Gå til innhold

Digitalt kamera å anbefale?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Få et kamera med høyest mulig pixsel-verdi (minimum 2.2 mill, helst opp på tretallet) Dette angir antall bildepunkter, som igjen avgjør hvor store bildekopier du kan få, uten at det går ut over kvaliteten.

Flere steder (blant annet VG foto) kan du laste bildene dine opp på nett, for så bare å krysse av for hvilke bilder du vil ha, så får du ferdige papirkopier hjem i postkassen i løpet av noen få dager!

lykke til med valg av kamera!

mvh

Det jeg gjør er at jeg laster opp bildefilene over internett, så henter jeg bilder i butikken. Koster 4-5 kr per stk, se elitefoto.no De kan også sende hjem til deg, men det billigste er å hente. Ellers kan du levere cd eller diskett med bildene på til butikken.

Annonse

Hva med å kjøpe deg et vanlig kamera og en scanner?

Ved å kjøpe fx. et speilreflekskamera (4000,-) og en ok scanner (1000,-?) får du bedre bilder og det er billigere å fremkalle. Hvis du skal legge dem ut på nett, kan du scanne inn papirbildene.

Hilsen speilreflekstilhengeren

Hva med å kjøpe deg et vanlig kamera og en scanner?

Ved å kjøpe fx. et speilreflekskamera (4000,-) og en ok scanner (1000,-?) får du bedre bilder og det er billigere å fremkalle. Hvis du skal legge dem ut på nett, kan du scanne inn papirbildene.

Hilsen speilreflekstilhengeren

Det blir ikke nødvendigvis billigere å fremkalle. Med digitale bilder kan du jo ta to hundre bilder og fremkalle kun de ti som ble bra :)

Det blir ikke nødvendigvis billigere å fremkalle. Med digitale bilder kan du jo ta to hundre bilder og fremkalle kun de ti som ble bra :)

Hehe, jeg tar aldri dårlige bilder jeg vettu ;-)

Joda, jeg skjønner poenget med det. Jeg er vel kanskje av den gode, gammeldagse typen jeg :o)

Hehe, jeg tar aldri dårlige bilder jeg vettu ;-)

Joda, jeg skjønner poenget med det. Jeg er vel kanskje av den gode, gammeldagse typen jeg :o)

Jeg tar typisk 200 bilder på en kveld, og tar vare på 150 av dem. Jeg fremkaller aldri noe på papir, men hvis jeg skulle gjort det ville jeg antakelig endt opp med å framkalle 10-15 av de 200 bildene. Digitalkameraer med store minnebrikker er til for å ta masse bilder og bekymre seg om kvaliteten dagen etterpå :)

Jeg tar typisk 200 bilder på en kveld, og tar vare på 150 av dem. Jeg fremkaller aldri noe på papir, men hvis jeg skulle gjort det ville jeg antakelig endt opp med å framkalle 10-15 av de 200 bildene. Digitalkameraer med store minnebrikker er til for å ta masse bilder og bekymre seg om kvaliteten dagen etterpå :)

Hehe, jaja, det er forskjellige typer fotografer også.

Jeg er av typen som sitter i ti minutter og stiller inn før jeg tar bilde ;-)

Annonse

Da tar du neppe mye konsertbilder, slik som jeg gjør :)

Jeg tar mye konsertbilder jo :o)

Men jeg tar sjelden bilder jeg angrer paa, kanskje fordi jeg alltid er edru ;-)

Jeg tar aldri "festbilder" saann som andre gjoer, jeg er ganske stoedig med det jeg driver med...

Hva er poenget med aa ta 200 passe bra bilder naar man kan ta to bra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...