Gå til innhold

Låser seg ved oppstart

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjempeproblem med pc'en: Den låser seg svært ofte i oppstarten, slik at man må restarte flere ganger. Og hvis man er heldig, så kan man bruke den etterpå.

Jeg har avinstallert og reinstallert alt, og scan disc sier det er en feil i "startområdet", som den reparerer når jeg scanner. Likevel hender det titt og ofte at maskinen låser seg.

Har også lurt på om det kan være noe feil i kontakten mellom musepeker/ tastatur og harddisk/ skjerm. Trodde også en stund at ADSL forårsaket problemet, men jeg tror likevel ikke det er årsaken.

Har vurdert å bare la maskinen stå på døgnet rundt for å unngå problemet, men det er vel ikke så lurt heller?

Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å reparere (bortsett fra å søke dyr eksperthjelp)?

På forhånd takk for gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79897-l%C3%A5ser-seg-ved-oppstart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Eksperthjelp" trenger ikke være så dyr, forhør deg om det er noen skoleungdommer som har peil på data, du får ofte svært god hjelp fra disse for et par hundrelapper.

Har du prøvd å formatere hardisken først for så å legge inn windows på nytt?

Hvis det ikke hjelper ville jeg rett og slett ha kastet hardisken (den saken du lagrer på, inni kassa) og kjøpt en ny, de er ikke så dyre nå til dags.

Har du kjørt en grundig scan med hardisk som også ser over overflaten på hardisken? Kan krysses av for når du kjører scandisk fra windows. Raporterer den om noen "badblocks"?

"Eksperthjelp" trenger ikke være så dyr, forhør deg om det er noen skoleungdommer som har peil på data, du får ofte svært god hjelp fra disse for et par hundrelapper.

Har du prøvd å formatere hardisken først for så å legge inn windows på nytt?

Hvis det ikke hjelper ville jeg rett og slett ha kastet hardisken (den saken du lagrer på, inni kassa) og kjøpt en ny, de er ikke så dyre nå til dags.

Har du kjørt en grundig scan med hardisk som også ser over overflaten på hardisken? Kan krysses av for når du kjører scandisk fra windows. Raporterer den om noen "badblocks"?

Formateres ikke harddisken når man reinstallerer da? DEt sa ihvertfall maskinen ifra at den gjorde.

Og ja, jeg har scannet både grundig og vel med scandisc, det var slik jeg oppdaget hva feilen var. Det sto ikke noe om "badblocks".

Men nå scanner jeg den før hver gang jeg avslutter, slik at jeg er sikker på at den er iorden... Håper det hjelper, idag gikk ihvertfall oppstarten smertefritt!

Takk for svar!

:-)

Annonse

Formateres ikke harddisken når man reinstallerer da? DEt sa ihvertfall maskinen ifra at den gjorde.

Og ja, jeg har scannet både grundig og vel med scandisc, det var slik jeg oppdaget hva feilen var. Det sto ikke noe om "badblocks".

Men nå scanner jeg den før hver gang jeg avslutter, slik at jeg er sikker på at den er iorden... Håper det hjelper, idag gikk ihvertfall oppstarten smertefritt!

Takk for svar!

sørg for at hd kablene sitter skikkelig...

Takk for svar!

Ja, de nye windowsversjonene formaterer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...