Gå til innhold

Dumt å gi bort bokklubbøker til jul?

Anbefalte innlegg

Gjest litt fattig før jul...

Jeg fikk et bra tilbud fra en bokklubb idag, med blandt annet en bok en i familien ønsker seg.

Jeg får bøkene for kr. 49 i porto, de ville vanligvis koste 3-400 kr. stykket.

Er det dumt å gi bort bokklubbøker? Bør jeg gi noe mer ved siden av, siden jeg fikk boka så billig? Hva hvis de får boka av noen andre, får de byttet den i en vanlig bokhandel da?

Tusen takk for svar!

Fortsetter under...

Tja ! Jeg kjøper bøker sånn dann og vann når jeg kommer over noen billige som jeg synes er bra.Disse bruker jeg som smågaver til alle årstider.

Men disse velkomstbøkene som bokklubbene stør om seg med,og som alle får tilbud om, nei, jeg vet ikke riktig.

Iallefall bør være noe i tillegg, synes jeg-

Annonse

For et halvt år siden omtrent gav jeg bort masse bøker fra bokklubben i bursdagspresang til stefaren min. (en hel serie, tror det var 5-6 bøker) Det var bøker jeg visste han ønsket seg, og jeg fikk de til en meget god pris. Jeg fortalte til de andre i familien at han fikk det av meg, sånn at ikke andre kjøpte det samme.

Jeg ville nok gjort det samme om igjen innen familien, men jeg vet ikke helt om jeg ville gjort det til personer utenfor familien. Aner ikke helt hvorfor...

De fleste bøker man kjøper gjennom bokklubber er merket med bokklubbens merke. De kan derfor ikke byttes i en vanlig bokhandel. Det kan være omslaget som er merket, dette trykker gjerne bokklubben selv.

Blås i hvor billig du fikk gaven, Det er tanken bak som teller, ikke hva du faktisk har måttet punge ut med i kroner og øre. Det er vel ingen som har noe med det, når bokens VERDI er mye høyere?

Hvis vedkommende ønsker seg boka spiller det vel liten rolle om den kommer fra bokklubb eller bokhandel? Selv er jeg ikke så interessert i romaner (de låner jeg på biblioteket), men fagbøker (kokebøker, hobbybøker, reisebøker o.l.) er alltid herlig å få!

Hvis vedkommende ønsker seg boka spiller det vel liten rolle om den kommer fra bokklubb eller bokhandel? Selv er jeg ikke så interessert i romaner (de låner jeg på biblioteket), men fagbøker (kokebøker, hobbybøker, reisebøker o.l.) er alltid herlig å få!

Det er en dessertkokebok jeg tenkte på :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...