Gå til innhold

Er jeg synsk?

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

8

• SierDuDet

6

• Taj Mahal

6

• avil

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hva er JIN?

hm.... setter inn en lenke her som du kan ta en titt på. Så får du litt svar på det i alle fall :)

Først, hva er en jinn? Det er en skapt værelse, som ikke er materiell, og vanligvis ikke sansbar. Noen oversetter jinn, i flertall, med "alver".

Jinn kan likne på mennesker, de kan tenke og forstå. Satan ble en jinn, etter først å ha vært en engel.

Koranen forteller at jinn ble skapt av "klar ild" (55,15), mens menneskene ble skapt av leire, og englene av lys.

Så til spørsmålet ditt. Salomo snakket til jinn (38,37-40). Og en jinn snakket til Salomo (27,39). Ellers kan som regel ikke en vanlig person se eller snakke med jinn. Skjønt noen har søkt sammen med dem (72,6).

Forøvrig: Et eget kapittel i Koranen bærer betegnelsen Jinn (72). Du kan lese mer om dem der.

Kilde: http://www.koranen.no/sider%5CSporsmaalOgSvar.htm#29

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80474-er-jeg-synsk/page/3/#findComment-423021
Del på andre sider

Kanskje det...

Det kan du trene opp, vet du. Det finnes noe som heter kollektiv bevissthet. Det har med en befolknings felles hukommelse å gjøre.

Det er ikke noe rarere enn at folk oppfatter ting felles og på en måte overfører hukommelsen til et annet menneske. (sammenlikn med radiosignaler)...

Jo sterkere den kollektive bevisstheten er, jo lettere er det å finne ut hva andre tenker på.

Ta f.eks. et rom med masse mennesker som tenker på samme ting. Hvis du alene har i oppdrag å finne ut hva de tenker på, er det lettere enn om du skulle finne ut hva en enkelt person tenker på, evt. en person du ikke vet hvem er en gang.

Måten hjernen mottar disse signalene på varierer fra menneske til menneske. Jeg tror det har en del med den "uoppdagede" delen av hjernen vår å gjøre.

Måten å trene seg opp på kan starte med en enkel sak:

HVER gang telefonen ringer skal du gjette hvem som ringer. Det første som faller deg inn skal du tro på. Ikke tenk sannsynligheter, f.eks. om du venter en telefon de nærmeste dagene, så derfor kan det være han/henne - ikke tenk sånn.

Når du behersker dette, kan du gi deg selv vanskeligere oppgaver.

Jeg fikser det, jeg.

Jeg gjorde en test for en stund siden:

Jeg skulle bestille pølse på bensinstasjonen til meg og en til.

Først sa jeg at jeg skulle ha to pølser.

Så TENKTE jeg at jeg skulle ha en i brød og en i lompe. En med bare ketchup og den i brød med både ketchup og sennep. Jeg skulle bare se hva hun bak kassa gjorde.

Hun begynte å ta på det jeg tenkte, deretter tittet hun på meg og sa: "Du sa at du skulle ha en i brød, en i lompe og begge deler på den ene og bare ketchup på den med lompe??"

Så begynte jeg å le og sa at nei, jeg sa det ikke, jeg tenkte det, men det er helt riktig!

Så dama ristet på hodet og trodde sikkert sitt, mens jeg gikk triumferende ut derfra.

Men det er ikke første gang sånt har skjedd. Jeg har maange tilfeller av rare ting som har skjedd av at jeg har tenkt på det.

Jeg tror så gjerne det går an å være synsk. Bare syns jeg er rar dere, men hadde dere opplevd det jeg har, hadde dere ikke tvilt lenger.

Mystisk hilsen fra

Sjekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80474-er-jeg-synsk/page/3/#findComment-423914
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...