Gå til innhold

Har du hatt engelsk skriftlig eksamen?

Anbefalte innlegg

...i de senere årene?

Hva er det egentlig nødvendig å lære seg? Må man kunne pensum, eller holder det å kunne språket?

Jeg sliter seriøst med å komme meg gjennom de tre bøkene jeg må lese... bedre sovemedisin finnes ikke! Eksamen er om kun kort tid, og jeg må finne ut hva man egenlig trenger å kunne...

Litt småfrustrert hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80533-har-du-hatt-engelsk-skriftlig-eksamen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du trenger kunne kommer jo helt an på hvilket nivå du er på. grunnskole/vgs/høyskole/grunnfag/mellomfag/hovedfag... What?

Ja, selvsagt... det er engelsken fra videregående, fordypningsfag 0+5+5.

Jeg kan lese samme sida sju ganger etter hverandre, og enda ikke klare å huske teksten... sovner bare, for det er SÅ kjedelig! :-/

Ja, selvsagt... det er engelsken fra videregående, fordypningsfag 0+5+5.

Jeg kan lese samme sida sju ganger etter hverandre, og enda ikke klare å huske teksten... sovner bare, for det er SÅ kjedelig! :-/

Å huske teksten utenatt kan da umulig være meningen? Slik var det i hvertfall ikke da jeg gikk på vgs, selv om det er en del år siden. Hva for en tekst er det?

Å huske teksten utenatt kan da umulig være meningen? Slik var det i hvertfall ikke da jeg gikk på vgs, selv om det er en del år siden. Hva for en tekst er det?

Det er tre bøker jeg må lese. Litteratur (Cal, regner jeg med. Har lest den før, og den handler om en katolsk gutt som vokser opp i et problematisk område i Belfast...), gammel historie, nyere historie, geografi... sånn kort fortalt.

Hadde forstått det om det var muntlig jeg skulle opp i, for da måtte jeg ha fortalt en del fra det jeg har lest.

Husker jeg fikk spørsmål om det australske styresettet da jeg strøk til eksamen på videregående, jeg hadde ikke peiling. Svaret var bare ren gjetting.Det kan neppe ha vært opplysninger om det i teksten jeg fikk utlevert...

Det er tre bøker jeg må lese. Litteratur (Cal, regner jeg med. Har lest den før, og den handler om en katolsk gutt som vokser opp i et problematisk område i Belfast...), gammel historie, nyere historie, geografi... sånn kort fortalt.

Hadde forstått det om det var muntlig jeg skulle opp i, for da måtte jeg ha fortalt en del fra det jeg har lest.

Husker jeg fikk spørsmål om det australske styresettet da jeg strøk til eksamen på videregående, jeg hadde ikke peiling. Svaret var bare ren gjetting.Det kan neppe ha vært opplysninger om det i teksten jeg fikk utlevert...

Cal er jo en bra bok da. :-)

Jeg ville ventet meg litt analyserende spørsmål dersom litteratur var emnet.

Men hva har det vært lagt vekt på i undervisningen? Lærere er ofte flinke til å vinkle undervisningen, særlig den siste tiden før eksamen, litt inn på eksamensrelevant stoff, hvordan svare osv.

Annonse

Cal er jo en bra bok da. :-)

Jeg ville ventet meg litt analyserende spørsmål dersom litteratur var emnet.

Men hva har det vært lagt vekt på i undervisningen? Lærere er ofte flinke til å vinkle undervisningen, særlig den siste tiden før eksamen, litt inn på eksamensrelevant stoff, hvordan svare osv.

Jeg følger ingen undervisning... det er derfor jeg spør her inne. Tar opp igjen eksamen som jeg strøk på for ni år siden, og gjør det som privatist...

:o/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...