Gå til innhold

Citoyen eller andre-få hjemmesiden ut på nett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Hvis du har Telenor, Tele2 el.l som leverandør og skal laste opp sidene hos dem syns jeg å huske at de har gode beskrivelser på hva som skal stå hvor i FTP-klienten.

Regner med at hver enkelt ISP har utfyllende beskrivelse av hva host address er osv.

I alle fall når du oppretter ny tilkobling får du opp et faneark med fire faner (nå bruker jeg CuteFTP Pro, den er muligens annerldes enn den andre)

Første faneark er det viktigste (General). Der skal du skrive inn følgende:

Label: det navnet du gir oppkoblinga di. Kan være hva som helst

Host address: ftp.et-eller-annet.no/com (finner du på sidene til leverandøren din)

Username: brukernavnet ditt

Password: passordet ditt.

Arkfana "Type" kan du la være i fred, samme gjelder for "Options"

På arkfana "Actions" må du skrive inn navnet på mappa/protokollen der sidene dine skal ligge på FTP-serveren. Denne opplysninga finner du sikkert på hjemmesida til ISP'en din.

Under denne fana kan du også sette opp hvor filene dine ligger på datamaskinen din om du ikke ønsker å bla deg frem til dem hver gang, men det er ikke nødvendig.

Håper det ikke var alt for uklart. :-)

Jeg bruker ikke Cute, så jeg kan dessverre ikke hjelpe med en steg-for-steg-beskrivelse. Men for å kunne få detaljert hjelp av noen som har Cute må du først si hvor du skal laste opp bildene.

Ok, nå har jeg funnet en annen løsning..Har fått lagd en "adresse" på bravenet, og der kan man laste opp uten FTP. Problemet er bare at når jeg har lastet opp kommer denne medlingen:

"The upload attemt returned the following results: file/xxx.htm uploaded.......

Og når jeg går inn på siden er det bare reklame for Bravenet der. Altså en "tom" side.

Tenkte at problemet lå i at jeg lastet opp en side som ligger c:/minedok/xxx/siden jeg skal laste opp.

Flyttet derfor siden direkte på C.

Slik at filbanen(?) ble C:/siden min.

Det hjalp ikke, og forresten, hva med alle bildene da? (som fremdeles ligger i C:/mine dok.......

Endret navnet på siden til index.htm....hjalp ikke noe...

Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil..

Sidenavnet skal bli/være

http://sidenmin.bravepage.com

hmmmm....? Hjelp!?

Ok, nå har jeg funnet en annen løsning..Har fått lagd en "adresse" på bravenet, og der kan man laste opp uten FTP. Problemet er bare at når jeg har lastet opp kommer denne medlingen:

"The upload attemt returned the following results: file/xxx.htm uploaded.......

Og når jeg går inn på siden er det bare reklame for Bravenet der. Altså en "tom" side.

Tenkte at problemet lå i at jeg lastet opp en side som ligger c:/minedok/xxx/siden jeg skal laste opp.

Flyttet derfor siden direkte på C.

Slik at filbanen(?) ble C:/siden min.

Det hjalp ikke, og forresten, hva med alle bildene da? (som fremdeles ligger i C:/mine dok.......

Endret navnet på siden til index.htm....hjalp ikke noe...

Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil..

Sidenavnet skal bli/være

http://sidenmin.bravepage.com

hmmmm....? Hjelp!?

Så lenge siden du laster opp heter index.htm eller index.html skal den vises når du har lastet den opp. Prøv å laste den opp en gang til, med riktig navn. Hvor den ligger lagret på harddisken har ingenting å si. Bildene må du laste opp for seg.

Så lenge siden du laster opp heter index.htm eller index.html skal den vises når du har lastet den opp. Prøv å laste den opp en gang til, med riktig navn. Hvor den ligger lagret på harddisken har ingenting å si. Bildene må du laste opp for seg.

Det skjer likevel ingen ting....:-(

"File uploader" - "save files to-http://minside.bravepage.com"

"Bla gjennom" - henter siden- Index - i filnavnet står det da: C:/minedok/undermappe/index.htm

Jeg trykker "upload files" og dette kommer opp:

"The upload attempt returned the following results:

file /index.htm uploaded."

Men når jeg går inn på den adressen er ikke siden min....

Steg for steg forklart- jeg skjønner ikke noe!?

Annonse

"Bla gjennom" - henter siden- Index - i filnavnet står det da: C:/minedok/undermappe/index.htm

Hmm.. da er jeg ikke sikker. Jeg kjenner ikke til denne siden, så jeg vet ikke hvordan den fungerer.

Hmm.. da er jeg ikke sikker. Jeg kjenner ikke til denne siden, så jeg vet ikke hvordan den fungerer.

Har du noen forslag på hvor/ hvordan jeg kan lage meg et "hostname(?)" og laste opp siden min et annet sted uten Ftp da?(Gratis)

Grunnen er rett og slett at det allerede ligger en .html fil der.

Kall din nye fil index.html - ikke bare index.htm

Har du noen forslag på hvor/ hvordan jeg kan lage meg et "hostname(?)" og laste opp siden min et annet sted uten Ftp da?(Gratis)

Du finner en grei oversikt her over gratis hjemmesideplass:

http://www.startsiden.no/data_og_kommunikasjon/internett/gratis_pa_nett/gratis_hjemmesider/

og her kan du lære masse:

http://www.startsiden.no/data_og_kommunikasjon/teknisk/webdesign/hjemmesidehjelp/

Grunnen er rett og slett at det allerede ligger en .html fil der.

Kall din nye fil index.html - ikke bare index.htm

Det var min første tanke også, men det ligger ikke noen index.htm-fil der heller, om du prøver å bruke den adressen direkte..

Det var min første tanke også, men det ligger ikke noen index.htm-fil der heller, om du prøver å bruke den adressen direkte..

det kan så være at hun ikke ikke har fått lasta opp fila.

det som ligger der nå er .html

uansett bør hun laste opp index.html (ikke .htm) for å overskrive den som ligger der.

Annonse

Neivel.

Hvilket program har brukt for å lage siden(e) din(e)?

Er du sikker på at det er gyldige .html dokumenter?

Har du forsøkt å teste siden(e) lokalt? (På din egen maskin?)

Jeg har brukt frontpage ekspress. Etter å lagre filen som index, kan jeg ikke selv velge htm/html-det står kun "lagre som webside (htm*html*)" når jeg lagrer da, står det kun htm uansett hva jeg har prøvd.

Når jeg åpner filen fra min egen maskin, kommer den helt greit opp. Altså slik jeg vil den skal være "ute" på nett.Gif-bildne rører seg og greier*ler* jada....Var det dette du lurte på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...