Gjest ikke undertegnet Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Er knekkebrød "dårlig" mat med tanke på GI? Trodde det var så bra!! Er det noen brød å få kjøpt i dagligvarebutikker med lav GI? Eller finnes de kun som spesialbrød liksom? En annen ting...er maisennamel bedre å bruke som jevning fremfor hvetemel? Og så lurer jeg på om man MÅ bruke hvetemel når man baker brød, eller er det noe annet mel som erstatter det som går an å bruke for å få lavere GI på brødet...? takker for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lys1365380396 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Er ganske ny på dette med GI så jeg vet ikke noe om dette melet, men på de oversiktene jeg har funnet på nettet (se også linker på div.svar "nedover" her) så har ikke knekkebrød så veldig lav, nei. Man får kjøpt "pumpenickel" og andre mørke, "tyske" brød i de aller fleste butikker. De kommer i pk.med ferdig-oppskjærte, tynne skiver. Smaker litt søtt (veldig uvant smak for meg - liker det dessverre ikke) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Er ganske ny på dette med GI så jeg vet ikke noe om dette melet, men på de oversiktene jeg har funnet på nettet (se også linker på div.svar "nedover" her) så har ikke knekkebrød så veldig lav, nei. Man får kjøpt "pumpenickel" og andre mørke, "tyske" brød i de aller fleste butikker. De kommer i pk.med ferdig-oppskjærte, tynne skiver. Smaker litt søtt (veldig uvant smak for meg - liker det dessverre ikke) Men fullkornsbrødet som kommer i samme type pakker som pumpernikkel smaker vel ikke søtt. Det synes i hvertfall ikke jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Men fullkornsbrødet som kommer i samme type pakker som pumpernikkel smaker vel ikke søtt. Det synes i hvertfall ikke jeg. Du får kjøpt tysk rugbrød med hele korn.Kjempegodt synes jeg. Nei, det smaker ikke søtt..heller litt syrlig på smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Du må se på karbohydratinnholdet. Finnes ulike typer knekkebrød - ingen er vel kjempebra - men noen er verre enn andre. Mørkt/rug/grovt brød finnes på de fleste større dagligvarebutuikker. Her igjen kan du se på karbohydratinnholdet. De fleste har det på posen tror jeg. Jeg vet centra har et veldig godt brød som er grovt - ligger ferdigskåret i pakken - heter noe med solsikke - husker ikke akkurat navnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.