Gå til innhold

FU: Fortelle om sidesprang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zelig

12

• SierDuDet

7

• Anki

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

"De tør ikke å risikere at forholdet går over styr."

Det bør man vel tenke på _før_ man går hen og er utro..? I det øyeblikket man går hen og er utro risikerer man jo at forholdet går over styr..

Litt seint det, hvis det allerede har skjedd.

Men jeg sier som jeg har sagt før: Å la en enkeltepisode med utroskap velte et godt forhold er å overreagere kraftig. Da blåser man opp en slik episode til å få altfor stor betydning.

Mange par kommer faktisk styrket ut av en slik påkjenning. Og utroskap skjer i de beste familier.

Men - jeg mener fortsatt at det er best å tie.

Sjansen er jo fortsatt 50% at partneren din ikke har vært utro.

Jeg tror ikke at tallet er så høyt som at 50% av alle er utro, men høyt er det helt sikkert. Jeg synes det er et tegn på at samlivet er blitt en kjekk ordning men som består av kompromisser, og at det i så fall ikke er bygget på det samme som jeg krever i mitt eget liv.

Wow. For en gang skyld er jeg 100 % enig med deg, Zelig.

Ikke dårlig :)

Men jeg sier som jeg har sagt før: Å la en enkeltepisode med utroskap velte et godt forhold er å overreagere kraftig. Da blåser man opp en slik episode til å få altfor stor betydning.

Mange par kommer faktisk styrket ut av en slik påkjenning. Og utroskap skjer i de beste familier.

Det må være begges valg å fortsette forholdet, i så fall.

Ja, det må fortelles slik at partneren får muligheten til å ta et valg i forhold til hva som skal skje framover.

Samboern til en kompis var utro forleden. Han fant det ut ved en tilfeldighet, og fyttihelvete og fyren sliter. Og det er klart han måtte få vite det. Hun hadde ikke fortalt det, men han fant det ut. Man gjør ofte det.

Han gjorde selvsagt det etthvert skikkelig mannfolk ville gjort, og dumpa henne tvert. Hun sliter selvsagt vilt nå, men det er fortjent.

Poenget er at man fortjener å vite det, selv om det skjedde i fylla, slik at den bedratte kan ta et valg.

Et valg i forhold til ha han/hun vil gjøre framover.

Løgnen ved ikke å fortelle, er for øvrig verre enn utroskapet.

Annonse

Men det er lettere å huske de gangene vi diskutererkriminalitet eller horer :)

Men du har selvsagt rett. Er enig med deg i mye.

Fint *klapper SDD på hodet*

Orker forresten ikke mer sånne debatter på dol, så har sluttet å skrive på noe særlig annet enn idrett/mat-forumene. Innimellom må jo åpent forum sjekkes, da:)

Fint *klapper SDD på hodet*

Orker forresten ikke mer sånne debatter på dol, så har sluttet å skrive på noe særlig annet enn idrett/mat-forumene. Innimellom må jo åpent forum sjekkes, da:)

Jeg har blitt veldig snill jeg også. Sluttet helt å irritere meg over dumme folk som skriver de mest hårreisende ting, og jeg skjeller aldri ut noen lenger.

Blitt ekstremt snill!

Man blir det med alderen, vettu. Jeg kjenner at jeg er i ferd med å modnes!

:)

Jeg har blitt veldig snill jeg også. Sluttet helt å irritere meg over dumme folk som skriver de mest hårreisende ting, og jeg skjeller aldri ut noen lenger.

Blitt ekstremt snill!

Man blir det med alderen, vettu. Jeg kjenner at jeg er i ferd med å modnes!

:)

Skal du la oss andre få merke denne nye modenheten din snart, tro? :P

Neida, jeg synes du stort sett har holdt et bra nivå, jeg. Visse unntak kan selvsagt nevnes, men alt i alt havner du langt opp på pluss-siden :)

Skal du la oss andre få merke denne nye modenheten din snart, tro? :P

Neida, jeg synes du stort sett har holdt et bra nivå, jeg. Visse unntak kan selvsagt nevnes, men alt i alt havner du langt opp på pluss-siden :)

Tja... min modenhet prøver jeg å holde godt skjult, men den er der! :)

Cluet mitt var liksom at man bør tenke littegran før man eventuelt går hen og er utro. I det man går hen og er utro har man tatt risikoen med å miste kjæresten.

Du mener at det er å overreagere om man lar en enkeltepisode ødelegge et godt forhold. Vel, for min del ville jeg sett på det som at det var noe galt med forholdet om mannen min var utro mot meg.

Og jeg ville nok ikke klart å fortsette forholdet om mannen min var utro mot meg.

Så jeg mener fortsatt at man bør fortelle om sidespranget sånn at den andre parten vet hva den har å forholde seg til.

Annonse

Ja, det må fortelles slik at partneren får muligheten til å ta et valg i forhold til hva som skal skje framover.

Samboern til en kompis var utro forleden. Han fant det ut ved en tilfeldighet, og fyttihelvete og fyren sliter. Og det er klart han måtte få vite det. Hun hadde ikke fortalt det, men han fant det ut. Man gjør ofte det.

Han gjorde selvsagt det etthvert skikkelig mannfolk ville gjort, og dumpa henne tvert. Hun sliter selvsagt vilt nå, men det er fortjent.

Poenget er at man fortjener å vite det, selv om det skjedde i fylla, slik at den bedratte kan ta et valg.

Et valg i forhold til ha han/hun vil gjøre framover.

Løgnen ved ikke å fortelle, er for øvrig verre enn utroskapet.

Helt enig med deg. Synes det er tull det man sier at hvis man forteller det til partneren letter man bare sin egen dårlige samvittighet. Partneren har krav på å få vite noe slikt. Jeg ville aldri klart å leve med en slik hemmelighet. Dessuten - sannheten kommer alltid frem uansett, som i din kamerats tilfelle.

Hvis man var ment for hverandre overlever man det. Men da forutsetter det i allefall at den utroe forteller det. Det viser jo tegn på anger og at det var en feil. Hva slags signaler sender man ut hvis man skjuler det? At det var bra og at man vil gjøre det igjen? At det ikke var så big deal å bedra?

Jeg syns at partneren bør få vite om det ja. Hadde mannen min vært utro mot meg og holdt kjeft om det til meg - og jeg hadde fått vite det av noen andre senere, det hadde vært helt jævlig. Ville aldri i livet klart å stole på fyren etter det.

Hvis han hadde fortalt meg om at han var utro kunne jeg selv tatt valget om jeg ville fortsette forholdet eller ikke.

Ville du gjort det da? Fortsatt videre, mener jeg?

Noen nevnte om løgnen var det verste mens utroskap var tilgivelig?

-ABSOLUTT! Løgnen er det verste...Gjennom ærlighet kan man jobbe mot et mål og tilgi.Tier man,saa tar man valget fra partneren om han/hun vil fortsette forholdet eller ikke.Og det valget burde ikke bli opp til den som "glapp".

Jeg hadde aldri klart å leve med en slik løgn.Og jeg ville aldri ha tatt risken med at han fant ut via omveier. Har vært igjennom et forhold der han var utro med flere gjennom 2 år,og det verste med det,var at alle visste det men ingen sa det. Ærlighet er og blir det viktigste...

Og en letter ikke sin egen samvittighet noe videre med å fortelle partneren alt.Man må tvert i mot gå igjennom det å se det skuffede ansiktsutrykket til partneren sin.Og det er jo ikke en lettvindt løsning.Men det er ,for meg,den eneste riktige...

PS. Jeg er tattoovør og exen min var så dum å be meg tattoovere ham ETTER at jeg hadde fått vite alt hva han hadde bedrevet...

Noen som vet hvor lett det er å tattoovere inn "Asshole" i en stor drage? -Veldig. Og hver gang jeg ser ham,så lyser skriften mot meg.Han derimot,ser ingenting. Meget diskre gjort... (gliiis)

Hevnen er søt...

hehe

Det er sant det der med det skuffende ansiktet. Det må jo være mye verre enn å bare ha det inne i seg selv og etterhvert lære å leve med det og "glemme".

Helt enig med deg. Synes det er tull det man sier at hvis man forteller det til partneren letter man bare sin egen dårlige samvittighet. Partneren har krav på å få vite noe slikt. Jeg ville aldri klart å leve med en slik hemmelighet. Dessuten - sannheten kommer alltid frem uansett, som i din kamerats tilfelle.

Hvis man var ment for hverandre overlever man det. Men da forutsetter det i allefall at den utroe forteller det. Det viser jo tegn på anger og at det var en feil. Hva slags signaler sender man ut hvis man skjuler det? At det var bra og at man vil gjøre det igjen? At det ikke var så big deal å bedra?

"Sannheten kommer alltid frem uansett".

Bullshit!

Jeg synes innstillingen til enkelte her er jævla dårlig.

Bra det ikke bare er jeg som er litt fornuftig her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...