Gå til innhold

Test deg selv: Er du snobbete?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

10

• morsan

6

• asterix

3

• birdie

3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Ikke så rent lite snobberi å si at EGENTLIG har du råd til en dyrere bil, altså!

Sannheten er kanskje at alle dere med bare 15-25% score på denne testen bare juger? ;-)

he, he

Vi skulle hatt en test på Janteloven og hvor mye folk holder seg til den, der hadde du fått bra poengsum :-)

Vi skulle hatt en test på Janteloven og hvor mye folk holder seg til den, der hadde du fått bra poengsum :-)

Tvert i mot! Det er nettopp fordi jeg IKKE er så jantete at jeg får såpass høy score på snobbetesten. :-)

Sånn sett er det mer usamsvar med det du sier - "skryter" litt av usnobbetheten din, men samtidig får frem det med bilen! *ha, ha*

Ulv I Faarikaal

Tvert i mot! Det er nettopp fordi jeg IKKE er så jantete at jeg får såpass høy score på snobbetesten. :-)

Sånn sett er det mer usamsvar med det du sier - "skryter" litt av usnobbetheten din, men samtidig får frem det med bilen! *ha, ha*

Feil, min mening er at jeg ikke prioriterer fasade og prestisje, men andre ting som ikke synes og ingen merker. Bilen er bare en dings med hjul på som jeg må ha og som må være i orden. Den har ikke vært vaska utvendig på et år :-)

Jeg fikk bare 27%. Det er helt feil, jeg er mye mere snobbete enn som så. Jeg dømmer folk etter utseendet, bruker så godt som bare dyre merkeklær og så er jeg en ekte vinkjenner. Spør bare Zirine.

Dustetest.

Jeg er så enig.

Riktignok er jeg en ekstremt hyggelig og omgjengelig person som det er utrolig lett å like.

Men 22% ???

Annonse

Feil, min mening er at jeg ikke prioriterer fasade og prestisje, men andre ting som ikke synes og ingen merker. Bilen er bare en dings med hjul på som jeg må ha og som må være i orden. Den har ikke vært vaska utvendig på et år :-)

Snobberi er så mangt, vet du! Jeg kjenner en som tar nesten EKSTREMT avstand fra moteklær, men samtidig så har han brukt massevis av penger på Fjällräven-klær og utstyr til bruk på sine fjellturer.

Så mens noen snobber for å imponere noen ute på by'n, så snobber andre for å imponere noen på en fjellhytte!

Men snobberi er det uansett! *S*

Ulv I Faarikaal

Snobberi er så mangt, vet du! Jeg kjenner en som tar nesten EKSTREMT avstand fra moteklær, men samtidig så har han brukt massevis av penger på Fjällräven-klær og utstyr til bruk på sine fjellturer.

Så mens noen snobber for å imponere noen ute på by'n, så snobber andre for å imponere noen på en fjellhytte!

Men snobberi er det uansett! *S*

Hva er ditt snobberi ? En slekting skryter av at han kjøper ting på loppemarked for 10 kr og at han får ting gratis som ingen andre enn han vil ha, viser stolt fram en stor samling med skrot. Og sier: "Tenk at noen vil kaste noe sånt ? like fin som ny !" Det vil jeg kalle antisnobberi :-)

Hva er ditt snobberi ? En slekting skryter av at han kjøper ting på loppemarked for 10 kr og at han får ting gratis som ingen andre enn han vil ha, viser stolt fram en stor samling med skrot. Og sier: "Tenk at noen vil kaste noe sånt ? like fin som ny !" Det vil jeg kalle antisnobberi :-)

hmmmm hva som er mitt snobberi? Tror det må være mer på det "intellektuelle" plan.

Husker ikke alle spørsmålene i quizen, men husker det med å lese Se & Hør offentlig. Jeg gidder ikke å kjøpe bladet jevnlig, men kanskje 5-6 ganger i året kjøper jeg et. Men jeg ville ALDRI lest bladet på bussen hjem, eller latt det ligge fremme og slenge når gjester kommer! *S*

Og jeg ville ikke av meg selv begynt å diskutere BigBrother sammen med venner eller kolleger! *LOL*

Men pengeforbruk og ting er jeg ikke snobbete på. Men jeg har etterhvert skjønt at flere andre er veldig opptatt av dette, så da legger jeg ikke ut om hvor utrolig billig alt jeg kjøper er.

En kjæreste jeg hadde da jeg var 19 år var ekstremt snobbete. En gang på en date møtte jeg opp i et nytt skjørt. Han var helt i ekstase over hvor flott skjørtet var, og hvor flott og feminint det var å se meg i noe annet enn olabukser. Gledesstrålende fortalte jeg ham at jeg faktisk hadde kjøpt skjørtet på salg for 59 kroner. Da stilnet smilet hans, og han sa: "Det skulle du ikke fortalt meg. Nå synes jeg ikke skjørtet var så fint lenger."

Så hvis noen nå gir meg et kompliment for antrekket, sier jeg bare "takk". Ingen grunn til å snobbe nedover når folk bare misforstår eller ender opp med tanker om deg som du ikke er tjent med!

Ulv I Faarikaal

hmmmm hva som er mitt snobberi? Tror det må være mer på det "intellektuelle" plan.

Husker ikke alle spørsmålene i quizen, men husker det med å lese Se & Hør offentlig. Jeg gidder ikke å kjøpe bladet jevnlig, men kanskje 5-6 ganger i året kjøper jeg et. Men jeg ville ALDRI lest bladet på bussen hjem, eller latt det ligge fremme og slenge når gjester kommer! *S*

Og jeg ville ikke av meg selv begynt å diskutere BigBrother sammen med venner eller kolleger! *LOL*

Men pengeforbruk og ting er jeg ikke snobbete på. Men jeg har etterhvert skjønt at flere andre er veldig opptatt av dette, så da legger jeg ikke ut om hvor utrolig billig alt jeg kjøper er.

En kjæreste jeg hadde da jeg var 19 år var ekstremt snobbete. En gang på en date møtte jeg opp i et nytt skjørt. Han var helt i ekstase over hvor flott skjørtet var, og hvor flott og feminint det var å se meg i noe annet enn olabukser. Gledesstrålende fortalte jeg ham at jeg faktisk hadde kjøpt skjørtet på salg for 59 kroner. Da stilnet smilet hans, og han sa: "Det skulle du ikke fortalt meg. Nå synes jeg ikke skjørtet var så fint lenger."

Så hvis noen nå gir meg et kompliment for antrekket, sier jeg bare "takk". Ingen grunn til å snobbe nedover når folk bare misforstår eller ender opp med tanker om deg som du ikke er tjent med!

Mye fornuftig der.

Jeg selv syns det er gøy å lykkes med noe. Snakker jeg om det til andre, blir det janting og sure tryner.

Eksempel er at jeg faktisk er selvlært og blitt uhyre flink til noe som andre går på skole i årevis for å lære, og jeg driver eget alene. Jeg kjenner mange som driver med det samme, og den store drømmen for dem er å starte for seg selv. De er stort sett ansatt og har ingen som helst innflytelse på sin egen jobb til daglig, jobber og sliter for småpenger. De er flinkere enn meg rent kunnskapsmessig, men de er ikke i stand til å tjene penger på egenhånd. Nå har jeg slutta å snakke med de på grunn av at misunnelsen LYSER ut av øya. Jeg har liksom juksa i faget og skal ikke ha rett til å få til noe som helst. Det er store summer når kunden først handler, varekosten er null og ivesteringene bare 5%. Ikke rart de er misunnelige. Men snobbete er jeg ikke.

Så kommer antisnobberiet: bilen jeg kjører er gammel og rusten på alle måter. Hverken brodern eller andre skjønner at jeg gidder å bruke den og ikke kjøper ny. Den forrige eksploderte i rust, da jeg fikk den tok det et par mnd før jeg oppdaga at panseret var i en annen farge, og det var høyredøra også :-) så mye hadde jeg sett på den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...