Gå til innhold

FU: hvordan sjekke opp en muslim på dol?

Anbefalte innlegg

Mmh, taco! Det fikk jeg lyst på også! Men idag er det hjemmelaget (selvlaget!) kyllinggryte med masse fløte, hvitløk og paprika ;-)

Er det godt?

Har du noen fin oppskrift? Du skjønner jeg har fått sansen for å lage mat i det siste. Så hvis den er veldig god, så gi meg noen tips :)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

20

• spirito

18

• Ulv I Faarikaal

6

• Lottemor1365380387

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Er det godt?

Har du noen fin oppskrift? Du skjønner jeg har fått sansen for å lage mat i det siste. Så hvis den er veldig god, så gi meg noen tips :)

Tja, du tar hva du har ;-)

Jeg pleier å bruke kyllingfilet i biter, en gul og en rød paprika, en løk, så mye fløte at det dekker det andre. Så skal det putre og kose seg, og du krydrer med det du liker best ;-)

Tja, du tar hva du har ;-)

Jeg pleier å bruke kyllingfilet i biter, en gul og en rød paprika, en løk, så mye fløte at det dekker det andre. Så skal det putre og kose seg, og du krydrer med det du liker best ;-)

Det holder altså med helt vanlig fløte? Ja, dumt spørsmål, men gryterett har jeg aldri lagt helt fra bunnen av :)

Det holder altså med helt vanlig fløte? Ja, dumt spørsmål, men gryterett har jeg aldri lagt helt fra bunnen av :)

Matfløte eller kremfløte. Ikke kaffefløte tror jeg, men mulig det funker det også ;-)

Fløte, geitost og vin gjør all mat god!

Matfløte eller kremfløte. Ikke kaffefløte tror jeg, men mulig det funker det også ;-)

Fløte, geitost og vin gjør all mat god!

Så du mener at en god saus ikke trenger stort annet enn geitost, matfløte og vin?

+ diverse krydder, selvsagt?

Hmmm... får prøve meg på noe godt en dag :)

Så du mener at en god saus ikke trenger stort annet enn geitost, matfløte og vin?

+ diverse krydder, selvsagt?

Hmmm... får prøve meg på noe godt en dag :)

Hehe, ikke alt på en gang da, men en god saus bør jo ha en av de tre!

I kyllinggryta må du forresten huske å ha oppi champignoner!

Annonse

Hehe, ikke alt på en gang da, men en god saus bør jo ha en av de tre!

I kyllinggryta må du forresten huske å ha oppi champignoner!

Champignoner er viktig! Den ting er sikkert.

Bruker du da hermetiske eller steker du dem selv? Jeg pleier å bruke begge deler, dog til forskjellige formål.

Skal prøve meg litt fram :)

Har du noe favorittkrydder? Jeg bruker en del Organo og Basilikum. Det er gode krydder, i tillegg til pepper og en kryddermix jeg har her.

Ja, hvitløk er et must. Mye hvitløk! :)

Champignoner er viktig! Den ting er sikkert.

Bruker du da hermetiske eller steker du dem selv? Jeg pleier å bruke begge deler, dog til forskjellige formål.

Skal prøve meg litt fram :)

Har du noe favorittkrydder? Jeg bruker en del Organo og Basilikum. Det er gode krydder, i tillegg til pepper og en kryddermix jeg har her.

Ja, hvitløk er et must. Mye hvitløk! :)

Jeg steker sopp selv, orker ikke hermetisert. Eneste jeg bruker av hermetikk er mais :o)

Har et genialt krydder til soppsteking, Santa Marias "grillkrydder". Det høres høgg ut, men det er godt! Er en god blanding av paprika, løk, hvitløk, salt og sukker :o)

Må prøves :-)

Jeg steker sopp selv, orker ikke hermetisert. Eneste jeg bruker av hermetikk er mais :o)

Har et genialt krydder til soppsteking, Santa Marias "grillkrydder". Det høres høgg ut, men det er godt! Er en god blanding av paprika, løk, hvitløk, salt og sukker :o)

Skal kjøpe en sånn, men jeg må si at jeg foretrekker rå hvitløk til mat. Ikke bare hvitløk som er innbakt i et eller annet krydder :)

Hmmm... men da skal jeg kline til med en kyllinggryte en dag.

Kylling, paprika, tomat, agurk, diverse krydder og kanskje andre grønnsaker, matfløte og ris.

Da har man en ok middag :)

Ulv I Faarikaal

Prøv karri ! Eller Rajah Curry Powder.

Skal kjøpe en sånn, men jeg må si at jeg foretrekker rå hvitløk til mat. Ikke bare hvitløk som er innbakt i et eller annet krydder :)

Hmmm... men da skal jeg kline til med en kyllinggryte en dag.

Kylling, paprika, tomat, agurk, diverse krydder og kanskje andre grønnsaker, matfløte og ris.

Da har man en ok middag :)

Må ha presset hvitløk, selvfølgelig! Pulverhvitløk blir aldri det samme!

Men det krydderet er altså bra til å steke sopp i :o)

Må ha presset hvitløk, selvfølgelig! Pulverhvitløk blir aldri det samme!

Men det krydderet er altså bra til å steke sopp i :o)

Åja, men da var vi jo enige likevel :)

Jeg pleier bare å bruke pepper på sopp. Ikke engang salt. Er ikke glad i overdrevet mye salt i maten.

Men stekt sopp er jævla godt :)

Hmmm nå ble jeg sulten. Får fyre i gang noe mat en eller annen helg :)

Annonse

Åja, men da var vi jo enige likevel :)

Jeg pleier bare å bruke pepper på sopp. Ikke engang salt. Er ikke glad i overdrevet mye salt i maten.

Men stekt sopp er jævla godt :)

Hmmm nå ble jeg sulten. Får fyre i gang noe mat en eller annen helg :)

Mmh, jeg spiser sjokoladekake jeg :o)

Mmh, jeg spiser sjokoladekake jeg :o)

Skal spise noen kjedelige brødskiver nå, jeg.

Noen andre kryddertips? Bruker du f.eks. sterke greier som chilli, eller lignende? Jeg har aldri brukt det, men jeg liker litt sterk mat :)

Ulv I Faarikaal

Karry er for fiskeboller! Er ikke så glad i karry jeg, men det er kanskje fordi mormor bruker det mye, og jeg ofte sitter timevis på do etter et besøk der...

Smak og behag, men karri- og smørstekte ferske sjampinjong er godt til biff.

Skal spise noen kjedelige brødskiver nå, jeg.

Noen andre kryddertips? Bruker du f.eks. sterke greier som chilli, eller lignende? Jeg har aldri brukt det, men jeg liker litt sterk mat :)

Liker ikke chili noe særlig jeg, men jeg digger rosépepper!

Også er jeg veldig glad i muskat :o)

Liker ikke chili noe særlig jeg, men jeg digger rosépepper!

Også er jeg veldig glad i muskat :o)

Rosepepper er jeg usikker på hva er, og muskat kjenner jeg ikke igjen på smaken om jeg smaker det, men jeg får prøve litt forskjellig.

Krydder er viktig! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...