Gå til innhold

Musli - ikke sunt?

andungen

Anbefalte innlegg

Jeg leser i GI oversiktene at musli har en høy GI..altså gir høyt blodsukker.

Til frokost spiser jeg 4-korn, ca 60 g med 1 dl lettmelk over.

Tilsvarer litt over 200 cal.

Kan det stemme at det gir for høy GI og at man blir fortere sulten av det? (vitsen med frokosten er jo å beholde metthetsfølelsen fram til lunch..er det bedre å spise andre ting til frokost?

(spiser rugbrød med egg..eller annet magert pålegg til lunch og kvelds..så må ha noe annet til frokost liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro at det med müsli i slike oversikter menes sukrede kornblandinger, evt. blandinger med tørket frukt i.

4-korn er i alle fall blant de sunneste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svar på det du spør om.. ville bare opplyse noe en ernæringsfysiolog har skrevet.. hun skrev at man burde holde seg unna alle de forskjellige kornproduktene som er kommet på markedet. Vet ikke hva grunnen er, men det sto i sammenheng med folk som ville komme seg i form, og få en bedre og raskere livsstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren mysli er sunt.

Sukrede og behandlede frokostblandinger er nærmest verdiløse ernæringsmessig. Skrekkeksempel: Honnikorn og Chocopops *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren mysli er sunt.

Sukrede og behandlede frokostblandinger er nærmest verdiløse ernæringsmessig. Skrekkeksempel: Honnikorn og Chocopops *grøss*

Chocopops og Chocos Frokost er kjempenam! Dytt oppi litt havregryn, så kan du innbille deg at det er sunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...