Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg er en 28 aar gammel tattoovør som har hatt senebetennelse i ca 10 år. Det begynnte med en vaskejobb jeg hadde paa den tiden,og som jeg fort sluttet i.

Nå har jeg jobbet som tattoovør i 8 år og står nå i fare for å få sparken der pga.tilstanden min. Jeg har ikke senebetennelse hele tiden,kun etter akutt overbelastning. Da gjør det gjerne så vondt i en dag eller to at jeg ikke kan bevege håndleddet. Disse dagene blir holder jeg meg hjemme fra jobb.

Problemet nå,er at sjefen ikke tror meg. Jeg har fått diagnosen senebetennelse stilt 4 ganger i løpet av 10 år,og vet selvsagt etterhvert både hva som gir meg den og hvordan den blir bedre. Sjefen min tror jeg skulker,og at jeg må være den eneste i verden som har akutt senebetennelse. Han mener at har man det,så har man det. At senebetennelse ikke kan komme og gå,og at den ikke er over(Ihvertfall de stØrste smertene)i løpet av noen dager...Han mener også at det ikke er et tilbakevendende problem. Har man hatt det så kommer det ikke igjen...Hjelp?

-Kan andre her kjenne seg igjen i det å få senebetennelse av overbelastning en dag(Ikke nødvendigvis langvarig overbelastning)?

-Og er det noen andre som har det slik at så lenge armen får være i ro en dag eller to,så går det over av seg selv (Ihvertfall til en slik grad at man kan jobbe så smått igjen)?

Eller er jeg den eneste i verden?

Takk for tid og svar. Jeg er en hårsbredd fra å få sparken for "skulking"...sukk

-Frøken ugle :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79668-blir-kanskje-sparket-pga-senebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvsagt du som har rett her -senebetennelser kommer og går ved overbelastninger. Det er lettere å få senebetennelse igjen om du har hatt det fra før, og noen får det lettere enn andre.

Får armen ro så går det over, som du skriver.

At sjefen din ikke tror deg er faktisk ikke ditt problem så lenge du snakker sant. Du kan jo bare be legen din ta en prat med ham eller vise ham en bok/utskrift om senebetennelser. Ingen kan sparkes p.g.a sykdom i Norge.

Men hva med å få en henvisning til en fysioterapeut som kan vise deg øvelser som kan lindre og døyve nye utbrudd? Det er ofte god hjelp i å trene opp sener og muskulatur, og å gjøre tøyninger.

Ta kontakt med legen din og få han/henne til å skrive en detaljert sykemelding til deg, neste gang du har sterke smerter. Forklar legen situasjonen, slik at h*n kan skrive et forklarende brev til din arbeidsgiver!

Han har ikke lov å sparke deg på grunn av sykdom!

mvh

Jeg er selv litt svak i det venstre håndleddet etter at jeg knakk den i 6 års alderen.

Jeg får periodevise smerter som du, og jeg blir også bedre når jeg holder armen i ro noen dager, men jeg har aldri holdt meg hjemme fra jobb på grunn av det.Jeg jobber da med en arm, og det går fint i min jobb.

Jeg har heller aldri gått til legen med armen, så jeg vet ikke om det er senebetennelse jeg har de gangene jeg har smerter.

Jeg kan ikke holde i en kaffekopp en gang når det er som verst, og smertene kommer også her etter store belastninger.

Når det gjelder oppsigelse på grunn av senebetennelse, så tror jeg ikke det er noe gyldig oppsigelsesgrunn så lenge du har bekreftelse fra legen.

Men du kan jo snakke med fastlegen din om du ikke kan få sykemelding de dagene du er plaget.

Sjefen din har heller ikke krav på å få vite grunnen til at du er syk, ved kortere sykemeldinger og egenmeldinger.

Håper alt ordner seg for deg !

:)

Jeg er selv litt svak i det venstre håndleddet etter at jeg knakk den i 6 års alderen.

Jeg får periodevise smerter som du, og jeg blir også bedre når jeg holder armen i ro noen dager, men jeg har aldri holdt meg hjemme fra jobb på grunn av det.Jeg jobber da med en arm, og det går fint i min jobb.

Jeg har heller aldri gått til legen med armen, så jeg vet ikke om det er senebetennelse jeg har de gangene jeg har smerter.

Jeg kan ikke holde i en kaffekopp en gang når det er som verst, og smertene kommer også her etter store belastninger.

Når det gjelder oppsigelse på grunn av senebetennelse, så tror jeg ikke det er noe gyldig oppsigelsesgrunn så lenge du har bekreftelse fra legen.

Men du kan jo snakke med fastlegen din om du ikke kan få sykemelding de dagene du er plaget.

Sjefen din har heller ikke krav på å få vite grunnen til at du er syk, ved kortere sykemeldinger og egenmeldinger.

Håper alt ordner seg for deg !

Takk for svaret...

Vi har en litt "rar" situasjon på jobben min. Vi er fire selvstendig næringsdrivende som deler studio,men en av oss er fungerende sjef,og det er hans studio. Jeg trenger dermed ikke en vanlig sykemelding for å holde meg hjemme...

Og siden jeg er tattoovør trenger jeg to fullt ut fungerende hender for å kunne bedrive kunsten min...Ellers blir det halvveis arbeid,og det kan man jo ikke ha noe av :)

Jeg har bestilt time hos fastlegen min, og håper bare å få en skriftlig diagnose som jeg kan vise til.

Men det sårer meg voldsomt at de tror min tilstand er en løgn. Jeg har faktisk aldri løyet for noen på jobben min,og det er slitsomt at troverdigheten min såes tvil om...sukk...

-Kanskje jeg burde åpne et eget studio? :)

Takk for svaret...

Vi har en litt "rar" situasjon på jobben min. Vi er fire selvstendig næringsdrivende som deler studio,men en av oss er fungerende sjef,og det er hans studio. Jeg trenger dermed ikke en vanlig sykemelding for å holde meg hjemme...

Og siden jeg er tattoovør trenger jeg to fullt ut fungerende hender for å kunne bedrive kunsten min...Ellers blir det halvveis arbeid,og det kan man jo ikke ha noe av :)

Jeg har bestilt time hos fastlegen min, og håper bare å få en skriftlig diagnose som jeg kan vise til.

Men det sårer meg voldsomt at de tror min tilstand er en løgn. Jeg har faktisk aldri løyet for noen på jobben min,og det er slitsomt at troverdigheten min såes tvil om...sukk...

-Kanskje jeg burde åpne et eget studio? :)

På seg selv kjenner man andre!

Så hvis de ikke tror deg, kan man jo lure på hvorfor !

Når de sier at de ikke tror deg så kan du jo spørre:

"Mener du at jeg lyver ? Kan du gi eksempler på hva jeg tidligere har løyet om. De gangene du har tatt meg i løgn"

Jeg tror nok de vil få problemer med å svare på dette, siden du er kjent for å være en ærlig person.

Annonse

På seg selv kjenner man andre!

Så hvis de ikke tror deg, kan man jo lure på hvorfor !

Når de sier at de ikke tror deg så kan du jo spørre:

"Mener du at jeg lyver ? Kan du gi eksempler på hva jeg tidligere har løyet om. De gangene du har tatt meg i løgn"

Jeg tror nok de vil få problemer med å svare på dette, siden du er kjent for å være en ærlig person.

Takk for svar...

Jeg vil konfrontere dem om dette.....Og,jeg har faktisk ingen anelse om hvorfor de behandler meg slik....Kremt,blir litt sytete,men....

Det er en irriterendes situasjon dette her...

Og hadde jeg bare forstått det...Om jeg hadde vært en lystløgner eller noe....

sukk...

Men,men...ved friskt mot....ahem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...