Gå til innhold

Til mødre(tja , og fedre selvfølgelig også)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg drikker sammen med venninnene mine mens ungene ser på. Men det er bare når vi skal ut på byen etterpå så vi blir ikke så veldig beruset. Men eldstemannen min får jo lov å drikke hjemme han også med kamerater.

Minstemann har nok aldri sett noen av oss fulle men at vi tar et glass eller to har han sett flere ganger.

Jeg drikker aldri hjemme når ungene er der. Ikke engang en øl eller et glass vin i helgene.

Men det betyr likevel ikke at jeg synst det er galt å ta seg et glass vin om kvelden e.l. Så lenge det er måtehold er det helt greit, men jeg velger å ikke gjøre det.

Men når jeg er på fest, drikker jeg. Og da drikker jeg som oftes nok til at jeg blir veldig godt humør... :)

Drikker meg ikke full.

Har kun drukket meg full tre ganger i hele mitt liv. Første gang var jeg for ung og visste ikke bedre, de andre to gangene var det i forbindelse med "kappdrikkingssituasjoner" i ungdommen.

Men drikke et glass vin eller likør f.eks gjør jeg hjemme også når barna er tilstede. Vil at ungene skal lære seg at alkohol er til for å nytes av voksne mennesker med full kontroll over hva de gjør, ikke for å brukes som brekkmiddel.

Jeg drikker sammen med venninnene mine mens ungene ser på. Men det er bare når vi skal ut på byen etterpå så vi blir ikke så veldig beruset. Men eldstemannen min får jo lov å drikke hjemme han også med kamerater.

Minstemann har nok aldri sett noen av oss fulle men at vi tar et glass eller to har han sett flere ganger.

Hvor gammel er eldstemann da?

Annonse

Drikker meg ikke full.

Har kun drukket meg full tre ganger i hele mitt liv. Første gang var jeg for ung og visste ikke bedre, de andre to gangene var det i forbindelse med "kappdrikkingssituasjoner" i ungdommen.

Men drikke et glass vin eller likør f.eks gjør jeg hjemme også når barna er tilstede. Vil at ungene skal lære seg at alkohol er til for å nytes av voksne mennesker med full kontroll over hva de gjør, ikke for å brukes som brekkmiddel.

Helt enig med deg asterix.Her i gården drikker vi også et glass øl eller to nå og da, men vi stopper der og drikker oss aldri fulle.Tror ungene har godt av og se at foreldrene kan kose seg med et glass, og stoppe der!Men ingen unger fortjener og se at foreldrene drikker seg full/beruset!

Jeg drikker ytterst sjelden, og når jeg gjør det, er det utenfor ungenes synsvidde.

Jeg drakk én gang hjemme, da eldstemann var rundt et år gammel. Vi hadde invitert over noen venner, og satt og hygget oss med litt god drikke og mat, og pratet. Tror jeg hadde tatt to-tre drammer, da hun våknet inne på soverommet.

Jeg kjente absolutt INGENTING på det tidspunktet, følte meg ikke påvirket i det hele tatt, og var tilsynelatende ikke det heller. Det syntes heller ikke faren til jenta vår. Men - hun ble LIVREDD meg! Hun hylskrek og var vettskremt, og roet seg ikke før faren kom og tok henne ut av armene på meg.

Hun merket sikkert at "noe" var rart med mamma, og det gjorde meg fryktelig betenkt. Siden har jeg aldri gjentatt det, for det der vil jeg aldri oppleve igjen.

Forøvrig... når jeg er på fest, så er jeg på fest... :) Det hender det blir litt for mye, men siden det skjer så sjelden, så er det ingen fare. Drikker kanskje ei halvflaske Smirnoff og en Martini i løpet av året...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hehehehe *Bingo*

En ansvarsløs mor som satt i sofaen og drakk sammen med sin mindreårige sånn!

Jeg kan betro deg at det er like straffbart å skjenke sitt mindreårige barn som andres barn. Noen foreldre tror liksom de har amnesti eller noe sånt ?

Hei.

Er mor til to (6 og 9 år),er selv i midt. av de 30.

NEI...drikker ikke i det hele tatt mens ungene er våkne.

Drikker heller ikke når de sover.

Kan ta et glass vin el. når de er hos far.

Har ikke vært pussa på mange år så ja, for mitt vedkommende forsvant det med alderen det å "fylle".

Så min mening må bli....Alkohol + barn = NEI.

Jeg kan betro deg at det er like straffbart å skjenke sitt mindreårige barn som andres barn. Noen foreldre tror liksom de har amnesti eller noe sånt ?

Ja,det er sant,vet om mange som kjøper alkohol til ungene!Småunger og mindreårige på 14-15-16 altså!

Vi drikker jo alkohol mens ungene er der. Er ikke hysteriske heller. Hovedsaken er at man ikke blir brisen, og det blir vi ikke. Det snakkes her om litt vin eller sånt innimellom.

Jeg drikker meg sjelden full ellers, det er vel mest fordi jeg spyr så lett og sånt:-) Far i huset drikker en god del, og er ofte dritings, men ungene har ikke sett det. Fylla tar han ute med kompiser, ikke sammen med ungene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...