Gå til innhold

Ingredienser som smaker null

Anbefalte innlegg

Du jukset. Helt sikkert. Jeg skal sjekke deg om en ukes tid, ok? Vær beredt på lekseprøve.

Det er en deal!

Men jeg skriver fort, så det er ikke noe mas å skrive CHAMPIGNON mange ganger.

Ser du. Der jukset jeg ikke. Ingen som har skrevet det med store bokstaver enda!

Fortsetter under...

Champignon, champignon, champignon, champignon, champignon, champignon, champignon, champignon, champignon, champignon.

Sånn, nå har jeg lært det.

Eller sjampinjong, på godt norsk. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=sjampinjong&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

Skal vi skrive champignon kan vi jo like godt skrive mayonnaise i samme slengen.

Eller sjampinjong, på godt norsk. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=sjampinjong&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

Skal vi skrive champignon kan vi jo like godt skrive mayonnaise i samme slengen.

Jeg er litt i mot alle disse nye ordene. Pøbb, osv.

Men nå har jeg lært meg å skrive champignong, så jeg holder meg til det. Blir forvirret om jeg må lære med å skrive det på nok en måte :)

Annonse

Du kan skrive sjampinjong eller champignon.

Den ferske er god. Den hermetiske smaker enten ingenting eller har en svak sædsmak.

Den hermetiske er god i taco, men det er eneste gangen jeg bruker den.

Den ferske er genial som tilbehør til f.eks. biff.

Sæd har jeg ikke smakt :)

Annonse

Champignon?

I forrige innlegg skrev du "Men nå har jeg lært meg å skrive champignong, så jeg holder meg til det."

:P

Er enig i at de fleste ord ser litt pussige ut når de staves på norsk etter man er blitt vant til å stave dem på fransk eller engelsk eller hva det nå måtte være. Men hadde det ikke vært for fornorskingen av stavemåten ville vi fremdeles skrevet chauffeur, technique, philosophie, kvalificere, jaloux, chef og så videre.. for min del synes jeg i alle fall det er lettere å huske hvordan jeg staver "sjampinjong" som er lydrett, enn hvordan jeg staver "champignon" som er alt annet enn lydrett.

I forrige innlegg skrev du "Men nå har jeg lært meg å skrive champignong, så jeg holder meg til det."

:P

Er enig i at de fleste ord ser litt pussige ut når de staves på norsk etter man er blitt vant til å stave dem på fransk eller engelsk eller hva det nå måtte være. Men hadde det ikke vært for fornorskingen av stavemåten ville vi fremdeles skrevet chauffeur, technique, philosophie, kvalificere, jaloux, chef og så videre.. for min del synes jeg i alle fall det er lettere å huske hvordan jeg staver "sjampinjong" som er lydrett, enn hvordan jeg staver "champignon" som er alt annet enn lydrett.

Joa, enig med deg der.

Men enkelte ord som Pøbb synes jeg blir litt drøyt.

Joa, enig med deg der.

Men enkelte ord som Pøbb synes jeg blir litt drøyt.

Pøbb går greit, synes jeg. Men jeg har litt vanskelig for å venne meg til "jåt" (et forslag til ny skrivemåte av yacht som såvidt jeg har fått med meg ikke gikk gjennom)

Pøbb går greit, synes jeg. Men jeg har litt vanskelig for å venne meg til "jåt" (et forslag til ny skrivemåte av yacht som såvidt jeg har fått med meg ikke gikk gjennom)

Hehe, nå tar jeg sjelden ordet yåt i min munn, så det ordet skal jeg overleve :)

Du er helt på jordet...

Legg f. eks. squash kuttet i mellomtykke skiver i en langpanne. Smør olivenolje på hver side og strø salt og pepper på. Sett det så i ovnen til de blir gyllen brune. Server sammen med kyllingfilet, salat og godt brød. Det er kjempegodt.

ja, det kan jeg skrive under på at de er NAM

evt. gjør det samme men legg dem på grillen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...