andungen Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg leser i GI oversiktene at musli har en høy GI..altså gir høyt blodsukker. Til frokost spiser jeg 4-korn, ca 60 g med 1 dl lettmelk over. Tilsvarer litt over 200 cal. Kan det stemme at det gir for høy GI og at man blir fortere sulten av det? (vitsen med frokosten er jo å beholde metthetsfølelsen fram til lunch..er det bedre å spise andre ting til frokost? (spiser rugbrød med egg..eller annet magert pålegg til lunch og kvelds..så må ha noe annet til frokost liksom) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Vil tro at det med müsli i slike oversikter menes sukrede kornblandinger, evt. blandinger med tørket frukt i. 4-korn er i alle fall blant de sunneste! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticks Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg har ikke svar på det du spør om.. ville bare opplyse noe en ernæringsfysiolog har skrevet.. hun skrev at man burde holde seg unna alle de forskjellige kornproduktene som er kommet på markedet. Vet ikke hva grunnen er, men det sto i sammenheng med folk som ville komme seg i form, og få en bedre og raskere livsstil! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Ren mysli er sunt. Sukrede og behandlede frokostblandinger er nærmest verdiløse ernæringsmessig. Skrekkeksempel: Honnikorn og Chocopops *grøss* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Ren mysli er sunt. Sukrede og behandlede frokostblandinger er nærmest verdiløse ernæringsmessig. Skrekkeksempel: Honnikorn og Chocopops *grøss* Chocopops og Chocos Frokost er kjempenam! Dytt oppi litt havregryn, så kan du innbille deg at det er sunt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.