Gå til innhold

Vindusviskerne ødelagt igjen :-(

Anbefalte innlegg

Joda, det tredje paret vindusviskere jeg har kjøpt siden sommeren, røk også igår. På samme måte som de to forrige parene; gummilistene løsnet halvveis og henger nå bare og slenger. Disse kjøpte jeg 15. oktober og de holdt altså ikke lenger enn til 4. november. Ref.: http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1395204

Hva i all verden er det som gjør at dette skjer?

Det er ihvertfall ikke katten min som er synderen. Hvis det er noe dyr eller fugl som ødelegger listene, kan det være ei skjære med "gummi-fetisj" kanskje?

Merkelig... og ikke minst irriterende! Har skrevet mail til produsenten nå, håper de har et godt svar. Jeg skjønner ikke hva som skjer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80332-vindusviskerne-%C3%B8delagt-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Cavatina,

Du skriver: "kan det være ei skjære med "gummi-fetisj" kanskje?"

*ler meg skakk*

Kjøper du hele sett med vindusviskere, eller bare selve gummilisten som du trer på selv?

Skjer dette på begge vindusviskerene omtrent samtidig?

===

Kan det være at selve vindusvisker-armene er blitt litt "rotert" om sin egen akse, slik at den skubber gummien sidelengs og "inn i glasset" (mot listen)? Gummilisten skal "følge etter" armen, og ikke skubbes forut.

Hvor kjøper du vindusviskerene? Kan det være de har vært uheldige og fått et dårlig parti, eller er de vindusviskerene de har rett og slett "gått ut på dato"? Hvis lengden på vindusviskerene dine er uvanlig, kan de jo ha ligget lenge i butikken?

Men personlig ville jeg nok holdt et øye med de lokale skjærene! ;-)

Med vennlig hilsen

Hei Cavatina,

Du skriver: "kan det være ei skjære med "gummi-fetisj" kanskje?"

*ler meg skakk*

Kjøper du hele sett med vindusviskere, eller bare selve gummilisten som du trer på selv?

Skjer dette på begge vindusviskerene omtrent samtidig?

===

Kan det være at selve vindusvisker-armene er blitt litt "rotert" om sin egen akse, slik at den skubber gummien sidelengs og "inn i glasset" (mot listen)? Gummilisten skal "følge etter" armen, og ikke skubbes forut.

Hvor kjøper du vindusviskerene? Kan det være de har vært uheldige og fått et dårlig parti, eller er de vindusviskerene de har rett og slett "gått ut på dato"? Hvis lengden på vindusviskerene dine er uvanlig, kan de jo ha ligget lenge i butikken?

Men personlig ville jeg nok holdt et øye med de lokale skjærene! ;-)

Med vennlig hilsen

Spørs om ikke jeg må få den firbente i huset mer interessert i å fange større flygende objekter enn kjøttmeiser i tiden fremover... :-)

Jeg sendte mail til Bosch' hovedkontor i morges og fikk kjapt og hyggelig svar tilbake. Jeg skulle bare reise opp til forhandleren deres her i Asker, så skulle de ordne det der. Der har jeg nå akkurat vært og fikk ferdig montert nye viskere, samt at de fikk de gamle for å se om det kan være noen produksjonsfeil, (ga dem også de jeg skiftet ut forrige gang). De saumfarte frontruta og prøvekjørte de nye, men fant ikke noe feil.

Jeg fikk ihvertfall hyggelig service! Så får vi se hvor lenge viskerne holder denne gangen, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...