Gå til innhold

spørsmål

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Bare lurer på en ting egentlig. har det seg sånn at normale mennesker noen ganger tenker på folk som sliter med spiseforstyrrelser? Hva tenker dere for eksempel om jenter i 16 års alderen som trener mye og spiser sundt? tenker dere liksom med en gang at den jenta der har sikkert noen spiseforstyrrelser?

Og hva tenker dere for eksempel hvis dere hører noen kaste opp inne på et toalett? tenker dere liksom med en gang: BULIMI; eller tenker dere, sikkert en som er syk eller noe?

bare lurer på dette her, for jeg har selv spiseforstyrrelser, og det irriterer meg at jeg går rundt og føler at alle iaktar meg eller er mistenksomme, for egentlig så tenker jo ikke "normale" folk så mye på spiseforstyrrelser eller hva noen spiser, eller om noen kaster opp inne på en do. det er jo bare oss som selv sliter som tenker på dette dagen lang og er oppmerksomme ovenfor andre. Er jo derfor vi med sf veldig lett kans e hvilke andre mennesker som tilhører samme båt. eller tar jeg feil? egentlig så gir vel elle andre faen i slike ting. mat er jo bare for å overleve, mens vi md sf bruker det til noe annnet?

håper noen svarer! på forhånd takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest apricoc

med en udefinerbarbar-spiseforstyrrelse selv er jeg kanskje ikke den rette til å svare.. men vil si hvordan jeg opplevde det.

Gikk kraftig ned i vekt i løpet av et skole år. Det hadde ingen ting med at jeg ville bli tynnere å gjøre egentlig, men fordi jeg hadde en del andre problemer og følte meg dårlig fysisk når jeg spiste mye. Men jg vet, fordi min venninne sa det, at andre visstnok mente at jeg hadde anoreksi siden jeg ble tynnere. Og senere etter at skolen var slutt spurte de alltid henne når de møtte henne om jeg hadde blitt tynnere. Syns det var vondt at de trodde det,siden det ikke stemte men at de selvsagt ikke trode på meg.

Min erfaring med andre mennesker er at veldig mange ikk forstår spiseforstyrrelser når noen blir tynnere, og for tynne tror de automatisk at de har anoreksi, uansett om det stemmer eller ikke. Du sier at u tror andre folk ikke bryr seg, og sånn syns jeg det virker. De tnker liksom: "hun har blitt tynn, da har hun anoreksi," og ferdig med det, tror at grunnen er at personen bare ville slanke seg. Det er iallefall min erfaring.

hadde vært fint hvis noen andre kunne fortelle hvordan de oppfatter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg er litt "naiv" Jeg vill umiddelbart tolket det dithen at vedkommende var sykt om jeg hørte noen kaste opp på et toalett.

Jeg kjenner (heldigvis) ingen som jeg vet at sliter med spiseforstyrrelser iallefall i alvorlig grad. Og tenker faktisk ikke så mye over at mennersker jeg ser som er tynne (med mindre det er ehltekstrem) kanskje har spiseforstyrrelser.

Men jeg er nok generelt veldig lite opptatt av andres utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser unge jenter som er veldig tynne, tenker jeg anorexia.

Trener de unormalt mye (over 2-3 ganger i uka) kan tanken slå meg, men det varierer jo veldig.

Hører jeg noen kaste opp på do tenker jeg at der er dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser unge jenter som er veldig tynne, tenker jeg anorexia.

Trener de unormalt mye (over 2-3 ganger i uka) kan tanken slå meg, men det varierer jo veldig.

Hører jeg noen kaste opp på do tenker jeg at der er dårlige.

Jaha, mer enn to-tre ganger i uka..synes du det er mye??

Selv trener jeg hver dag hele uka. Kondisjon..Mellom en og

en og en halv time hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, mer enn to-tre ganger i uka..synes du det er mye??

Selv trener jeg hver dag hele uka. Kondisjon..Mellom en og

en og en halv time hver dag.

Som jeg sa så varierer det mye. Er jenta (eller gutten for den del) tydelig godt trent tenker jeg ikke tanken så fort. Er personen svært tynn og i tillegg trener mye (og for meg er det mye med mer enn 2-3 ganger i uka) må jeg ærlig innrømme at jeg tenker spiseforstyrrelse.

Det er forskjell på atleter og trimmere. Og det er også mange atleter som har spiseforstyrrelser - men da gjerne i en form som ikke kutter all energitilførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...