpene ut av de siste dråpene. "............" Hei, Men det er fremdeles ingen unnskyldning til å synke til hans nivå... OJ kunne vel heller brukt det KMB gjør *mot* ham, istedet for å gi KMB noe han kunne bruke mot OJ! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 De var ikke i en diskusjon da Sør. Det er svært lite man ikke skal kunne tulle med som komiker. At man ikke skal tåle litt humor i slike programmer er trist. OJ har da fleipet med mange som kunne ha reagert mye værre en Bondevik gjorde! men de vet hvilket program det er og at OJ er komikker. Om man tuller om nesa til Karl Ivar eller sykdommen til Bondevik, hva er forskjellen? Helt klart at offentlige og kjente personer må tåle litt mer en vanlige mann i gaten. De stikker seg frem og det er jobben dems. Hvorfor i allverden skal de være så hårsåre og selvhøytidlige i en slik sak? Han skulle absolutt frem på tv for og vise at han hadde denne sykdommen og hvor bra det var at han gikk frem med den på tv. Stakkars modige Bondevik. Den sleipen Må visst sette kryss i taket, gitt. For en gangs skyld er jeg faktisk enig med deg :-) "............" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Men les hva jeg skriver! :-) OJ kunne "angrepet" KMB for 1000 ting, hvor KMB ikke kunne "snu bordet" ved å spille martyr. OJ gjorde en taktisk brøler, fordi han ga KMB en "vei ut", som KMB ikke fortjente. Jeg er forøvrig enig med deg vedr. KMB. Med vennlig hilsen Ja, Otto kunne sikkert gjort mye annerledes. Jeg tror mange av oss klør i fingrene etter å få være tekstforfatteren hans, innimellom skrekkblandet fryd og forargelse. Men han er "bare" en komiker. Jeg hisser meg opp over landets leder. Han er bare for sleip og selvrettferdig til at jeg holder det ut. Særlig med tanke på hvor mye undertrykkende makt partiet hans representerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Men det er fremdeles ingen unnskyldning til å synke til hans nivå... OJ kunne vel heller brukt det KMB gjør *mot* ham, istedet for å gi KMB noe han kunne bruke mot OJ! Med vennlig hilsen Nå må du bestemme deg, da. Er det nivået på OJ's humor du ikke liker, eller er det det at han gjorde en taktisk blunder? Er forøvrig enig i det siste, men jeg er ikke enig i at man ikke skal ha lov til å harselere med slikt, så lenge vedkommende selv har brukt det på en "kommersiell" måte. ".............." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Må visst sette kryss i taket, gitt. For en gangs skyld er jeg faktisk enig med deg :-) "............" hm..ja rare ting kan hende gitt :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Sludder, Sør, om det er Bondevik eller Valebrokk som drar i snora, OJ ble borte åkke som, og det er tap av ytringsfrihet. Men det som kanskje er litt betimelig er at alt passerte, helt til han kom til Bondevik. Hva er det ved denne skinnhellige hentesveisen som på død og liv skal overbeskyttes? Er døm redd han skal flippe ut og dra til fjells igjen med veska full av Rohypnol? Han fikk slenge dritt om kongefamilien, Høyby, Sharon, Eggen, you name it, men altså er Bondeviks person mest hellig, ja mer hellig en Kongen. Jaja... Men sensur er å kødde med ytringsfriheten, samma fan hvor spissfindig du måtte bli i jussen din. Hei, Hvis avisen Dagen ikke publiserer pro-Hamas leserinnlegg så er det ikke "brudd på ytringsfriheten". Hvis Klassekampen ikke publiserer leserinnlegg for kapitalismen fortreffeligheter så er det heller ikke "brudd på ytringsfriheten". Ei heller hvis Aftenposten nekter å trykke AKP(m-l)s leserinnlegg hvor Vestkantfruene skal selges som slaver til Nord-Korea. Jeg har aldri sett OJ; for en uke siden trodde jeg det var en eller annen sportspersonlighet i USA som var anklaget for å drepe konen... Jeg aner ikke hva annet han har sagt. Poenget var at å harsellere med folks sykdommer hører intet sted hjemme. Hvis Bondevik misbruke slike ting selv, så burde jo OJ heller ha angrepet ham nettopp på det. Nå er jo ikke OJ bedre enn Bondevik! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/#findComment-415114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.