Gå til innhold

FU: Fortelle om sidesprang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zelig

12

• SierDuDet

7

• Anki

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

:0)

Litt skremmende at de fleste har en sånn holdning: "Jaja, gjort er gjort, så lenge h*n ikke får vite det er det helt i orden".

De fleste forstår nok at det er galt, og grunnen til at de ikke forteller det er selvsagt ikke deres redsel for å "såre han/henne", men for å bli single.

Feigt, feigt og feigt. Annet er det vel ikke å si om disse slummenneskene.

De fleste forstår nok at det er galt, og grunnen til at de ikke forteller det er selvsagt ikke deres redsel for å "såre han/henne", men for å bli single.

Feigt, feigt og feigt. Annet er det vel ikke å si om disse slummenneskene.

Så enig, så enig.

Annonse

Ja, det må fortelles slik at partneren får muligheten til å ta et valg i forhold til hva som skal skje framover.

Samboern til en kompis var utro forleden. Han fant det ut ved en tilfeldighet, og fyttihelvete og fyren sliter. Og det er klart han måtte få vite det. Hun hadde ikke fortalt det, men han fant det ut. Man gjør ofte det.

Han gjorde selvsagt det etthvert skikkelig mannfolk ville gjort, og dumpa henne tvert. Hun sliter selvsagt vilt nå, men det er fortjent.

Poenget er at man fortjener å vite det, selv om det skjedde i fylla, slik at den bedratte kan ta et valg.

Et valg i forhold til ha han/hun vil gjøre framover.

Løgnen ved ikke å fortelle, er for øvrig verre enn utroskapet.

ENig!

Cluet mitt var liksom at man bør tenke littegran før man eventuelt går hen og er utro. I det man går hen og er utro har man tatt risikoen med å miste kjæresten.

Du mener at det er å overreagere om man lar en enkeltepisode ødelegge et godt forhold. Vel, for min del ville jeg sett på det som at det var noe galt med forholdet om mannen min var utro mot meg.

Og jeg ville nok ikke klart å fortsette forholdet om mannen min var utro mot meg.

Så jeg mener fortsatt at man bør fortelle om sidespranget sånn at den andre parten vet hva den har å forholde seg til.

Kjæresten min har sagt at han regner det som en selvfølge at jeg ikke er utro. Men skulle det likevel skje, ønsker han ikke å vite det. Det samme har jeg sagt til ham.

Hva synes du om det?

Kjæresten min har sagt at han regner det som en selvfølge at jeg ikke er utro. Men skulle det likevel skje, ønsker han ikke å vite det. Det samme har jeg sagt til ham.

Hva synes du om det?

Da er det en sak mellom dere to, syns jeg. Har man sagt at man ikke vil vite noe, så er jo det greit.

Sånn utenom det så er det det samme for meg åssen andre vil ha sine forhold. Jeg vil ha mitt forhold på en helt annen måte enn deg, men det er jo greit nok det også. :)

FOrtelle til alle andre enn til kona/Mannen -?!?!?!?! Det syns jeg blir ENDA mer graverende.

No misforsto du.... med vilje????

På den annen side, hvor mange ganger tror du ikke at et sidesprang eller to har reddet et ekteskap pga. frustrasjoner og opplevelser kona ikke kunne eller ville gi gubben og omvendt. Husker fra tidligere arbeidsgiver i kommunen hvordan kommunefestene ble reine orgier for fruer som var under full kontroll av gubben ellers i året, der slo de ut håret å levde natta igjennom.

Nå fikk nok morallistene sjokk men de får få fortsette å stoppe sine og gubbens sokker.

Annonse

Helt enig med deg. Synes det er tull det man sier at hvis man forteller det til partneren letter man bare sin egen dårlige samvittighet. Partneren har krav på å få vite noe slikt. Jeg ville aldri klart å leve med en slik hemmelighet. Dessuten - sannheten kommer alltid frem uansett, som i din kamerats tilfelle.

Hvis man var ment for hverandre overlever man det. Men da forutsetter det i allefall at den utroe forteller det. Det viser jo tegn på anger og at det var en feil. Hva slags signaler sender man ut hvis man skjuler det? At det var bra og at man vil gjøre det igjen? At det ikke var så big deal å bedra?

Sannheten kommer ikke frem BESTANDIG.

No misforsto du.... med vilje????

På den annen side, hvor mange ganger tror du ikke at et sidesprang eller to har reddet et ekteskap pga. frustrasjoner og opplevelser kona ikke kunne eller ville gi gubben og omvendt. Husker fra tidligere arbeidsgiver i kommunen hvordan kommunefestene ble reine orgier for fruer som var under full kontroll av gubben ellers i året, der slo de ut håret å levde natta igjennom.

Nå fikk nok morallistene sjokk men de får få fortsette å stoppe sine og gubbens sokker.

Har vært på de samme slags festene, men utroskap har aldri "reddet" noe som helst,. utroskap er kun egoisme og at man ikke "får det man trenger hjemme" - blir for dumt.

Synes jeg! - :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...