Gå til innhold

Hva og hvor skal jeg handle?

Gjest - snart mamma, for første gang

Anbefalte innlegg

Gjest - snart mamma, for første gang

Jeg skal kjøpe inn det vi trenger av stell til baby. For det første; hva trenger jeg av kremer, såper, sjampo, q-ips, febernedsettende osv? Alt de har i hylla på apoteket? Og hvilket merke? Natusan, SebaMed? Og ikke minst; hvor er det billigst å handle alt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80570-hva-og-hvor-skal-jeg-handle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På apoteket handler jeg, vet ikke om det er billigst der, men der er det iallefall noen med kunnskap som jeg kan spørre om råd osv. I dagligvarer vet de ofte ikke slikt. Flere helsekost forretninger har også et godt utvalg av kremer ol. til spedbarn bl. a Helios-serien.

Men husk: Butikkene/apoteket er åpent etter fødselen også.Så kjøp ikke mer en absolutt nødvendig.

Gjest snart mamma, for første gang

På apoteket handler jeg, vet ikke om det er billigst der, men der er det iallefall noen med kunnskap som jeg kan spørre om råd osv. I dagligvarer vet de ofte ikke slikt. Flere helsekost forretninger har også et godt utvalg av kremer ol. til spedbarn bl. a Helios-serien.

Men husk: Butikkene/apoteket er åpent etter fødselen også.Så kjøp ikke mer en absolutt nødvendig.

Nei, tenger ikke hamstre. Men jeg er ganske dårlig av bekkenløsning og har lyst til å handle mens jeg enda kan være en time ute av senga ad gangen... Takk for tips.

Nei, tenger ikke hamstre. Men jeg er ganske dårlig av bekkenløsning og har lyst til å handle mens jeg enda kan være en time ute av senga ad gangen... Takk for tips.

Du får sende ut barnefarnen, om du blir for dårlig. De har godt av å "luske litt rundt" i butikk hyllene de også.

Husker selv at jeg handlet som om butikkene skulle stenge dagen etetr førestemann var født. Lykke til og kos deg!!!

Jeg har brukt Natusan prokuktene, jeg da. Shampo og badeolje den første tiden. Også er det greit å ha en tube med sink salve på lur og vanlig baby salve. Til første mann brukte jeg også litt babypudder, for han var så god og rund og hadde flere valker rundt om kring :) (rart hvor fort tiden går... Nå er han en lang tynn stilk på 4... :)

Disse produktene er å få kjøpt i vanlig dagligvarebutikker.

Det er ingen vits i å kjøpe febernedsettende ting som Paracet alt nå vel! Du må uansett alltid kontakte lege først, før du gir slikt til babyer på under 1 år.

Q-tips er kjekt å ha, blant annet til rens av navlen den første tiden før den gror. Kjøp på Rimi eller noe sånt, billigst der.

Av salver og kremer må man prøve seg frem, og se hva man selv liker best og det som funker best på egen baby. EN salve har jeg imidlertuid lyst å anbefale, og det er INOTYOL (salve fra apoteket). Det er intet mindre enn en mirakel-salve for såre stumper!! Min egen sønn hadde nærmest kronisk rød stump de første 9 ukene av sitt liv, aner ikke hvorfor, men han bæsjet svært ofte da. Inotyol ble redningen, den heler slikt fantastisk fort og bra.

Ellers trenger du litt babyolje uten parfyme til å ha i badevannet. Kjøp også en babyshampoo. Du bruker kun en dråpe til hver hårvask, men det er viktig å vaske håret (jeg mener det gjør at man unngår skurv - ett tjukt og gulhvitt belegg i hodebunnen på babyer). Bruk aldri badevannet å skylle barnets hode med, ta rent vann fra kranen og fyll i en mugge. Badevannet inneholder olje, og får man det i håret, så...Det blir skikkelig fettsleik av det.

Kjøp inn masser av ammeinnlegg også....her sprutet melka rett ut i lufta om jeg gikk uten bh og ammeinnlegg i den, så det trengtes den første tiden. Men dette får du også på Rimi, ikke kjøp sånt på apoteket.

Annonse

Man trenger mye mindre enn man tror! Og styr for all del unna Natusan, det er altfor sterkt for babyer.

På sykehuset sier de gjerne at man ikke trenger stellesalve. Min erfaring er at det blir rødt og sårt uten. Yndlingskremen min er Weleda Babykrem/Stellesalve fra helsekosten. Er det først blitt sårt er Inotyol mirakelsalven.

Sjampo brukte vi ikke første året, det holdt lenge med bare vann. Men vi brukte Sebamed dusjolje i badevannet, bare en liten dæsj. Smør gjerne med Locobase Lotion etterpå - den trekker veldig lett inn i huden: De to sistnevnte produktene får du på apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...