Gå til innhold

Hvorfor skriver ingen på dialekt på forumet?

Anbefalte innlegg

Sør skrev (På 6.11.2002 den 0.01):

Det er noen som gjør det, men de slutter som regel snart, fordi det er få som gidder å stotre seg gjennom slikt - så de får som regel ingen svar på det de skriver.

Med vennlig hilsen

De e nu ikke helt sant Sør :)

Æ har fått mange svar på mine dialekt innlægg*s*

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

6

• Apostrof

4

• Sør

3

• leenie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

siddisen skrev (På 6.11.2002 den 7.05):

Le av ??? Stavangerdialekten e jo bare sjønne !! Får klomp i halsen, eg, når eg hørre Mia Gundersen og co. på TV. Mia !!!! Aldri slytt å snakka stavangersk !! Hørre du ??!!

Den dialekten ER faktisk hakket verre enn trøndersk. Jeg sliter med å forstå den! Høres dansk ut...

Apostrof skrev (På 6.11.2002 den 0.23):

Væl du skjønna, dæ e slættes ikkje så ænkelt førr de ainner å læs. Dæ vektie e at main bi førstått syns e. Dæffør hoill e me te å skriv bokmål. Puh, dæ va ikkje ænkelt å få skrevve dehærrane.

Nei, bokmål holder lenge for meg.

Hilsen

Hehe... Tromsøværing?

Gjest nordnorge

Æ har da prøvd å skrive dialekt her inne, men det resulterer i kommentarer som "skriv så vi forstår det" eller ingen gidder å svare på et innlegg med dialekt.

Trur kanskje det gjelder spesiellt oss fra Nord-Norge, søringan har et forferdelig nedlatende syn på oss, og det e ganske sårende å oppleve skittkasting og generalisering bare fordi æ e nordfra.

Iznogood skrev (På 6.11.2002 den 0.06):

Jeg synes det er himla arti å lese dialekt. Får vel starte dialekt-tråder da ;-)

Hei,

Det er sikkert greit for de "spesielt interesserte", men ikke så greit for å formidle informasjon til den jevne DOLer.

Med vennlig hilsen

Annonse

nordnorge skrev (På 6.11.2002 den 7.33):

Æ har da prøvd å skrive dialekt her inne, men det resulterer i kommentarer som "skriv så vi forstår det" eller ingen gidder å svare på et innlegg med dialekt.

Trur kanskje det gjelder spesiellt oss fra Nord-Norge, søringan har et forferdelig nedlatende syn på oss, og det e ganske sårende å oppleve skittkasting og generalisering bare fordi æ e nordfra.

Hæ?????

leenie skrev (På 6.11.2002 den 0.31):

Fårdi dialekten min gjir assosiasjoner te Mia Gundersen, Per Inge Torkelsen å Siri Kalvig. Kver gang eg skrive någe på dialekt, så e dårr en eller aen så kommentere det. Og for å ver ærlige, så gjørr ikkje Stavanger-dialekt seg skriftligt. E du'kje enige? Nei, takka meg te bogmål!

Eg tøkje nå dialekten din sortera in onda nynorsk!

Gjest blopblopblop
  nordnorge skrev (På 6.11.2002 den 7.33):

Dakkar liten...

Vi har null problemer med å skjønne nordlendinger... De vi har problemer med er Brimi dialekter og hans slektnings dialekter.

Apostrof skrev (På 6.11.2002 den 0.23):

Væl du skjønna, dæ e slættes ikkje så ænkelt førr de ainner å læs. Dæ vektie e at main bi førstått syns e. Dæffør hoill e me te å skriv bokmål. Puh, dæ va ikkje ænkelt å få skrevve dehærrane.

Nei, bokmål holder lenge for meg.

Hilsen

Eheiiii!

Einnu en lofoting her. Så tiveli'!

Eg sluitta å skriv dialækt når eg sluitta å skriv lappa på videregående. Syns dæ e' greitt at følk skjøinna ailt eg skriv, ikkje saint?

mvh

Annonse

KaVa skrev (På 6.11.2002 den 9.52):

Eheiiii!

Einnu en lofoting her. Så tiveli'!

Eg sluitta å skriv dialækt når eg sluitta å skriv lappa på videregående. Syns dæ e' greitt at følk skjøinna ailt eg skriv, ikkje saint?

mvh

Hei KaVa.

Å en lofoting tel, då e dæ ikkje bærre eg altså :-).

Eg e heilt enig mæ deg. Mærka på meg sjøl, kor vanskelig eg syns dæ e å læs ainner dialækta her inne. Main må konsentrer seg og innholdet/påænge kain førsvinn når main sett å stava seg igjønna et innlægg.

Dialækta e førsåvidt greit å bruk når main kommuniser med sambygdninga på messenger eller ICQ, eller send lappa på videregående. *mimre*

Eg har hatt bokmål som hovedmål og føl meg mæst bekvæm med å skriv bokmål, sjøl om vænna skriv på dialækt tel meg.

Hilsen

Apostrof skrev (På 6.11.2002 den 10.44):

Hei KaVa.

Å en lofoting tel, då e dæ ikkje bærre eg altså :-).

Eg e heilt enig mæ deg. Mærka på meg sjøl, kor vanskelig eg syns dæ e å læs ainner dialækta her inne. Main må konsentrer seg og innholdet/påænge kain førsvinn når main sett å stava seg igjønna et innlægg.

Dialækta e førsåvidt greit å bruk når main kommuniser med sambygdninga på messenger eller ICQ, eller send lappa på videregående. *mimre*

Eg har hatt bokmål som hovedmål og føl meg mæst bekvæm med å skriv bokmål, sjøl om vænna skriv på dialækt tel meg.

Hilsen

E trønder å hadd itj nå problem me å skjønn ka du hadd skrevve..

Ha ein fin dag å itj fårrå nålles...

saara skrev (På 6.11.2002 den 10.49):

E trønder å hadd itj nå problem me å skjønn ka du hadd skrevve..

Ha ein fin dag å itj fårrå nålles...

Hei saara.

Ikke alle har et sånt godt "språkøre" :-) Min dialekt er ikke så ulik nynorsk. Og jeg tror ikke at min dialekt er den vanskeligste å forstå. Nordlendinger popper opp over alt. Men når det blir lydskrift så kan det være vanskelig å lese.

"Hvilken klasse går du i?

- Æ e i a.

Enn du da?

- Æ e i a æ å."

Jeg hater å gjenta meg selv. Derfor snakker jeg veeeeldig tydelig. Om jeg skriver like tydelig det er jeg litt usikker på. Jeg synes det er enklere å lese dialekter hvis jeg på forhånd vet hvor personen kommer fra.

Ha en fin dag og ta være på deg selv, du óg.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...