Gå til innhold

Bursda'gave til mann på noen-og-førti, hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg skal på gebursdagfest i morgen, til en mann som blir førti-og-et-eller-annet.

Kjenner han ikke så veldig godt, kjenner best kona hans.

Som vanlig er jeg noget treig av meg, så gave er ennå ikke innkjøpt. M.a.o., den må kjøpes i morgen...

Hva i huleste skal jeg kjøpe? Prisklasse rundt 300 kroner.

Han drikker alkohol, men aner ikke om han liker rødvin, cognac, whiskey eller smuglersprit best. Så det er litt for risky.

Han røyker ikke, så sigarer er utelukket.

Aner ikke om han er glad i å lese, så bok er heller ingen fulltreffer.

Klær tar jeg ikke sjansen på, til en ukjent mann.

Så nå gjenstår det å se om noen av deres kloke hoder kan tenke litt mer kreativt enn dette hodet kan akkurat nå :-)

Fortsetter under...

Rødvin er vel ganske så sikkert, vil jeg si. Finn en god, bordeux-vin, f eks, eller noe annet i en noe høyere prisklasse. Polet selger jo også fine trekasser til vinflasker, da har du prikken over i'en og det blir litt mer bursdagspreg over det enn bare flasken med vin.

Gjest musmusa

Kanskje prisen blir litt dyr, men den koster ca.500kr.(ikke over-her hvertfall) "Jegervin" fra polet. Noen pol må bestille den, men er du heldig har de den på lager. 3liter rødvin på en stor flaske (ca.1,20m) som er formet som et gevær. Det får han helt sikkert ikke av noen andre...

Hva med vinåpnersett fra Rosendahl? De er veldig lekre og fine gaver til "folk som har alt."

http://www.rosendahl.dk

Det vi har, koster rundt 800,-, men det finnes et sett med bare folieskjærer og vinåpner til 3-400,-.

Fås på litt mer eksklusive gavesjapper.

Annonse

musmusa skrev (På 1.11.2002 den 20.47):

Kanskje prisen blir litt dyr, men den koster ca.500kr.(ikke over-her hvertfall) "Jegervin" fra polet. Noen pol må bestille den, men er du heldig har de den på lager. 3liter rødvin på en stor flaske (ca.1,20m) som er formet som et gevær. Det får han helt sikkert ikke av noen andre...

Hmm, litt dyrt. Men god ide. Skal jeg legge på minne til en annen gang.

Takk :-)

Spenning skrev (På 1.11.2002 den 19.50):

Ei god flaske Conjak, drikker han lite selv så er det alltid koselig å ha til gjester:-)

Det hadde vært en fin gave, men det spørs om det ikke hadde vært meg som drakk opp den cognacen før jeg dro hjem...;-)

amber sun skrev (På 1.11.2002 den 19.46):

Rødvin er vel ganske så sikkert, vil jeg si. Finn en god, bordeux-vin, f eks, eller noe annet i en noe høyere prisklasse. Polet selger jo også fine trekasser til vinflasker, da har du prikken over i'en og det blir litt mer bursdagspreg over det enn bare flasken med vin.

Får nok ta meg en tur på polet i morgen og sjekke utvalget :-)

Nikkaba skrev (På 1.11.2002 den 19.33):

En god rødvin er alltid fulltreffer, så hvorfor ikke??

Eller en Gul Enke?

Eller gavekort på en gullsmed?

Mindre risky enn det blir det vel ikke....

Gul enke var et godt tips!

Takk :-)

moi skrev (På 1.11.2002 den 21.15):

Hva med vinåpnersett fra Rosendahl? De er veldig lekre og fine gaver til "folk som har alt."

http://www.rosendahl.dk

Det vi har, koster rundt 800,-, men det finnes et sett med bare folieskjærer og vinåpner til 3-400,-.

Fås på litt mer eksklusive gavesjapper.

Skal jeg jammen se om jeg finner i morgen, problemet er om det finnes sjapper som er ekslusive nok i denne byen.

Lekkert var det, ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...