Gjest ikke undertegnet Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg har fått meg pulsklokke og synes det er kjekt å se hvordan pulsen er og hvor mye jeg forbrenner. Til min overraskelse har jeg funnet ut at jeg faktisk forbrenner mye mer når jeg går en veldig lang tur med hunden istedet for en knallhard aerobictime. Dette selvfølgelig fordi jeg får mer jevn høy puls som er "i sonen" i følge pulsklokken, enn den veldig høye pulsen jeg får når jeg trener aerobic. Mitt spørsmål nå er at meg og en venninne er like godt trent og da vi har gått tur med hundene våre har jeg mye høyere puls enn henne og derfor forbrenner jeg mye mer også. Er dette riktig? Jeg har forbrent ca 500 kalorier på en tur på 1 time og 30 min., mens hun bare har forbrent 150. Betyr dette at hun har mye bedre kondis enn meg fordi hun har lavere hjertefrekvens? Merkelig da vi har like god kondisjon. Når vi går i en hard oppoverbakke kan jeg ha puls på 160 pr min., mens hun ligger like over 100. Vi finner ikke ut hva som er mest gunstig. Kan noe hjelpe oss? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.