Solsikke Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Det er noen som gjør det, men de slutter som regel snart, fordi det er få som gidder å stotre seg gjennom slikt - så de får som regel ingen svar på det de skriver. Med vennlig hilsen De e nu ikke helt sant Sør Æ har fått mange svar på mine dialekt innlægg*s* 0 Siter
Line Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Le av ??? Stavangerdialekten e jo bare sjønne !! Får klomp i halsen, eg, når eg hørre Mia Gundersen og co. på TV. Mia !!!! Aldri slytt å snakka stavangersk !! Hørre du ??!! Den dialekten ER faktisk hakket verre enn trøndersk. Jeg sliter med å forstå den! Høres dansk ut... 0 Siter
Line Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Væl du skjønna, dæ e slættes ikkje så ænkelt førr de ainner å læs. Dæ vektie e at main bi førstått syns e. Dæffør hoill e me te å skriv bokmål. Puh, dæ va ikkje ænkelt å få skrevve dehærrane. Nei, bokmål holder lenge for meg. Hilsen Hehe... Tromsøværing? 0 Siter
Gjest nordnorge Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Æ har da prøvd å skrive dialekt her inne, men det resulterer i kommentarer som "skriv så vi forstår det" eller ingen gidder å svare på et innlegg med dialekt. Trur kanskje det gjelder spesiellt oss fra Nord-Norge, søringan har et forferdelig nedlatende syn på oss, og det e ganske sårende å oppleve skittkasting og generalisering bare fordi æ e nordfra. 0 Siter
Gjest håffere Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Da trur e ikkje at nokon tå dikkan vilde skjønt håtte poenget mitt i tråden vilde vørå. Håffe æ re so viktigt at ein må skrive dialekt her inne ra. 0 Siter
Sør Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Jeg synes det er himla arti å lese dialekt. Får vel starte dialekt-tråder da ;-) Hei, Det er sikkert greit for de "spesielt interesserte", men ikke så greit for å formidle informasjon til den jevne DOLer. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 De e nu ikke helt sant Sør Æ har fått mange svar på mine dialekt innlægg*s* Hei, Joda, men bare fra reinsdyr! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Ganske enkelt av respekt for de som leser! 0 Siter
petter smart Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Æ har da prøvd å skrive dialekt her inne, men det resulterer i kommentarer som "skriv så vi forstår det" eller ingen gidder å svare på et innlegg med dialekt. Trur kanskje det gjelder spesiellt oss fra Nord-Norge, søringan har et forferdelig nedlatende syn på oss, og det e ganske sårende å oppleve skittkasting og generalisering bare fordi æ e nordfra. Hæ????? 0 Siter
fresja Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Fårdi dialekten min gjir assosiasjoner te Mia Gundersen, Per Inge Torkelsen å Siri Kalvig. Kver gang eg skrive någe på dialekt, så e dårr en eller aen så kommentere det. Og for å ver ærlige, så gjørr ikkje Stavanger-dialekt seg skriftligt. E du'kje enige? Nei, takka meg te bogmål! Eg tøkje nå dialekten din sortera in onda nynorsk! 0 Siter
Gjest blopblopblop Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Æ har da prøvd å skrive dialekt her inne, men det resulterer i kommentarer som "skriv så vi forstår det" eller ingen gidder å svare på et innlegg med dialekt. Trur kanskje det gjelder spesiellt oss fra Nord-Norge, søringan har et forferdelig nedlatende syn på oss, og det e ganske sårende å oppleve skittkasting og generalisering bare fordi æ e nordfra. Dakkar liten... Vi har null problemer med å skjønne nordlendinger... De vi har problemer med er Brimi dialekter og hans slektnings dialekter. 0 Siter
Apostrof Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Hehe... Tromsøværing? Feskar i fra lofoten faktisk :-) Hilsen 0 Siter
KaVa Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Væl du skjønna, dæ e slættes ikkje så ænkelt førr de ainner å læs. Dæ vektie e at main bi førstått syns e. Dæffør hoill e me te å skriv bokmål. Puh, dæ va ikkje ænkelt å få skrevve dehærrane. Nei, bokmål holder lenge for meg. Hilsen Eheiiii! Einnu en lofoting her. Så tiveli'! Eg sluitta å skriv dialækt når eg sluitta å skriv lappa på videregående. Syns dæ e' greitt at følk skjøinna ailt eg skriv, ikkje saint? mvh 0 Siter
Apostrof Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Eheiiii! Einnu en lofoting her. Så tiveli'! Eg sluitta å skriv dialækt når eg sluitta å skriv lappa på videregående. Syns dæ e' greitt at følk skjøinna ailt eg skriv, ikkje saint? mvh Hei KaVa. Å en lofoting tel, då e dæ ikkje bærre eg altså :-). Eg e heilt enig mæ deg. Mærka på meg sjøl, kor vanskelig eg syns dæ e å læs ainner dialækta her inne. Main må konsentrer seg og innholdet/påænge kain førsvinn når main sett å stava seg igjønna et innlægg. Dialækta e førsåvidt greit å bruk når main kommuniser med sambygdninga på messenger eller ICQ, eller send lappa på videregående. *mimre* Eg har hatt bokmål som hovedmål og føl meg mæst bekvæm med å skriv bokmål, sjøl om vænna skriv på dialækt tel meg. Hilsen 0 Siter
Gjest saara Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Hei KaVa. Å en lofoting tel, då e dæ ikkje bærre eg altså :-). Eg e heilt enig mæ deg. Mærka på meg sjøl, kor vanskelig eg syns dæ e å læs ainner dialækta her inne. Main må konsentrer seg og innholdet/påænge kain førsvinn når main sett å stava seg igjønna et innlægg. Dialækta e førsåvidt greit å bruk når main kommuniser med sambygdninga på messenger eller ICQ, eller send lappa på videregående. *mimre* Eg har hatt bokmål som hovedmål og føl meg mæst bekvæm med å skriv bokmål, sjøl om vænna skriv på dialækt tel meg. Hilsen E trønder å hadd itj nå problem me å skjønn ka du hadd skrevve.. Ha ein fin dag å itj fårrå nålles... 0 Siter
Gjest zuuul Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Æ syns nå att trønndersk e fiin dialækt, æ da æ å syns att'n e fin deinn e væffalj kjæmpelækker når æ snakke'n........men æ e jo litt innbilsk da......... 0 Siter
baktus Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Uffamæ.... Æ lure på koffer du plages med.....? ;-) Du e trønder, men du skjemmes av måten du sjøl snakke på????? Nei, Herregud kor tøff du e!!! 0 Siter
Apostrof Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 E trønder å hadd itj nå problem me å skjønn ka du hadd skrevve.. Ha ein fin dag å itj fårrå nålles... Hei saara. Ikke alle har et sånt godt "språkøre" :-) Min dialekt er ikke så ulik nynorsk. Og jeg tror ikke at min dialekt er den vanskeligste å forstå. Nordlendinger popper opp over alt. Men når det blir lydskrift så kan det være vanskelig å lese. "Hvilken klasse går du i? - Æ e i a. Enn du da? - Æ e i a æ å." Jeg hater å gjenta meg selv. Derfor snakker jeg veeeeldig tydelig. Om jeg skriver like tydelig det er jeg litt usikker på. Jeg synes det er enklere å lese dialekter hvis jeg på forhånd vet hvor personen kommer fra. Ha en fin dag og ta være på deg selv, du óg. Hilsen 0 Siter
Gjest skralle Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Hvorfor skulle man skrive dialekt? Dialektskriving er en fjortisgreie som man bør holde på intærne sider og SMS. 0 Siter
leenie Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Eg tøkje nå dialekten din sortera in onda nynorsk! Nynorsk!!! Wææææææ!!! *korse seg* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.