Gå til innhold

Lønn ved ferie?

Anbefalte innlegg

Har for tiden svangerskapspermisjon. P.g.a.bekkenløsningsplager valgte jeg å ta ut ferie da min samboer tok ut pappaperm. pga av at jeg syntes det var for tidlig å begynne i jobb pga mine plager. Jeg er fast ansatt i kommunen. Jeg fikk automatisk lønn under ferien, men nå har jeg fått vite av andre at det er sikkert en feil. Jeg må regne med å betale denne lønna tilbake.Pga at vi ikke visste når han skulle ha pappaperm. er ikke trygdekontoret varslet om dette enda, men vi har fått et nytt brev hvor vi skal gi dem beskjed nå. Har man ikke rett på lønn når mann tar ferie i permisjonen når man ellers får lønn når man er i jobb. I så fall taper en jo en mnd.lønn når man har svangerskapspermisjon hvor man velger ferie i tillegg.Risikerer jeg nå å måtte betale tilbake?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8020-l%C3%B8nn-ved-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Irene Grøneng, rettshjelper

Ikke hvis du blir trukket i lønn når feriepengene utbetales.

(noen steder betales feriepenger i juni, og da trekkes også for ferie, uansett når på året man tar ferie. i slike tilfeller skal du ha full lønn i ferien.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8020-l%C3%B8nn-ved-ferie/#findComment-38785
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...