Gå til innhold

Rimimerker...? Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rette siden, ja. Fint her :)

Kommer nok faktisk ikke til å flytte tilbake til Oslo, vi trives så godt her begge to. Også vil vi gjerne ha barn som snakker trøndersk :)

Hehe... trøndersk ja... jeg har prøvd å la være å prate det etter som jeg har bodd både i Narvik og Oslo, men trøndersken sitter for godt fast til at den forsvinner.

Ungene er mer tilpasningsdyktige! :) Eldstemann prata nesten Bærumsdialekt for et år siden, nå klarer hun det ikke lenger, samme hvor godt hun prøver. Nå er det kav trøndersk, verre enn jeg noen gang har pratet ;)

Skrevet

Hehe... trøndersk ja... jeg har prøvd å la være å prate det etter som jeg har bodd både i Narvik og Oslo, men trøndersken sitter for godt fast til at den forsvinner.

Ungene er mer tilpasningsdyktige! :) Eldstemann prata nesten Bærumsdialekt for et år siden, nå klarer hun det ikke lenger, samme hvor godt hun prøver. Nå er det kav trøndersk, verre enn jeg noen gang har pratet ;)

Flaks at det er den fineste dialekten da. Trøndersk er gratis sjarm, det :)

Skrevet

jeg er 74.. Jeg er bare litt sent ute :)

Åååh...har bursdag rett rundt hjørnet du da? Har i mars, jeg... da blir jeg 25 igjen!

Skrevet

Åååh...har bursdag rett rundt hjørnet du da? Har i mars, jeg... da blir jeg 25 igjen!

Æsj jeg har bursdag midt i eksamensuka -kanskje den bare glir forbi så jeg ikke merker den?! Skjønner overhodet ikke vitsen med å bli stort eldre nå :)

Skrevet

Flaks at det er den fineste dialekten da. Trøndersk er gratis sjarm, det :)

Nei, fyttirakkern.... Det er helt forferdelig å høre på! Har du hørt det i media? Håpløst!

Tremenningen min er programleder i NRK, og hun har vannet dialekten utrolig mye ut. Man hører at hun er trønder, men det har kommet veldig mye bokmål inn i den. Likevel høres det bedre ut enn kav trøndersk på tv og radio...

Synes nordnorsk eller Østlandsk er bedre!

Skrevet

Æsj jeg har bursdag midt i eksamensuka -kanskje den bare glir forbi så jeg ikke merker den?! Skjønner overhodet ikke vitsen med å bli stort eldre nå :)

Når er eksamen da? Slutten av november? Du får feire i etterkant! ;) Du trenger jo ikke innrømme ovenfor deg selv at du har blitt eldre... det er bare å ta en ekstra dram det, så overbeviser du både deg selv og andre... *ler*

Hvor er forresten "stedet" når man går ut på byen i Trondheim nå? Har ikke vært ute her oppe på årevis, og alle de utestedene jeg pleide å besøke er borte. Derimot har det dukket opp så mange nye at jeg er turist i min egen by hver gang jeg er der...

Skrevet

Nei, fyttirakkern.... Det er helt forferdelig å høre på! Har du hørt det i media? Håpløst!

Tremenningen min er programleder i NRK, og hun har vannet dialekten utrolig mye ut. Man hører at hun er trønder, men det har kommet veldig mye bokmål inn i den. Likevel høres det bedre ut enn kav trøndersk på tv og radio...

Synes nordnorsk eller Østlandsk er bedre!

Nordnorsk er den grusomste dialekten, i alle fall! Og bergensk, da, selvfølgelig. Nei østlandsk og trøndersk er best, ja.

Trøndere generelt er lite stolte av dialekten sin synes jeg -det er flere i klassen fra Nord-Trøndelag og de synes de har den grusomste dialekten av alle.

Skjønner meg ikke på dere, jeg!

Skrevet

Når er eksamen da? Slutten av november? Du får feire i etterkant! ;) Du trenger jo ikke innrømme ovenfor deg selv at du har blitt eldre... det er bare å ta en ekstra dram det, så overbeviser du både deg selv og andre... *ler*

Hvor er forresten "stedet" når man går ut på byen i Trondheim nå? Har ikke vært ute her oppe på årevis, og alle de utestedene jeg pleide å besøke er borte. Derimot har det dukket opp så mange nye at jeg er turist i min egen by hver gang jeg er der...

Jeg går ikke noe særlig ut, men hadde jeg skullet gå ut hadde jeg visst gått på Blæst (Solsiden) -fordi det er der de jeg kjenner går og fordi det visstnok er veldig bra musikk der og jeg går ut for å danse om jeg går ut.

Men nede i byen vet jeg ikke om noen steder, dessverre..

Skrevet

Nordnorsk er den grusomste dialekten, i alle fall! Og bergensk, da, selvfølgelig. Nei østlandsk og trøndersk er best, ja.

Trøndere generelt er lite stolte av dialekten sin synes jeg -det er flere i klassen fra Nord-Trøndelag og de synes de har den grusomste dialekten av alle.

Skjønner meg ikke på dere, jeg!

Ikke den verste, men nesten. Det er en som er verstingen, som jeg ikke en gang alltid klarer å forstå, men jeg kan nesten ikke skrive det her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...