Gjest Lolla Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Eg er overvektig og trives ikke med det, men det siste eg trenger er en ny slankekur eller livsstil. Problemet mitt er ikke at eg drikker cola og spiser chips hver dag, eg holder meg fint uanna søt saker, og eg mosjonerer mer en de fleste. Tror problemet mitt er at fordi om eg spiser sundt så spiser eg for mye, og da legger man jo på seg enten det er salat eller fisk, sant?? Har ikke noe problemer med å spise sundt, det er den maten eg liker best, men eg vil slutte å legge på meg og heller gå ned i vekt, har en bim på rundt 27, tenkte å snakke om dette med legen, men han er mann på over 40 og eg en jente på 18, hba kommer vel han til å forstå? Og hva kan han gjøre for meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Det er ikke noe legen din kan gjøre for at du skal spise mindre. Det er bare å begynne å lage mindre porsjoner, det. Du kan f.eks spise 5-6 små måltider om dagen og følge glykemisk indeks. Da har du de beste forutsetninger for å spille på lag med forbrenningen -du trener jo og spiser sunt fra før av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 for det første MÅ du slutte med å drikke cola og spise chips hver dag. Hold deg til EN "spisedag" i uka..der du kan skeie ut med diverse fristelser. Resten av uka spiser du "sunne" og regelmessige måltider..og hvis du samtidig trener skulle du absolutt kunne gå ned i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lolla Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 for det første MÅ du slutte med å drikke cola og spise chips hver dag. Hold deg til EN "spisedag" i uka..der du kan skeie ut med diverse fristelser. Resten av uka spiser du "sunne" og regelmessige måltider..og hvis du samtidig trener skulle du absolutt kunne gå ned i vekt. Tror du missforstod, spiser IKKE søtsaker og cola hver dag og mosjonerer mye! Porblemet var: spiser for mye! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Tror du missforstod, spiser IKKE søtsaker og cola hver dag og mosjonerer mye! Porblemet var: spiser for mye! oi, unnskyld..har visst lest helt feil jeg. Nei, da er det vel bare å gjøre som Zelig sier å spise mindre porsjoner til hvert måltid. Etter en stund på små måltider så trekker magesekken seg sammen, så en har ikke behov lenger for samme mengde mat av gangen. (blir altså fortere mett..hvis det er noen trøst) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10 kg lettere uten og sulte. Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Hei Anbefaler deg og lese boka "Naturlig slank med kost i balanse" av Fedon Lindberg. Den forklarer hvilke mekanismer som fører til overvekt og hvordan dette kan unngåes.. Anbefales 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticks Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Det er jo en SELFØLGE at om man spiser mye,blir man stor! Uansett hvor sunt du spiser. Man hører hele tiden om at folk må få seg en sunnere livsstil,spise sunnere osv for da skal man gå ned i vekt. Men da må man også spise mindre. Jeg er slank, men har kanskje en valke på magen(....) Grunnen er vel at jeg ikke er så flink til å trene, pluss at jeg også elsker god mat. Har vi f.eks stek med goooood saus til middag, spiser jeg til jeg sprekker! men heldivis har man ikke slik middag hver dag. For INGEN kan få meg til å slutte å spise før jeg selv ikke vil ha mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arlington Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Det er jo en SELFØLGE at om man spiser mye,blir man stor! Uansett hvor sunt du spiser. Man hører hele tiden om at folk må få seg en sunnere livsstil,spise sunnere osv for da skal man gå ned i vekt. Men da må man også spise mindre. Jeg er slank, men har kanskje en valke på magen(....) Grunnen er vel at jeg ikke er så flink til å trene, pluss at jeg også elsker god mat. Har vi f.eks stek med goooood saus til middag, spiser jeg til jeg sprekker! men heldivis har man ikke slik middag hver dag. For INGEN kan få meg til å slutte å spise før jeg selv ikke vil ha mer. Det der stemmer ikke helt... Det er ingen selvfølge at man er stor, selv om man spiser mye. Det er langt flere faktorer som spiller inn. Venninna mi spiser som en hest (!), men er sylslank. Vi er nokså like i bygning, men jeg spiser omtrent en tredjedel av hva hun gjør. Hun spiser heller ikke utelukkende sunn mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticks Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Det der stemmer ikke helt... Det er ingen selvfølge at man er stor, selv om man spiser mye. Det er langt flere faktorer som spiller inn. Venninna mi spiser som en hest (!), men er sylslank. Vi er nokså like i bygning, men jeg spiser omtrent en tredjedel av hva hun gjør. Hun spiser heller ikke utelukkende sunn mat. Nei, det er jeg klar over.. noen har bare har ikke genene til å bli stor. Som f.eks min forlovede.. for ei forbrenning! Jeg snakket om oss andre slitere... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.