Gå til innhold

Prevansjon eller prevensjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det heter PREVENSJON.

Og leger er ikke akkurat kjent for å utvise flid og nøyaktighet med skrivingen sin...!! Så at en legestudent skrev feil, er bare helt i tråd med resten av legestanden. Tror nesten det inngår i pensum, jeg. "Skriv et passelig antall feil i enhver journal og resept. La ingen tro du har tid til finspikking, overarbeidet lege som du er" :-)

Det heter PREVENSJON.

Og leger er ikke akkurat kjent for å utvise flid og nøyaktighet med skrivingen sin...!! Så at en legestudent skrev feil, er bare helt i tråd med resten av legestanden. Tror nesten det inngår i pensum, jeg. "Skriv et passelig antall feil i enhver journal og resept. La ingen tro du har tid til finspikking, overarbeidet lege som du er" :-)

*lol*, det er den hemmelige delen av utdannelsen deres!:-)

Annonse

Gjest prevensjon for meg

Hvorfor tror du at en legestudent nødvendigvis er så god i norsk? Det er viktigere å være bra i fysikk og matte og sånt hvis man skal bli lege.

Jeg tror vel egentlig ikke de er så god i norsk, men regnet liksom med at sånne ord blir brukt såpass ofte av en medisinstudent at de burde kunne skrive det riktig etter 5 års legestudier.

Prevensjon er jo en ting en lege skal jobbe med.

Jeg tror vel egentlig ikke de er så god i norsk, men regnet liksom med at sånne ord blir brukt såpass ofte av en medisinstudent at de burde kunne skrive det riktig etter 5 års legestudier.

Prevensjon er jo en ting en lege skal jobbe med.

Joa, men legestudenter er vel ikke mer oppvakte enn vanlige folk på ord og sånt.

Utrolig hva slags feil folk gjør.

Men jeg er helt enig - en lege bør kunne stave ting h*n skal holde på med riktig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...